Meddelande borttaget
-
-
Svar på tråden vuxen med blöja
-
Sommaren kan ju förståss vara lite besvärligare av flera orsaker, dels kan sommarvärme i sej vara rätt så besvärlig för den som har blöja.Anonym (en till) skrev 2012-02-07 22:34:31 följande:Tack, det var snällt sagt.
Du har rätt i att det är sällan man ser någon som har blöja. Vet inte om jag nånsin sett det, men samtidigt när man går ute så får man ibland känsla av att blöjan syns väldigt tydligt. Man kan ju välja en tunnar model men då känns det inte tryggt och jag håller med dej i att det är bra mycket pinsamare att ha kissat ner sej så byxorna är genomblöta än med en säker och trygg blöja som kanske riskerar att synas. Nu när det är vinter och kallt kan man ju dölja med en lång jacka men det är inte så lätt när det är varmt och man inte kan gå omkring med vinterkläder mitt i sommaren.
Som du själv säger så är det lite knepigare att dölja den med lätta sommarkläder, själv brukar jag försöka ha mörka löst sittande byxor och en lite längre tröja eller skjorta som jag låter hänga utanför byxorna, en liten risk att blöjan ändå syns i vissa situationer får man nog försöka att leva med. -
Själv har jag bara shorts samt t-shirt när jag är ute med blöjan på mig och endast blöja inomhus.Anonym (läckan) skrev 2012-02-08 11:55:41 följande:Sommaren kan ju förståss vara lite besvärligare av flera orsaker, dels kan sommarvärme i sej vara rätt så besvärlig för den som har blöja.
Som du själv säger så är det lite knepigare att dölja den med lätta sommarkläder, själv brukar jag försöka ha mörka löst sittande byxor och en lite längre tröja eller skjorta som jag låter hänga utanför byxorna, en liten risk att blöjan ändå syns i vissa situationer får man nog försöka att leva med. -
Förstår inte riktigt, har du enbart blöja utan andra kläder inomhus?Anonym (41 år med blöja) skrev 2012-02-08 20:51:44 följande:Själv har jag bara shorts samt t-shirt när jag är ute med blöjan på mig och endast blöja inomhus.
Vill du att blöjan skall synas? -
Ligger nyss vaknad med bara blöjan på mig efter en riktigt blöt natt.
Tog morgon kissen iden med.
Har alltid bara blöja på mig när jag är hemma jag också. -
Får nästan för mej att du kissat i blöjan trots att du hade kunnat gå på toa, och varför går man omkring i bara blöja hemma?Anonym (sängvätare) skrev 2012-02-09 09:56:49 följande:Ligger nyss vaknad med bara blöjan på mig efter en riktigt blöt natt.
Tog morgon kissen iden med.
Har alltid bara blöja på mig när jag är hemma jag också. -
Tack för tippsen!Anonym (läckan) skrev 2012-02-08 11:55:41 följande:Sommaren kan ju förståss vara lite besvärligare av flera orsaker, dels kan sommarvärme i sej vara rätt så besvärlig för den som har blöja.
Som du själv säger så är det lite knepigare att dölja den med lätta sommarkläder, själv brukar jag försöka ha mörka löst sittande byxor och en lite längre tröja eller skjorta som jag låter hänga utanför byxorna, en liten risk att blöjan ändå syns i vissa situationer får man nog försöka att leva med.
Att ha skjortan utanför byxorna låter ju inte så dumt.
Då blir det ju lite luftigare oxå och det kan ju behövas
när man går omkring och är "inpackad" på andra delar av kroppen. -
Jag går hemma i bara blöja då ingen annan kan se det.
-
Ok jag förstår, för egen del har jag helst inte blöja när jag är hemma.Anonym (41 år med blöja) skrev 2012-02-11 06:58:03 följande:Jag går hemma i bara blöja då ingen annan kan se det.
Ursäkta frågan men har du blöja för att du är inkontinent och därför behöver det? -
Är inte inkontinent utan använder bara blöja när jag vill och kan.
-
Ok, Har förstått att en del använder blöja även om det inte finns något behov.
Undrar lite bara vad är det som gör att någon skulle vilja det?