-
Meddelande borttaget
-
Svar på tråden vuxen med blöja
-
När det är så varmt som nu blir jag inte kissnödig lika snabbt som annars. Däremot vågar jag fortfarande inte gå hemifrån utan blöja därför att jag ändå kan bli kissnödig när som helst och inte kunna hålla mig tills jag hinner till toaletten. Idag blev jag kissnödig när jag åkte Tunnelbanan och hade inget annat val än att kissa i blöjan. Jag är van vid att ha blöja i alla väder. Det blir svettigare med blöja nu fast det är bättre än att kläderna blir nerkissade. Skillnaden är att blöjorna inte går åt lika snabbt som annars.Anonym (DL) skrev 2020-06-25 15:50:27 följande:
Jobbigt när det är så här varmt att ha blöja, nu orkar inte jag ha det för det blir så svettigt. Nu är jag glad att jag inte behöver ha det.
Jag vågar inte heller gå till sängs utan blöja därför att jag även nu kissar i sömnen utan att märka det. -
Idag har jag hämtat ut ett Post Nord paket med med flera paket med blöjor och hygienunderlägg och jag är jätteglad över att veta att jag har så att jag klarar mig ett några veckor framåt.
När många Corona sjuka behöver blöjor temporärt är det högre belastning och jag som alltid måste ha blöja måste beställa med framförhållning. Under Corona har jag varit orolig för att inte få mina blöjor i tid. Dagblöjorna kan jag till viss del spara på genom att vara hemma mycket och fast de flesta gånger då jag går hemifrån får jag kissatacker som jag inte kan kontrollera och då klarar jag mig inte utan blöjor. Ibland tänker jag inte på att jag kissar i mina dagblöjor förrän de våtmarkerar att de måste bytas. Då försöker jag hålla mig tills jag hinner till en toalett där jag kan byta blöja fast jag klarar inte alltid det medan en våtmarkerad blöja klarar att jag kissar i den en sista gång innan den börjar läcka.
Åtgången av nattblöjor kan jag inte begränsa därför att jag varje natt kissar i dem utan att märka det och vaknar med uppsvällda blöjor som fortfarande är sköna. Då de inte brukar vara fulla när jag vaknar är det skönt att kissa ännu mer i dem ännu mer innan jag orkar stiga upp.
Med mitt handikapp är det alltid skönt att bära blöjor och kissa i dem. -
Nu har det blivit kallare och mina sköna Molicare blöjor värmer jättebra. Allra skönast är de när jag inte har kissat i dem och jag försöker hålla dem torra så länge som jag kan fast om jag blir kissnödig när jag inte är hemma kommer det snabbt i blöjan innan jag hinner till toaletten. I det här vädret är det mycket skönare att ha en uppsvälld blöja än att ha våta och illaluktande kläder. Jag hade velat sluta med blöja fast det inte har gått och då har jag fått lära mig att leva med mitt handikapp och tycka att det är skönt att ha blöja och kunna kissa när som helst. När jag var yngre led jag mycket av att behöva gå i skola med blöja och jag blev deras för det och kallad för Kissbomben.
-
Skönt nu med rejält tjock blöja och body, som håller den skönt på plats!
-
Verkligen skönt för mig att ha en tjock blöja när jag går ut i höstvädret. Blöjan är min bästa vän då den är en skön dyna mellan benen och en räddning i nöden när kisset kan komma när som helst. Nu sitter jag hemma med en Molicare byxblöja som jag började kissa i när jag var och handlade därför att jag inte kunde hålla mig och snart ska jag byta till en större Tena blöja som tillsammans med hygienunderlägg ska hålla min säng torr när jag varje natt kissar i sömnen utan att märka det.
-
Nu är det skönt Lördagsmys med body och rejäl blöja. Så skönt att bara få gå runt och mysa med den känslan.
-
Vem fan är det ni pratar med? Ni diskuterar ju inte utan verkar bara vilja skriva anteckningar om hur mysigt det är med blöja? Skulle aldrig i mitt liv kunna ha en man som betedde sig såhär med blöjor. Det sjuka är ju inte att man kan behöva blöja, utan den här märkliga "rapporteringen" där man märker hur det är en fetisch fast ni/du inte står för det.
-
Jag måste ha blöja därför att jag inte kan hålla mig när jag blir kissnödig. Jag har försökt sluta med blöja utan att lyckas. Det skulle kännas tomt för mig att inte ha blöja och obehagligt att varje dag få våta och illaluktande kläder och då är det mycket skönare att ha blöjor som blåsan kan tömma sig själv i. Dagblöjorna försöker jag hålla torra så länge som jag kan fast de ändå blir rejält nerkissade och nattblöjorna kissar jag ner utan att märka det.
-
Kan säga så här, du är inte så anonym som du tror och du har chockat mig.Anonym (Anonym man med blöjbehov) skrev 2020-11-19 21:55:42 följande:
Jag måste ha blöja därför att jag inte kan hålla mig när jag blir kissnödig. Jag har försökt sluta med blöja utan att lyckas. Det skulle kännas tomt för mig att inte ha blöja och obehagligt att varje dag få våta och illaluktande kläder och då är det mycket skönare att ha blöjor som blåsan kan tömma sig själv i. Dagblöjorna försöker jag hålla torra så länge som jag kan fast de ändå blir rejält nerkissade och nattblöjorna kissar jag ner utan att märka det.
-
Jag förstår att vissa vuxna använder blöjor som fetisch fast de klarar sig utan dem. Inkontinens kan vara av olika grad och inte alltid så att man måste ha blöja. Är man lite inkontinent kan det vara skönt att ha en blöja som man när som helst kan kissa i även om man klarar sig utan blöja. Själv klarar jag mig utan blöja om jag är på ställen där jag när som helst kan gå på toaletten fast när jag har en liten och svag blåsa kan jag inte hålla mig om jag blir kissnödig när jag inte har möjlighet att gå på toaletten och då måste jag ha en blöja som jag snabbt kan kissa i. Det är pinsamt att vara så inkontinent som jag är fast när jag ändå är det är det skönt att ha blöjor som jag när som helst kan kissa i. Idag har jag liksom andra vardagar kissat ner 2 Molicare byxblöjor och nu ligger jag i sängen med en stor Tena blöja som jag i sömnen kommer kissa i utan att märka det. Varje blöja som jag sätter på mig kissar jag ner även om jag försöker hålla den torr.Anonym (bild) skrev 2020-11-24 20:20:07 följande:
Kan säga så här, du är inte så anonym som du tror och du har chockat mig.