• 1 Tea

plus efter ivf

Grav.testet visade ett PLUS på ruvardag 14! Det känns overkligt och jag vågar inte tro att det är sant. Om 2 och en halv vecka är det dags för ultraljud. Jag hoppas verkligen att det finns ett (eller två) hjärta som slår då.

Finns det några andra där ute som just fått ett PLUS efter IVF? 

• Svar på tråden plus efter ivf
  • bebb11

Kul att tråden vaknat till liv igen!

I går när jag gick och la mig tyckte jag att jag kände små bulltningar långt ner i magen. De upphörde men kom tillbaka efter ett tag igen... Undrar så klart om det kan vara pyret som dansar där inne eller om det är hjärnspökena på mig som får mig att känna...

Vi ska på ultraljud den 20/12 och efter det ska vi berätta för ALLA att vi ska bli föräldrar igen... Om allt ser bra ut. Räddslan finns ju såklart över att det ska vara något fel...

Hoppas jag kan dölja magen på lucia på måndagmorgon. Vill ju inte att hela dagis ska veta om det innan ultraljudet... Vi bor nämligen i en liten liten håla...:)

Kram på er alla. 

• Mammiztill2

Klart de inte är några fel! Vi är GRAVIDA med små MIRAKEL. Mitt KUB gick jätte bra. och vad 'stor' vår buse har blivit från att sett den då den endast var 4 celler till nu Wow.

• bebb11

I dag var det äntligen dags för ultraljud!

Jag har de sista dagarna haft en oroskänsla över vad det kommer visa sig på ultraljudet.
    När vi väl kom in såg allt bra ut och min man tyckte han såg en liten snopp... Inte så troligt men han kan ju få tro det:)))

Nu känn sdet lite verkligare och vi kanske nu vågar berätta för"alla" att vi väntar barn! i allafall hoppas jag att vi ska våga det.
    I dag valde vi även att berätta för våran 4 åriga son att han ska bli storebror... "Jag vill också ha en bebis i min mage... " Var hans kommentar. Senare berättade han att när tomten kommer ska han ha 4 paket och bebisen 1 paket... Detta var tydligen en viktig del i att bli storebror.

I mitten av maj kommer pyret till världen med planerat snitt, exakt datum får vi ju när det börjar närma sig!

Kram  

• Elsasmama
    bebb11 skrev 2010-12-20 19:09:59 följande:
    I dag var det äntligen dags för ultraljud!

Jag har de sista dagarna haft en oroskänsla över vad det kommer visa sig på ultraljudet.
    När vi väl kom in såg allt bra ut och min man tyckte han såg en liten snopp... Inte så troligt men han kan ju få tro det:)))

Nu känn sdet lite verkligare och vi kanske nu vågar berätta för"alla" att vi väntar barn! i allafall hoppas jag att vi ska våga det.
    I dag valde vi även att berätta för våran 4 åriga son att han ska bli storebror... "Jag vill också ha en bebis i min mage... " Var hans kommentar. Senare berättade han att när tomten kommer ska han ha 4 paket och bebisen 1 paket... Detta var tydligen en viktig del i att bli storebror.

I mitten av maj kommer pyret till världen med planerat snitt, exakt datum får vi ju när det börjar närma sig!

Kram  
    Åh grattis! Vilken lycka att allt var som det skulle! Vi får vänta till nästa måndag på vårat så nu vill jag för en gångs skull att julhelgen ska gå väldigt fort! Glad
  • bebb11

Hallå!

Hoppas ni alla har haft en bra jul. Våran jul har varit lugn och alldeles perfekt!

Hur mår ni och magarna?

Här är allt bra och nu sparkar det för fullt om kvällarna. Min man har också fått känna på sparkar så det känns lite verkligare nu.
    Det är helt omöjligt att dölja magen nu och fler och fler vågar sig på att fråga... Är nu i vecka 20 så nu syns det ordentligt att jag är gravid och inte bara har blivit fet...:)))

Gott Nytt År till er alla.

Kram 

• Elsasmama

Hej!

Vi har haft en toppen-jul med en härlig dag i måndags då vi var på ultra-ljud och fick beskedet att allt såg bra ut! Såå himla skönt!

Jag är i vecka 21 nu och känner oxå sparkar för fullt men jag tycker inte att magen är så stor än. Folk säger även till mig att den är ganska liten men det beror väl på hur barnet ligger antar jag. Så jag känner mig fortfarande lite fet! :))

Gott Nytt År alla!!

Kram kram

• bebb11

Hallå igen!

Vad skönt att allt såg bra ut på ultraljudet. Grattis!!!

Hur magarna ser ut beror ju helt på hur livmodern är placerad. Att det syns mer andra gången är ju också nåt som spelar in.

Nu längtar vi till våren och hoppas på att alla med magar får må bra och att vi slipper alla dessa magsjukor, influensor så härjar runt om i landet just nu.

Ha det bra.

Kram 

• Veritaslux

Hej alla! Jag har inte skrivit här så mycket... men nu såg jag att det varit lite aktivitet. Är i vecka 17+6 idag och väntar så med spänning på mitt RUL i nästa vecka.

På mig syns magen jättetydligt, men jag känner ingenting. Ni som börjat känna ordentligt, när började ni känna egentligen?  

Apropå magen upptäckte jag en lite "rolig" sak i går. Jag har som sagt en rejäl "kula" men när jag lutar mig bakåt stående ändrar liksom magen form, den liksom dras in från sidorna och det bildas som en mer spetsig "kulle" eller en "vall" på mitten (från strax nedanför naveln och hela vägen upp till revbenen nästan). Efter att studerat anatomiska bilder funderar jag på om det är livmodern som putar ut när man gör så? Men vart tar tarmarna vägen? Foten i munnen 

Haha, ja det är fascinerande dethär med att vara gravid första gången. Skrämmande och roligt på samma gång.

Gott nytt år!

• denita

God fortsättning! Hoppas att alla mår bra och att magarna växer. Min barnmorska sa att om man är gravid genom ivf så går man inte över tiden. Då sätter de igång en innan. Har era också sagt så?

• Elsasmama

denita - det hade jag inte hört. Jag ska till min barnmorska på onsdag så jag ska försöka komma ihåg att fråga!

Kram på er alla!

Svar på tråden plus efter ivf