• 1 Tea

plus efter ivf

Grav.testet visade ett PLUS på ruvardag 14! Det känns overkligt och jag vågar inte tro att det är sant. Om 2 och en halv vecka är det dags för ultraljud. Jag hoppas verkligen att det finns ett (eller två) hjärta som slår då.

Finns det några andra där ute som just fått ett PLUS efter IVF? 

• Svar på tråden plus efter ivf
  • Mammiztill2

Bebb. hi hi okej som tur var känner jag mig gladare nu. Börjat gråta så har jag inte gjort

• Elsasmama
    bebb11 skrev 2010-10-29 12:38:52 följande:
    Hej på er!

Vad kul det är att läsa om alla som plussat och samtidigt blir jag så ledsen för de som kämpar och kämpar, man vill ja bara att alla ska få sina plus.

Själv är jag nu i vecka 11+2 och känner mig illamående typ hela tiden och somnar ca 20.00 varje kväll... Kan heller inte ha min vanlig byxor utan har fått köpa ett par "mammabyxor"... Men tänk att jag kan vara så lycklig över att  vara just tjock,illamående och supertröttSkrattande.

Har också fått uppleva den tuffa biten i början av graviditeten då jag blödde ganska mycket och efter det har jag haft fruktansvärt ont i magen. Rädslan griper ju tag i en så fort det hugger till.
    Smärtan i magen trodde min läkare berodde på min endometris (Obs! Stavningen)... Men efter undersökning har de nu sett att bägge äggstockarna sitter som klistrade på livmodern så det var inte det. Har tidigare haft en äggstock som krånglat med att vrida sig men så var inte fallet nu. Läkaren tror dock att det bästa är att ta bort äggstockarna efter förlossningen... Inget som jag tänker oroa mig för nu utan nu ska jag försöka av att njuta av bebisen i magen och ser fram emot att komma på ultraljudet i vecka 18. Har gjort några ultraljud redan och sett hur pyret växer och far runt, men just i vecka 18 ser man ju så mycket mer!

Stor kram till er alla. 

Hej Bebb! Ja, det är precis så det är att man både får glädjas och känna sig ledsen med andra som kämpar!

Jag är i vecka 11+2 idag och jag kan inte ha mina vanliga kläder och tycker själv att jag ser en liten kula på magen!! Det är saå himla spännande! Jag längtar tills det börjar synas lite mer också! Glad

Det är svårt med rädslan att nåt ska vara fel bara...i fredags hade jag ont i magen(mer än jag haft förut) och då blir man ju jätteorolig så jag ringde BM men de sa attt det var normalt eftersom det växer därinne och det kan man ju tänka sig men det känns så skönt att få höra det från någon annan...

Kram på er alla!

• bebb11

Hallå Thereshope!

Hoppas din magvärk har gett med sig. I detta läge är det absolut inte roligt att ha ont i magen. Jag känner mig lite lite piggare men mår fortfarande illa hela tiden och har svårt att få i mig mat. Det här är ända gången i livet man vill öka i vikt så att jag har tappat 5 kilo känns inte roligt alls...

Magen blir större och större och på kvällarna spänner det och drar något otroligt. Det är obehagligt samtidigt som man är glad att känna något... Mycket känslor i omlopp!

Nu hoppas jag att ni alla får må bra och att tiden kan gå lite fortare så att vi får våra små knyten.

Kram på er! 

• Mammiztill2

hej!

fick i tisdags se ett hjärta som slog så GLAD!!

• Veritaslux
    Mammiztill2 skrev 2010-11-04 10:28:16 följande:
    hej!

Grattis! Vad härligt!
  • Mammiztill2

Har någon hört om missfalls risken sjunker efter man sett hjärtat slå? Till hur många %

• bebb11

Hallå!

Måste vara höra hur ni har det med illamåendet...

Jag mår illa mest hela tiden  men vissa dagar är det bedrövligt från och till. I dag har jag mått skapligt hela dagen men nu när jag satte mig i soffan efter att gästerna åkt hem mår jag så illa... Har redan kräkts en gång i dag. Brukar inte kräkas varje dag utan det är lite olika.

Nu till frågan. Är det någon mer som går och mår illa hela tiden och känner sig hungrig jämnt och ibland behöver kräkas???

Mu ska jag ta och sova. Har just slagit rekord i att vara vaken länge... Brukar sova 20.00 annars, men i kväll har vi haft gäster och då får jag bita ihop då de inte vet att vi är gravida. Har bara berättat för ett fåtal vänner och våran närmsta familj...

Kram på er! 

• Mammiztill2
    bebb11 skrev 2010-11-04 22:51:48 följande:
    Hallå!

Måste vara höra hur ni har det med illamåendet...

Jag mår illa mest hela tiden  men vissa dagar är det bedrövligt från och till. I dag har jag mått skapligt hela dagen men nu när jag satte mig i soffan efter att gästerna åkt hem mår jag så illa... Har redan kräkts en gång i dag. Brukar inte kräkas varje dag utan det är lite olika.

Nu till frågan. Är det någon mer som går och mår illa hela tiden och känner sig hungrig jämnt och ibland behöver kräkas???

Mu ska jag ta och sova. Har just slagit rekord i att vara vaken länge... Brukar sova 20.00 annars, men i kväll har vi haft gäster och då får jag bita ihop då de inte vet att vi är gravida. Har bara berättat för ett fåtal vänner och våran närmsta familj...

Kram på er! 
    Jobbigt med ditt illamående och kräkningar.

jag mår små illamående hela dagarna..
    men är de för jobbigt kontakta mvc och be få utskrivet Lergigan COMP den gör att man inte blir lika trött och påverkad som de andra
  • Elsasmama
    Mammiztill2 skrev 2010-11-04 10:28:16 följande:
    hej!

Grattis! Hjärta
  • Elsasmama
    Mammiztill2 skrev 2010-11-04 15:23:02 följande:
    Har någon hört om missfalls risken sjunker efter man sett hjärtat slå? Till hur många %
    Min kusin pratatde om det där och sa att hennes barnmorska hade sagt att det där med 12 veckor var lite av en myt och att när man gjort VUL  och sett hjärtat slå så är risken för missfall mindre...
Svar på tråden plus efter ivf