• 1 Tea

plus efter ivf

Grav.testet visade ett PLUS på ruvardag 14! Det känns overkligt och jag vågar inte tro att det är sant. Om 2 och en halv vecka är det dags för ultraljud. Jag hoppas verkligen att det finns ett (eller två) hjärta som slår då.

Finns det några andra där ute som just fått ett PLUS efter IVF? 

• Svar på tråden plus efter ivf
  • Veritaslux
    denita skrev 2011-01-07 19:37:14 följande:
    God fortsättning! Hoppas att alla mår bra och att magarna växer. Min barnmorska sa att om man är gravid genom ivf så går man inte över tiden. Då sätter de igång en innan. Har era också sagt så?
    God fortsättning! Det är nog olika i olika landsting i så fall. I Stockholm går man över en vecka vid IVF (två vid "vanlig"). Det råder dock delade meningar även inom vårdpersonalen vad som är vitsen att särskilja, eftersom man inte längre räknar IVF-graviditeter som riskgraviditeter. Jag frågade BM om man sätts i gång på dagen +7 eller vad som gäller men då sade hon att kontroll och bedömning görs efter en vecka.
    Väntar första barnet. BF 110603
  • Mammiztill2

Hej på er! Allt bra med er alla? Ni som vart iväg på RUL tog ni reda på könet? Vi ska iväg på rul den 17e. Så jag hoppas denna vecka som kommer nu går fort. Vi tre är jätte nyfikna på vem som bor i min mage. Vi har förresten beställt vagn redan ja bara älskar att shoppa och planera inför bebisens ankomst i juni När ska ni andra ha barn?

• bebb11

Hallå!

Vi tog inte reda på könet men vi skulle gärna vilja veta... Vi tror bägge att det är en liten pojke där inne men det kan vi ju inte veta egentligen:))

Funderar på vart man kan göra könsbestämda ultraljud. Någon som vet??? Att vi vill veta har helt och hållet med min nyfikenhet att göra... Jag har varit gravid en gång tidigare för många år sedan och då lovade min man att nästa gång ska jag få ta reda på könet... Av många och jobbiga orsaker dröjde det många år innan detta nu är aktuellt, och så klart kom jag ihåg vad han lovat mig... Könet spelar absolut ingen roll utan det har helt med nyfikenhet att göra som sagt...

Jag har även lovat en nära vän att få vara med på ett ultraljud. Hon kan inte få biologiska barn och hon har alltid funderat på hur det är vid ett ultraljud. När vi pratade om det för många år sedan så lovade jag henne att om jag blir gravid igen så ska hon få vara med på ett ultraljud! Känner att det är det minsta vi kan göra för en vän som undrar och vill veta!
    Vi har delat mycket under de senaste 6 åren då vi gått igenom adoption ungefär samtidigt! Därför känner vi att vi vill dela detta med dem också. För som många vet så blottas man totalt under en adoption och då är det viktigt med vänner att bolla och dela tankar med.

Då graviditeten räknas som en riskgraviditet så kommer det bli en del ultraljud framöver och något av dem hoppas vi hon ska kunna vara med på!

Just nu sitter jag och kollar barnvagnar... Har ni bestämt er vilken vagn ni ska köpa??? Har ni några bra tips att ge till en som skulle kunna ha 10 vagnar bara för att det är kul att byta... Dock tycker min man att det räcker med en den här gången...! 

Ha det bra.

Kram 

• Mammiztill2

varför räknas din graviditet som risk gravidiet?

jag ska göra privat ul på Emma kliniken med 3D/4 D troligtvis.
    vi vill ta reda på könet mest för att kunna planera ;) sen spelar de inte någon roll va de är för kön.

vi har faktiskt redan beställt vagn! :-O   en Emmaljunga city cross

• bebb11

Mammiz81!

Kul att ni beställt vagn, den ska jag genast gå in och titta på...!

Att graviditeten är en riskgraviditet beror på att  min tidigare graviditet slutade med en komplicerad förlossning och ett sjukt barn... Jättejobbigt och ett rent helvete att gå igenom...  Berättar gärna mer men då kan jag skriva i din inbox.

Kram 

• Mammiztill2
    bebb11 skrev 2011-01-11 21:53:43 följande:
    Mammiz81!

Kul att ni beställt vagn, den ska jag genast gå in och titta på...!

Att graviditeten är en riskgraviditet beror på att  min tidigare graviditet slutade med en komplicerad förlossning och ett sjukt barn... Jättejobbigt och ett rent helvete att gå igenom...  Berättar gärna mer men då kan jag skriva i din inbox.

Kram 
    om du vill så inboxa
  • bebb11

Hallå!

Hur mår ni tjejer??? Det är så tyst här inne!!!

Här är allt bra, går snart in i vecka 25 och tycker att tiden kunde få gå lite fortare just nu... Skulle vara skönt om det blev vår och jag fick sluta jobba. Tänk att bara vara hemma och njuta och planera...

Kram på er alla. 

• Mammiztill2

Ja visst är de tyst här inne. Härligt du har kommit såpass långt. Går in i 20fulla veckor i morgon. Bebis har vart väldigt stilla i ca 5dagar nu känns tråkigt

• bebb11

Hallå! 

Man blir lite ledsen när bebisen inte rör sig på ett tag. Jag känner bebisen mycket mer nu än i vecka 20, det känns som att den är vaken på helt andra tider och att den då försöker ta sig ut genom magen... När jag blev nojig och inte tyckte jag hade känt bebisen på länge kunde det räcka med att puffa lite på magen från olika vinklar, då fick jag mig några sparkar som bevis på att den ville vara i fred... HIHIHI!!!

Min man tycker det är så mysigt på kvällen att sitta och känna/titta på magen när man ser hur bebisen där inne tar spjärn och trycker sig mot magen. magen blir ju lite missformad vid just de tillfällena men det är härligt att se...

I morgon ska vi till barnmorskan och mäta magen och lyssna på hjärtat! Ska bli kul. Sen får vi nog reda på några tider framöver eftersom jag ska träffa aurorabarnmorskan och läkaren för att planera förlossningen. Ska bli kul att sätta igång med planeringen.

Kram 

• Mammiztill2

Hej. Tack för ditt svar. lycka till i morgon. Var hos bm idag. Mätte magen sf måttet var 23cm är i vecka 20+1. Bebisens hjärta slog 130slag per min. Ska tillbaka nästa vecka och få göra ul. Bm. Tyckte man skulle börja göra tillväxt ul redan i vecka 28. Och även flödes kontroll. Den 17 feb. Ska ja till sjukhuset ta farväl av min älskade läkare som slutar efter följt mig i fem års tid så sorgligt. Ska även få träffa den nya läkaren som även är ansvarig på spec mvc. Må så gott, kram

Svar på tråden plus efter ivf