• 1 Tea

plus efter ivf

Grav.testet visade ett PLUS på ruvardag 14! Det känns overkligt och jag vågar inte tro att det är sant. Om 2 och en halv vecka är det dags för ultraljud. Jag hoppas verkligen att det finns ett (eller två) hjärta som slår då.

Finns det några andra där ute som just fått ett PLUS efter IVF? 

• Svar på tråden plus efter ivf
  • bebb11

Hej Tjejer!

Vad kul att höra att det närmar sig för oss!
    Jag är i vecka 36 och har 27 dagar kvar tills vi ska in för att snittas...! Känns overkligt att det snart bara är 3 veckor kvar...

Var hos barnmorskan i går och bebisen har nu vänt sig igne så nu ligger bebisen åter igen med huvudet upp och stjärten ner... Spelar nte så stor roll då det blir snitt. Detta gör dock att SF måttet blir större än om bebisen ligger med stjärten upp. Jag har gått på några extra kontroller men i går fick de sin förklaring när de märkte att beisen ligger som den gör...

Lycka till nu!

Kram 

• Mammiztill2
    bebb11 skrev 2011-04-20 12:21:05 följande:
    Hej Tjejer!

Vad kul att höra att det närmar sig för oss!
    Jag är i vecka 36 och har 27 dagar kvar tills vi ska in för att snittas...! Känns overkligt att det snart bara är 3 veckor kvar...

Var hos barnmorskan i går och bebisen har nu vänt sig igne så nu ligger bebisen åter igen med huvudet upp och stjärten ner... Spelar nte så stor roll då det blir snitt. Detta gör dock att SF måttet blir större än om bebisen ligger med stjärten upp. Jag har gått på några extra kontroller men i går fick de sin förklaring när de märkte att beisen ligger som den gör...

Lycka till nu!

Kram 
    Härligt att du har dagar att räkna ner till! Önskar dig, er all lycka till inför ert snitt.
    Själv har jag 14 dagar kvar, tills de måste ta ut bebisen.
    Må så gott
  • bebb11

Hallå igen!

14 dagar det är ju snart...? Hur mår ni?
    Vilken vecka kommer bebisen att födas i?
    Vet ni hur stor bebisen har hunnit bli?

Hoppas allt går bra och att ni snart får komma hem med er nya familjemedlem.

Kram 

• Mammiztill2

Jag kommer vara i vecka 33. Senast vägde bebis strax under 1 kilo. Tillväxthämmad. Bebis kommer behöva vård på neonantal. Sen hemsjukvård.

• bebb11

Hej!

Vi håller alla tummar för att det kommer att gå bra! Vilket sjukhus ska ni vara på under Neo tiden?
    Tänker på er!

Kram

• bebb11

Nu är hon här!

17/5 föddes våran älskade lilla tjej! 3450g och 52cm lång. Kejsarsnittet gick bra och bebisen skrek innan hon ens var ute ur magen!
    Har mått lite halv taskigt efter snittet då jag har haft en fruktansvärd smärta i ryggen. Nu har ryggen blivit bättre men i natt fick jag mjölkstockning och fick sitta på sjukhuset 7 mil hemifrån för at ta prover och få medicin utskrivet.
    Nu hoppas jag att det ska gå över så jag blir pigg igen!

Hoppas alla ni andra mår bra och att ni har fått era guldklimpar!

Kram 

• Mammiztill2

Den 4 maj föddes min pojk i akut kejsarsnitt. 7 veckor för tidigt. Vägde 1508 gram efter totalt 10veckor på sjukhuset blev vi utskrivna men har hemsjukvård nu

• bebb11

Mammiz81

Stort grattis till sonen!
    Hoppas ni mår bra och att allt fungerar bra nu när ni kommit hem. 

• denita

Stort grattis till er!! Vi har också fått vår tjej, den 29 maj. Det känns helt overkligt men alldeles underbart :))

Svar på tråden plus efter ivf