• 1 Tea

plus efter ivf

Grav.testet visade ett PLUS på ruvardag 14! Det känns overkligt och jag vågar inte tro att det är sant. Om 2 och en halv vecka är det dags för ultraljud. Jag hoppas verkligen att det finns ett (eller två) hjärta som slår då.

Finns det några andra där ute som just fått ett PLUS efter IVF? 

• Svar på tråden plus efter ivf
  • Veritaslux
    Mammiztill2 skrev 2010-10-25 14:34:59 följande:
    har du prövat miniform tabletter inget som hjälper?
    Jag hade mycket problem med tarmarna med svåra kramper i dem och ibland med samband med gasig
    då tog jag Papverin och i bland mini form.

jag blir jätte nojjig nu då min mage blev om den blev idag ,och den känns helt bubblig i tarmarna om jag tar på magen.
    Hur länge tog du progestoron?!
    Jag har inte testat just Miniform men andra "antigas"-tabletter. Tycker tyvärr inte det hjälper. Papervin har jag inte hört talas om. Är det receptfritt? Jag tycker verkligen jag försökt med det mesta. Jag äter "lagom" med fibrer, äter ofta (måste jag för att hålla illamåendet borta också), dricker mycket vatten, äter inte lök, bönor etc... rör på mig. Men det spelar ingen roll. Magen är som en stenhård boll på kvällen. Lite olika hur bra den är under dagen.

Jag tog inte progrestron denna gång, detta var ett fryst embryo i ostimulerad cykel!
  • Elsasmama
    Veritaslux skrev 2010-10-25 14:23:15 följande:
    Hej alla! Jag finns också. Tycker också det är kul med en tråd för "oss". Jag är givetvis himlastormande lycklig efter att givetvis ha blivit gravid, tyvärr mår jag inte så bra fysiskt. Har nog alla tänkbara symtom. Är på dag 8+2 idag och sedan vecka förra veckan är det riktigt illa. Mår konstant illa, är supertrött (vill bara soooova hela tiden), huvudvärk och magen har ballat ur fullständigt. Hade IBS med mycket gasproblem och kan lätt säga att det är dubbelt så jobbigt nu. Gaser har jag hela tiden men på kvällen är magen helt uppblåst och gör jätteont. Inga byxor passar. Rynkar på näsan 

Jag längtar så att tiden ska gå fort och att mina värsta symtom lägger sig om några veckor (verkar som att de, för de flesta, blir lättare i v. 11-12). Tycker lite synd om min make för jag är bara tråkig och vill aldrig göra något. Att gå till jobbet känns som att bestiga ett berg eller något. Förvånad
    Härligt att höra från någon mer härinne. Själv är jag i vecka 10+3 och tycker att jag inte är fullt lika trött och mår mindre illa nu också. Hoppas att det håller i sig men det kanske bara är tillfälligt! Glad 
  • denita

Hej! Jag har inga problem med illamående men tycker att jag blir tröttare o tröttare. Igår somnade jag vid 2000 och sov sedan hela kvällen. Inte så roligt sällskap precis ;)
    Ikväll måste jag kämpa för att inte missa Desperate!

• Mammiztill2

Tror ni att symptom som kommer och går under Dagen ? Att de kan stå rätt till ändå? Är dock väldigt trött dagarna i ända och de är ljuvligt att lägga sig på kvällen. På tisdag är de dags för vul . Nervös

• Broken

Hejsan !

Har grav test dag på fredag. Men tog ett idag för jag har måtts så illa osv...

Men det var negativt :(

Hur stor är chansen att det blir en plus & graviditet...

• Elsasmama

Jag tar tillbaka det där med att jag inte är så trött längre för idag känner jag mig dödstrött!!

Mammiz81: Symtpom kan säkert komma och gå - Lycka till på tisdag! Håller alla tummar för er!

• Mammiztill2
    Elsasmama skrev 2010-10-28 13:03:33 följande:
    Jag tar tillbaka det där med att jag inte är så trött längre för idag känner jag mig dödstrött!!

Mammiz81: Symtpom kan säkert komma och gå - Lycka till på tisdag! Håller alla tummar för er!
    tack..  skönt din trötthet har kommit Tröttheten är väl de symptomet som absolut inte släpper mig
  • bebb11

Hej på er!

Vad kul det är att läsa om alla som plussat och samtidigt blir jag så ledsen för de som kämpar och kämpar, man vill ja bara att alla ska få sina plus.

Själv är jag nu i vecka 11+2 och känner mig illamående typ hela tiden och somnar ca 20.00 varje kväll... Kan heller inte ha min vanlig byxor utan har fått köpa ett par "mammabyxor"... Men tänk att jag kan vara så lycklig över att  vara just tjock,illamående och supertröttSkrattande.

Har också fått uppleva den tuffa biten i början av graviditeten då jag blödde ganska mycket och efter det har jag haft fruktansvärt ont i magen. Rädslan griper ju tag i en så fort det hugger till.
    Smärtan i magen trodde min läkare berodde på min endometris (Obs! Stavningen)... Men efter undersökning har de nu sett att bägge äggstockarna sitter som klistrade på livmodern så det var inte det. Har tidigare haft en äggstock som krånglat med att vrida sig men så var inte fallet nu. Läkaren tror dock att det bästa är att ta bort äggstockarna efter förlossningen... Inget som jag tänker oroa mig för nu utan nu ska jag försöka av att njuta av bebisen i magen och ser fram emot att komma på ultraljudet i vecka 18. Har gjort några ultraljud redan och sett hur pyret växer och far runt, men just i vecka 18 ser man ju så mycket mer!

Stor kram till er alla. 

• Mammiztill2

Bebb. Härligt med positiv historia! Jag ska på Vul på tisdag och se att hjärtat slår. Vart illamående sen jag vaknade idag. Typ varannanda illamående som jag har. Är jätte trött idag. Sen känner jag mig ledsen och känslig. Men vet inte varför jag är ledsen? Är det hormoner tro?

• bebb11

Hej Mammiz81!

Illamåendet är jobbigt och jag hoppas att det inte håller i sig för länge...

Det är nog garanterat hormonerna som gör dig ledsen och känslig. Jag är likadan själv. Jag tjuter till precis alla tv program...
    Iofs så tjuter jag så fort någon tjuter i vanliga fall också men nu känns det som att gränsen är nådd. I går grät jag så jag ullkade till GlamourSkrattande . Då tycker tom jag att det gått långt...

Svar på tråden plus efter ivf