• 1 Tea

plus efter ivf

Grav.testet visade ett PLUS på ruvardag 14! Det känns overkligt och jag vågar inte tro att det är sant. Om 2 och en halv vecka är det dags för ultraljud. Jag hoppas verkligen att det finns ett (eller två) hjärta som slår då.

Finns det några andra där ute som just fått ett PLUS efter IVF? 

• Svar på tråden plus efter ivf
  • anmaelli
    Skrippo skrev 2010-10-16 14:13:40 följande:
    Var inne på kontrolld. Blödde fortfarande sparsamt.
    Hon kunde då inte se varifrån blödningen kom.
    men fostret var för litet för sin ålder men hjärtat slog fortfarande.
    Menhon sa det lutar åt missfall. De toh hcg blodprov och jag skulle återkomma på fredag.
    Vid lunch tid fick jag fruktansvärt ont, mår illa och blöder MASSOR.

Bara gråter...
    Nej, fy vad hemskt Skrippo. Jag hoppas verkligen att deras antaganden är fel och skickar dig massa styrkekramar!
  • Piggelin80

Skrippo! Så ledsen för din skull

• michaelani
    Angelique skrev 2010-10-16 13:04:40 följande:
    Skrippo: Håller tummarna!

Hur gör ni andra med progesteron. På Sophiahemmet där vi går säger de att man ska vaggisarna fram till VUL (som vi gjorde den 6/10), sedan fasa ut det. Men nu har jag hört att det kan vara bra att ta fram till v12, då moderkakan tar över (oklart vad den tar över). Någon annan som hört det? Någon som vet ifall det kan finnas negativa bieffekter av att fortsätta med progesteron? Det hjälper väl till att bygga upp slemhinnan, och jag har tidigare haft tunn slemhinna, då kanske det är bra att fortsätta.

Någon som vet mer?

Progesteron hjälper till och stöttar graviditeten och har egentligen inga negativa bieffekter. Lite större risk för MA som annars skulle blivit missfall då fostret lättare stannar kvar enligt vad jag har hört. Progestoron kan ges tom v 12 om man misstänker extra stor risk för missfall. Har ej haft detta men stöttade med Progesteron fram tom v 12 i förra graviditetn och gör detsamma denna gång.Glad

Angelique: Skall göra KUB då jag är 39 år. Detta görs i v 11-13. T

• Skrippo

Hej hej

Är helt säker på att det va mf och ska in på onsdag för kontroll att allt kommit ut som det ska...

Lycka till ni andra!

KRAM

• Mammiztill2
    Skrippo skrev 2010-10-18 09:55:51 följande:
    Hej hej

Är helt säker på att det va mf och ska in på onsdag för kontroll att allt kommit ut som det ska...

Lycka till ni andra!

KRAM
    vad ledsen jag blir.. tag väl hand om dig, och varandraHjärta
  • Gullvippan

Kom precis hem från VUL där vi fick se lilla pyret som var lagom stort, låg bra och framförallt hade ett  hjärta som pickade, helt underbart. Nu kanske jag äntlgen vågar känna mig gravid.

• Skrippo
    Gullvippan skrev 2010-10-18 12:11:11 följande:
    Kom precis hem från VUL där vi fick se lilla pyret som var lagom stort, låg bra och framförallt hade ett  hjärta som pickade, helt underbart. Nu kanske jag äntlgen vågar känna mig gravid.
    Grattis!

Glad för din skull!

Vilken veckan är du i?
    Hur stort var pyret?

Kram
  • Gullvippan
    Skrippo skrev 2010-10-18 12:24:59 följande:
    Grattis!

Glad för din skull!

Vilken veckan är du i?
    Hur stort var pyret?

Kram