• michaelani

plus efter ivf

Hej

Slänger mig också in här. Är gravid i v 8 efter FET och skall på VUL 11/10.
    Har innan dess gjort 2 misslyckade IVF i denna omgång. Har sedan tidigare en dotter på 16 månader som kom till mot alla odds efter 3 IVF. Blev utdömd efter 2 IVFer och satt på äggdonationskö men gjorde ett sista IVF på nåder där det bara blev ett ägg =dotter. Denna gång svarade kroppen med att producera många superägg så en graviditet gjorde susen för äggproduktionenSkrattande
    Mår betydligt sämre denna graviditet och magen är sjukt stor redan. Knappast bara bebis...

mammiz83: Håller tummarna för dig. Allt är säkert ok.

• michaelani

Jag mår illa (men det verkar  hålla på att vända lite), är trött och kissar stup i kvarten. Helt klart mer symptom denna gång. Förra gången hade jag mest problem med kramp i bröstvårtorna nattetid, fy sjutton vad ont det gjorde.

Har just skolat in min dotter på dagis och jobbar hemifrån i ytterligare 1 vecka innan jag börjar på riktigt . Har därför kunnat sova 1-2 timmar mitt på dagen. Kanonlyxigt!

Hoppas att allt gått bra för er som varit på vul idag.Skrattande

• michaelani

strössel: Då jag fick dottern hade jag väldigt lite symptom under ruvarperioden förutom grym mensvärk kvällen innan jag plussade. Var övertygad om att allt var kört, men så var det ju inteSkrattande Hade lite symptom i början med spända bröst etc men detta avtog snabbt.
    Plussade denna gång efter FET och hade väldigt lite symptom under ruvartiden eftersom jag endast fått lite Progesteron som stöttning. Min man misstänkte dock att jag var gravid ca 4 dagar innan TD eftersom han hävdade att det luktade grav iditet efter varje gång jag hade varit och kissat och han gick in badrummet efter mig.Han avslöjade då att det luktat speciellt (inte illa) under hela föregående graviditeten.

• michaelani
    mammiz83 skrev 2010-10-08 07:48:10 följande:
    jag lämnar detta forum nu, det är konstaterat att jag väntar missfall, inte barn
    Vad tråkigt! Stor styrkekram till dig!
  • michaelani
    Elsasmama skrev 2010-10-08 13:30:15 följande:
    Är just nu i sjunde himlen!! Men vi fick såklart vänta extra läänge i väntrummet på vår VUL igår och när jag låg därinne med benen i vädret sa vår läkare inte nåt på en lång stund(kändes det som) men sedan visade han på skärmen hur ett litet Hjärta pulserade! Det var helt magiskt! Tänk att det pulserar ett annat litet hjärta därinne!
    Grattis!!!!!

Skall på VUL på måndag och hoppas att helgen skall gå fort.
  • michaelani

Har just var på VUL och sett ett litet tickande hjärta. Är så lyckligSolig

Skrippo: Har gjort en i princip stimulerad FET (lite Progesteron stöd). BF beräknades från återföringsdagen + hur många dagar ägget var då det sattes in.

• michaelani
    denita skrev 2010-10-13 19:29:37 följande:
    Idag var det min tur att få se ett litet hjärta slå. Jag lyckades få en tidigare tid.
    Det känns helt fantastiskt men fortfarande overkligt!!!!
    Grattis!
  • michaelani

Skrippo: Stackare. Håller tummarna för att allt är bra ändå och att du får träffa någon bra person nu när du har fått tid. Kram!

Grattis till all ni som nyss plussat.

Själv var jag på inskrivning på MVC i veckan efter att ha sett en pigg krabat på VUL i måndags.

• michaelani
    Angelique skrev 2010-10-16 13:04:40 följande:
    Skrippo: Håller tummarna!

Hur gör ni andra med progesteron. På Sophiahemmet där vi går säger de att man ska vaggisarna fram till VUL (som vi gjorde den 6/10), sedan fasa ut det. Men nu har jag hört att det kan vara bra att ta fram till v12, då moderkakan tar över (oklart vad den tar över). Någon annan som hört det? Någon som vet ifall det kan finnas negativa bieffekter av att fortsätta med progesteron? Det hjälper väl till att bygga upp slemhinnan, och jag har tidigare haft tunn slemhinna, då kanske det är bra att fortsätta.

Någon som vet mer?

Progesteron hjälper till och stöttar graviditeten och har egentligen inga negativa bieffekter. Lite större risk för MA som annars skulle blivit missfall då fostret lättare stannar kvar enligt vad jag har hört. Progestoron kan ges tom v 12 om man misstänker extra stor risk för missfall. Har ej haft detta men stöttade med Progesteron fram tom v 12 i förra graviditetn och gör detsamma denna gång.Glad

Angelique: Skall göra KUB då jag är 39 år. Detta görs i v 11-13. T

Svar på tråden plus efter ivf