• anmaelli

plus efter ivf

Grattis till alla plus!

Får man fråga vad er grundorsak till IVF är? Jag har precis fått veta att sambons spermier är få och slöa... så känner mig väldigt nere och allt känns mer eller mindre hoppfullt.  Jag har inget emot IVF, men är rätt för biverkningarna och att det ändå inte ska lyckas. Har ni kunnat jobba under tiden och vilka biverkningar har ni fått?

Hoppas på många svar så jag kan glömma detta och blicka framåt igen!

• anmaelli
    Mammiztill2 skrev 2010-10-15 09:43:09 följande:
    Vill säga att jag fick ett GRAVID resultat idag . Ska in på VUL den 2/11
    GRATTIS! Gud vad härligt. Jag hoppas SÅ att jag är där också snart ! Jag är så otålig och vill sätta igång direkt, men det blir nog inte förrän till våren.

Hur upplevde du IVF-processen? Plågsam? Kunde du jobba eller blev du sjukskriven mycket?

Jag har sökt nytt jobb som jag är 1 av 3 att ev få... och jag vet inte hur jag ska göra nu när vi ska genomgå IVF till våren. Vill inte behöva vara sjukskriven i början på ett nytt jobb.
  • anmaelli
    Angelique skrev 2010-10-15 09:48:17 följande:
    Grattis Mammiz 81 Solig

Anlijoos: Vi gör också IVF för att maken har få och slöa spermier. och nu är jag i v 7+4, så det finns absolut hopp! Jag har inte fått några som helst biverkningar och har kunant jobba precis som vanligt. har nog int ehört om någon som inte gjort det. Lycka till!
    Åh, jag blir så oerhört glad när jag läser detta :) Får lite tårar i ögonen. Fick ni försöka många ggr?

Hoppas så att vi också få bli föräldrar.

Lycka till Angeligue!
  • anmaelli
    MymlanB skrev 2010-10-15 14:14:10 följande:
    Jag har inte varit sjukskriven en enda dag - och inte ens funderat på det heller. Snarare tvärtom - att det är skönt att gå till jobbet så att jag har något annat att tänka på. Ett nytt jobb låter somen strålande idé tycker jag - då kommer du ju absolut inte ha tid att hålla på att sitta och fundera för mycket och bara göra det hela värre för dig själv! Jag känner flera som gjort ivf och ingen av de jag känner har varit sjukskrivna en enda dag. Så det tror jag inte du behöver oroa dig för. Någon annan kanske har en annan erfarenhet men jag tycker absolut inte att du ska tacka nej till ett nytt jobb pga ivf. Kör på vettja!
    mymlan
    Själva ivfn blir du inte sjukskriven av - vissa blir lite knäppa av vissa hormoner men det finns liksom ingen anledning att du ska vara hemma. Läs på lite om processen kan jag rekommendera.
    Hej & tack för ditt svar MymlanB!
    Jag antar att du har rätt, så jag ska nog fortsätta leva så vanligt som möjligt.

Enda problematiken är att vi har 15 mil till sjukhuset där vi ska göra provrörsbefruktningen, så en och annan ledig dag lär ju behövas om inte annat.

På tisdag är det intervju iaf... kanske jag aldrig ens behöver fundera på det, men jag hoppas ju såklart att jag ska få det :)
  • anmaelli
    Gullvippan skrev 2010-10-15 14:17:51 följande:
    Inga problem att jobba alls, tycker inte att de fyskiska biverkningarna varit så  hemska och det är som MymlanB skriver här ovan mest skönt att jobba så man får tänka på ngt annat. Dock har jag varit ledig  vidäggplockning och ET, 3 dagar per gång, mest för jag tyckt det är skönt att slippa föklara konstig bortavaro från jobbet.
    Hej Gullvippan!
    Jag kommer nog också behöva vara ledig eftersom vi har så långt till sjukhuset, men det har man ju rätt i att vara :) Jag känner mig lite mer hoppfull efter att ha läst era kommentarer, så vi får se hur det går.
  • anmaelli
    Skrippo skrev 2010-10-15 17:36:42 följande:
    Hej på er

Ska/skulle också ha barn i maj...

Har gjort frysåterföring och blev gravid med hjälp av IVF

Började blöda i 6+2, eller små bruna fläckar i trosan dagligen.
    V6+4 fick jag komma in till vårt lokala sjukhus här ( min vanliga gyn hade semester ). Fick då träffa en super otrevlig läkares som inte ens klarade av UL-apparaten. Hon kunde inte ens zooma. Hon sa att det "nog" såg bra ut, att man inte kunde se mer så tidigt. Men jag var inne för kontroll när jag väntade Elsa och då kunde de se betydligt mer... Lika långt gången....
    I tisdags var jag på VUL, var då i 7+1 och man såg då tydlig hjärtverksamhet. Men gyn mätte aldrig fostret eller så bara sa att han såg "tydlig foster struktur".
    Men han kunde inte se varifrån blödningen kom men den verkade inte komma från livmodern..
    Är idag i v7+4 och har idag börjat blöda mer och mer färskt blod. Som lättare mens, men jag har inte ont.
    Men det känns som om det är kört även om jag vet att det inte måste va det...

Ska efetr mycke tjat få komma in på kontroll på förlossningen imorgon vid 9...

Någon som upplevt detta?

Kram på er
    Tyvärr inte, jag har aldrig varit gravid :( Hoppas att det bara var en vanlig blödning och att bebisen mår bra. Berätta hur det har gått imorgon!
  • anmaelli
    Skrippo skrev 2010-10-16 14:13:40 följande:
    Var inne på kontrolld. Blödde fortfarande sparsamt.
    Hon kunde då inte se varifrån blödningen kom.
    men fostret var för litet för sin ålder men hjärtat slog fortfarande.
    Menhon sa det lutar åt missfall. De toh hcg blodprov och jag skulle återkomma på fredag.
    Vid lunch tid fick jag fruktansvärt ont, mår illa och blöder MASSOR.

Bara gråter...
    Nej, fy vad hemskt Skrippo. Jag hoppas verkligen att deras antaganden är fel och skickar dig massa styrkekramar!
Svar på tråden plus efter ivf