• bebb11

plus efter ivf

Hejsan!

Skulle gärna hänga på här om det är ok?

Jag plussade den 13/9 efter att ha gjort IVF. Fick två fyrcelliga tillbaka. Var på ultraljud första gången för drygt 2 veckor sedan efter att jag fått en blödning under helgen. Allt såg bra ut trotts blödningen men jag fick en ny tid till i onsdags för att kolla en extra gång. Även denna gång såg allt bra ut och vi såg hjärtat slå. Läkaren såg två hinnor men bara ett hjärta så det kan ju ha varit ett som blödde ut under blödningen...  Är nu i vecka 8+2.

Nu håller vi alla tummar för att det ska gå vägen, och att alla ni andra som kämpar snart får ert välförtjänta Plus

Kram

• bebb11

Hej på er!

Vad kul det är att läsa om alla som plussat och samtidigt blir jag så ledsen för de som kämpar och kämpar, man vill ja bara att alla ska få sina plus.

Själv är jag nu i vecka 11+2 och känner mig illamående typ hela tiden och somnar ca 20.00 varje kväll... Kan heller inte ha min vanlig byxor utan har fått köpa ett par "mammabyxor"... Men tänk att jag kan vara så lycklig över att  vara just tjock,illamående och supertröttSkrattande.

Har också fått uppleva den tuffa biten i början av graviditeten då jag blödde ganska mycket och efter det har jag haft fruktansvärt ont i magen. Rädslan griper ju tag i en så fort det hugger till.
    Smärtan i magen trodde min läkare berodde på min endometris (Obs! Stavningen)... Men efter undersökning har de nu sett att bägge äggstockarna sitter som klistrade på livmodern så det var inte det. Har tidigare haft en äggstock som krånglat med att vrida sig men så var inte fallet nu. Läkaren tror dock att det bästa är att ta bort äggstockarna efter förlossningen... Inget som jag tänker oroa mig för nu utan nu ska jag försöka av att njuta av bebisen i magen och ser fram emot att komma på ultraljudet i vecka 18. Har gjort några ultraljud redan och sett hur pyret växer och far runt, men just i vecka 18 ser man ju så mycket mer!

Stor kram till er alla. 

• bebb11

Hej Mammiz81!

Illamåendet är jobbigt och jag hoppas att det inte håller i sig för länge...

Det är nog garanterat hormonerna som gör dig ledsen och känslig. Jag är likadan själv. Jag tjuter till precis alla tv program...
    Iofs så tjuter jag så fort någon tjuter i vanliga fall också men nu känns det som att gränsen är nådd. I går grät jag så jag ullkade till GlamourSkrattande . Då tycker tom jag att det gått långt...

• bebb11

Hallå Thereshope!

Hoppas din magvärk har gett med sig. I detta läge är det absolut inte roligt att ha ont i magen. Jag känner mig lite lite piggare men mår fortfarande illa hela tiden och har svårt att få i mig mat. Det här är ända gången i livet man vill öka i vikt så att jag har tappat 5 kilo känns inte roligt alls...

Magen blir större och större och på kvällarna spänner det och drar något otroligt. Det är obehagligt samtidigt som man är glad att känna något... Mycket känslor i omlopp!

Nu hoppas jag att ni alla får må bra och att tiden kan gå lite fortare så att vi får våra små knyten.

Kram på er! 

• bebb11

Hallå!

Måste vara höra hur ni har det med illamåendet...

Jag mår illa mest hela tiden  men vissa dagar är det bedrövligt från och till. I dag har jag mått skapligt hela dagen men nu när jag satte mig i soffan efter att gästerna åkt hem mår jag så illa... Har redan kräkts en gång i dag. Brukar inte kräkas varje dag utan det är lite olika.

Nu till frågan. Är det någon mer som går och mår illa hela tiden och känner sig hungrig jämnt och ibland behöver kräkas???

Mu ska jag ta och sova. Har just slagit rekord i att vara vaken länge... Brukar sova 20.00 annars, men i kväll har vi haft gäster och då får jag bita ihop då de inte vet att vi är gravida. Har bara berättat för ett fåtal vänner och våran närmsta familj...

Kram på er! 

• bebb11

Mammiz81.

Tack för ditt tips på tabletter. Just nu känns det som att tröttheten inte alls vore så jobbig om det inte var för att jag mår illa hela tiden. Äter jag för lite mår jag illa, äter jag för mycket mår jag illa, äter jag för ofta mår jag illa, äter jag för sällan ja gissa... då mår jag illa... !
    Börjar slita på kroppen då jag gått ner 5 kilo nu... Ska prata med min läkare på måndag om jag inte har sån tur att det ger sig i helgenGlad .

Kram på er alla. 

• bebb11

Hej Tjejer!

Hoppas ni alla mår bra.

Själv är jag sjukskriven en vecka för att jag i måndags började blöda....

Ringde direkt till min läkare och fick komma dit. Han såg inget blod och bebisen for runt där inne och sprattlade med armar och ben:)
    Han tyckte dock att livmodertappen såg lite irriterad ut så han penslade på någon brun sörja som skulle göra att den inte blöder så lätt.
    Han upptäckte även att min moderkaka ligger för öppningen till livmodern. Han trodde inte det skulle påverka graviditeten och han var inte orolig... Han trodde att när livmodern blir större så kommer moderkakan att flytta på sig...

Denna vecka har gått ut på att ligga i soffan och titta på allt som går på tv. Ganska skönt för då kan jag koncentrera mig på mitt illamående och äta regelbundet vilket är svårt när jag jobbar. Är väldigt illamående och tröttheten håller ett stadigt tag om mig, särskilt på kvällarna... Är ni i vecka 13 så jag hoppas att illamåendet går över snart, iofs så är det ju skönt att ha gravidsymtom annars skulle  jag väl noja för att jag inte hade några... Jag blir tydligen aldrig nöjdFlört .

Ärligt talat så kan jag stå ut med illamåendet i hela graviditeten bara allt går bra och att inte blödningarna kommer tillbaka.

Kram 

• bebb11

Hallå tjejer!

Hur mår ni allihop?

Det är så tyst här inne så jag tänkte kolla hur ni mår.

Själv mår jag bra bortsett från en dunderförkylning. Har inte haft någon mer blödning så nu håller vi tummarna för att det ska gå bra framöver. Är nu inne i vecka 15 och har börjat berätta lite smått för några i vår omgivning... 
    Känns som att det blir lite verkligare när man vågar berätta...

Kram på er. 

• bebb11

Hallå!

Vi har ultraljud inbokat till 20 december. Ska bli kul att se lillen igen. Nu är jag i en fas då jag funderar mycket på om jag är gravid överhuvudtaget. Illamåendet kommer och går och tröttheten känns knappt av längre. Illamåendet kan nu bero på att jag är genomförkyld och sväljer mycket saliv...

Nu vill jag bara att tiden ska gå fort så att det blir vår.

Magen har blivit lite större och jag kan absolut nte ha mina gamla byxor utan att det är obehagligt...

Kram på er! 

• bebb11

Hallå!

I torsdags fick jag frågan för första gången. Är du gravid???

Ja, vad säger man. Ja det är jag och sen var snacket i gång om både det ena och det andra.
    Iofs så fick min syster frågan först under kvällen (Var på julfest med jobbet) När hon och två kompisar var på toa, säger den ena av tjejerna högt och tydligt... Jag visste inte att din syster är gravid... Jaså, visste du inte säger min syster då som blev helt paff...

Vi har väntat in i det längsta för att se om det kommer gå vägen då jag blött endel och varit nojig som tusan, nu syns det väl och jag har svårt att dölja det vad jag än har på mig. Nu kör vi på och ska försöka njuta och prata om graviditeten med alla som vill höra:)))

Nu när folk börjat fråga känns det mer naturligt att berätta att vi ska ha barn. Går nu in i vecka 17 och känner mig piggare på dagarna men är otroligt trött på kvällarna igen...

Hur mår ni andra? Har ni fått mage än? Har ni berättat för de ni känner?

Nu ska jag försöka se lite på Vem kan slå Filip och Fredrik...(Tredje gången gillt, somnar ju varenda jäkla gång jag sätter mig vid tv:n)

Kram på er allihop! 

Svar på tråden plus efter ivf