• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • Bubblamaj

Jag började tempa i april 2008 när vi började försöka för första barnet. På fjärde försöket blev jag gravid och har nu en 1,5-åring. Nu vill vi ha en tvåa, har försökt aktivt sen augusti men först förra månaden tempade jag. Jag tycker själv att jag genom tempningen ser tydligt när ägglossningen kommer men det gäller att orka med fram till dess

• MiAmore
    Bubblamaj skrev 2010-11-19 16:33:24 följande:
    Jag började tempa i april 2008 när vi började försöka för första barnet. På fjärde försöket blev jag gravid och har nu en 1,5-åring. Nu vill vi ha en tvåa, har försökt aktivt sen augusti men först förra månaden tempade jag. Jag tycker själv att jag genom tempningen ser tydligt när ägglossningen kommer men det gäller att orka med fram till dess
    Hur ser du på tempningen när äl kommer? Jag tempade som sagt i några månader när vi försökte med sonen också, men det är ju runt 2½ år sedan nu så jag har glömt lite *ler* (sonen blir 2 i jan)
  • Bengalen
    MiAmore skrev 2010-11-19 15:43:43 följande:
    Då kanske du kan svara på min fråga: när man har äl, får man alltid en dipp då? Alltså att tempen går ner från tex 36,5 till 36,3?
    Du menar en dipp innan ÄL? I så fall är svaret nej.
  • Bengalen

Då menar vi ändå samma. Du menar innan tempen stiger och det är inte något man alltid har utan det händer ibland.

• MiAmore
    Bengalen skrev 2010-11-19 18:10:21 följande:
    Då menar vi ändå samma. Du menar innan tempen stiger och det är inte något man alltid har utan det händer ibland.
    Ok. Men hur vet man då med temp metoden när man har äl? När man HAFT äl är ju lätt att se, men hur ser man när man HAR äl?
  • MiAmore

Tempar ni vid "exakt" samma tid varje dag? Alltså ställer ni klockan och tempar, vid samma tid varje dag? Jag stiger upp vid rätt olika tider, så jag tempar någon gång mellan 05:20-07:30. Men alltid innan jag stiget upp och efter minst 3h sammanhängande vila

• Bengalen

Det är väl främst genom ökade flytningar dagarna innan. Annars får du ju kolla med ÄL-stickor. FF sätter ju ut när du har dina mest fertila dagar vilket är baserat på dina tidigare cykler.

• MiAmore
    Bengalen skrev 2010-11-19 18:19:04 följande:
    Det är väl främst genom ökade flytningar dagarna innan. Annars får du ju kolla med ÄL-stickor. FF sätter ju ut när du har dina mest fertila dagar vilket är baserat på dina tidigare cykler.
    Ok Men visar FF det även om man som jag endast har "bas paketet"?
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*