• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • Minnie69
    MiAmore skrev 2010-11-22 11:23:31 följande:
    Ja vi tänkte prova denna "metoden" i ett par månader nu och se om turen kan vända *ler*
    Nej det är bara jag som tar folsyra. Min man tror inte på sådant och vägrar därmed "hålla på med sånt" tyvärr. Enda som skulle kunna få han att börja med det är om en läkare sagt det till honom typ
    Hmmm, kommer ihåg de där protesterna . Här slutade det väl med närmast tvångsmatning till sist
  • MiAmore
    Minnie69 skrev 2010-11-22 13:06:50 följande:
    Hmmm, kommer ihåg de där protesterna . Här slutade det väl med närmast tvångsmatning till sist
    hahaha, ok Hur exakt fick du han att äta det?
  • Minnie69

Jag hade slagit fram att det försvann folsyra i samband med alkoholkonsumtion och tyckte att fine, ville han inte ta tillskott fick han äta klart mer grönsaker och skippa fotbollskrogsbesöket på lördagen , sedan svaldes det lydigt

• MiAmore
    Minnie69 skrev 2010-11-22 13:14:12 följande:
    Jag hade slagit fram att det försvann folsyra i samband med alkoholkonsumtion och tyckte att fine, ville han inte ta tillskott fick han äta klart mer grönsaker och skippa fotbollskrogsbesöket på lördagen , sedan svaldes det lydigt
    hahaha, ok Aja.. Vi äter hyfsat mycket grönsaker faktiskt så.. *ler*
  • Minnie69
    MiAmore skrev 2010-11-22 14:12:51 följande:
    hahaha, ok Aja.. Vi äter hyfsat mycket grönsaker faktiskt så.. *ler*
    Här är väl jag mer intresserad av grönsakerna. Nåja, just nu så har väl både karln och jag slarvat med tillskotten. Men, vi äter ganska hyffsat så förhoppningsvis är det ok
  • MiAmore
    Minnie69 skrev 2010-11-22 16:37:54 följande:
    Här är väl jag mer intresserad av grönsakerna. Nåja, just nu så har väl både karln och jag slarvat med tillskotten. Men, vi äter ganska hyffsat så förhoppningsvis är det ok
    Ja rör man bara på sig och inte överkonsumerar något så är det ok tycker jag
  • Melitta69

Iadg var tempen fortsatt hög 37,0 fick lite spottings dock . Men på nån sett så känner jag mej annorlunda denna gången . Hoppas bara att det inte börjar blöda mer .
    Nån som vill kolla min kurva ??

• MiAmore
    Melitta69 skrev 2010-11-23 11:05:46 följande:

Iadg var tempen fortsatt hög 37,0 fick lite spottings dock . Men på nån sett så känner jag mej annorlunda denna gången . Hoppas bara att det inte börjar blöda mer .
    Nån som vill kolla min kurva ??

Jag har inte lärt mig ännu hur man kan tolka kurvorna, alltså om det ser positivt ut utefter kurvan eller inte. När har du Bim?

Här gick min temp ner igen till 36,6 från 36,7 som jag hade igår. Var lite småfebrig hela dagen och kvällen igår, tror att det var därför den var uppe i 36,7 igår. Har hittills haft en temp på 36,4-36,6, så 36,7 var ovanligt högt. Men som sagt, berodde på att jag var lite småfebrig, inget annat.
  • 3 barns mamma84
    miapia43 skrev 2010-11-22 11:41:49 följande:
    hej alla! har tagit en liten paus från fl. men nu är jag här.

vill gratta dom som plussat. se om man + denna månad. ska läsa lite tillbaka som man missat. ha en bra dag
    skönt att ha dig tillbaks gumman hur går det för dig ?
    Kram
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • 3 barns mamma84

Nu längtar jag bara 7 dagar kvar till avglrandet i mitt och sambons liv.
    Det är så jag ska på Tillväxtultraljud 30 nov kl 12.30 redan då blir det att avgöra ska han ut nu eller ska vi vänta
    Är i vecka 37+6 alltså vecka 38 då

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*