• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • Minnie69

Har kollat med samma tid och även bara när jag vaknar och för mig är det viktigare med mängden sömn än tiden

• MiAmore

Ni som verkar vara väldigt insatta i detta. Kan det vara stor skillnad om man använder två olika sorters termometrar? Jag tempade mig idag med mina föräldrars termometer. Det är exakt samma sorts termometer som vår egen jag tempar mig med vanligtvis.
    Anledningen till att jag undrar är för att jag tempade mig som sagt med mina föräldrars termometer idag. Tempade mig efter att jag stiget upp, när jag suttit stilla i ca 20 min. Visst borde tempen vara HÖGRE än den brukar vara när jag tempar mig på morgonen innan jag stiget upp, då? Eller? Den visade iaf 36,3.. Min temp på morgonen brukar ligga på 36,4-36,6. Tog iaf ett äl-test för säkerhets skull när jag kom hem, men det visade negativt, ingen äl alltså.

• Kinderägg
    MiAmore skrev 2010-11-21 19:48:06 följande:
    Ni som verkar vara väldigt insatta i detta. Kan det vara stor skillnad om man använder två olika sorters termometrar? Jag tempade mig idag med mina föräldrars termometer. Det är exakt samma sorts termometer som vår egen jag tempar mig med vanligtvis.
    Anledningen till att jag undrar är för att jag tempade mig som sagt med mina föräldrars termometer idag. Tempade mig efter att jag stiget upp, när jag suttit stilla i ca 20 min. Visst borde tempen vara HÖGRE än den brukar vara när jag tempar mig på morgonen innan jag stiget upp, då? Eller? Den visade iaf 36,3.. Min temp på morgonen brukar ligga på 36,4-36,6. Tog iaf ett äl-test för säkerhets skull när jag kom hem, men det visade negativt, ingen äl alltså.
    Det kan skilja väldigt mycket på olika termometrar även om det är en likadan, tycker du ska ta dagen temp med en nypa salt, om det inte är en dipp innan ÄL men då borde testat ha visat nåt. Ska man börja tempa med en ny termometer nån gång så kan det vara bra att göra det på dag 1 i en cykel.
  • MiAmore
    Kinderägg skrev 2010-11-21 20:20:04 följande:
    Det kan skilja väldigt mycket på olika termometrar även om det är en likadan, tycker du ska ta dagen temp med en nypa salt, om det inte är en dipp innan ÄL men då borde testat ha visat nåt. Ska man börja tempa med en ny termometer nån gång så kan det vara bra att göra det på dag 1 i en cykel.
    Ok, tack för ditt svar Då bortser jag från dagens tempning helt enkelt
  • MiAmore

Min temp gick idag upp till 36,7. Har 36,5 i grundtemp. Men, jag tror snarare att det är för att jag blivet förkyld, än på att det är pga äl. Skulle jag ha haft äl igår skulle det innebära en cykel på 24 dagar. Och så kort cykel har jag aldrig haft. Men jag fortsätter tempa mig så får jag se vad som händer *ler* Vi fick iaf till det igår, och nu ska vi försöka hålla oss ifrån att ha sex fram till helgen då jag bör ha äl enligt senaste cykeln

• Minnie69

Varför hålla på sig till helgen? Varannan/var tredje dag är ju alltid optimalt "inför" ÄL om man kan och orkar. 

Här gick det käpprätt åt H-E att göra så då jag och lilltösen var förkylda en och en halvvecka å det grymmaste och låt säga att sex var det sista man hade i tankarna där vi drev omkring i alla snoriga papper. Tempa funkade ju inte heller pga av febern så jag släppte det under tiden, stoppade in teromometern i fredags då jag kände mig bättre och troligt feberfri. Gissa vem som sedan får positivt på CB-fertilitetsmonitorn på lördagen . Nåja, man kan bara göra sitt bästa och vi lyckades iaf få till det under lördagen och söndagen, men det är ju lite i senaste laget  

• MiAmore
    Minnie69 skrev 2010-11-22 10:50:44 följande:
    Varför hålla på sig till helgen? Varannan/var tredje dag är ju alltid optimalt "inför" ÄL om man kan och orkar. 

Här gick det käpprätt åt H-E att göra så då jag och lilltösen var förkylda en och en halvvecka å det grymmaste och låt säga att sex var det sista man hade i tankarna där vi drev omkring i alla snoriga papper. Tempa funkade ju inte heller pga av febern så jag släppte det under tiden, stoppade in teromometern i fredags då jag kände mig bättre och troligt feberfri. Gissa vem som sedan får positivt på CB-fertilitetsmonitorn på lördagen . Nåja, man kan bara göra sitt bästa och vi lyckades iaf få till det under lördagen och söndagen, men det är ju lite i senaste laget  
    För att se om det kanske kan fungera för oss. Hittills har vi haft sex var annan - var tredje dag fram till o efter äl, men ingen lycka ännu. Så nu provar vi att "spara" oss i ngr dagar innan äl, för att sedan köra på för fullt när äl är, för att se om det kan fungera för oss
  • Minnie69
    MiAmore skrev 2010-11-22 11:03:45 följande:
    För att se om det kanske kan fungera för oss. Hittills har vi haft sex var annan - var tredje dag fram till o efter äl, men ingen lycka ännu. Så nu provar vi att "spara" oss i ngr dagar innan äl, för att sedan köra på för fullt när äl är, för att se om det kan fungera för oss
    Då fattar jag . Ja det kan ju vara kuren för er, vanligtvis säger man ju att ofta är bättre än sällan, men för vissa kan det ju vara bättre med färre tillfällen om tillgången på herrsidan ligger på den mer magra sidan. Tar ni folsyra båda två? Och zink dessutom till honom.
  • MiAmore
    Minnie69 skrev 2010-11-22 11:08:39 följande:
    Då fattar jag . Ja det kan ju vara kuren för er, vanligtvis säger man ju att ofta är bättre än sällan, men för vissa kan det ju vara bättre med färre tillfällen om tillgången på herrsidan ligger på den mer magra sidan. Tar ni folsyra båda två? Och zink dessutom till honom.
    Ja vi tänkte prova denna "metoden" i ett par månader nu och se om turen kan vända *ler*
    Nej det är bara jag som tar folsyra. Min man tror inte på sådant och vägrar därmed "hålla på med sånt" tyvärr. Enda som skulle kunna få han att börja med det är om en läkare sagt det till honom typ
  • miapia43
    hej alla! har tagit en liten paus från fl. men nu är jag här.

vill gratta dom som plussat. se om man + denna månad. ska läsa lite tillbaka som man missat. ha en bra dag
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*