• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • miapia43
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-23 11:29:13 följande:
    skönt att ha dig tillbaks gumman hur går det för dig ?
    Kram
    tack det känns skönt nu också. va tvungen att ta en paus.

jag kan säga att jag är på 3 dagen med småillande hela tiden.men det är väll bara fantasi. får väll se vart det slutar. kurvan sköter ju sig än så länge som du ser.

hur går det för dig då?  inte så långt kvar nu hihihi
  • 3 barns mamma84
    miapia43 skrev 2010-11-23 11:32:55 följande:
    tack det känns skönt nu också. va tvungen att ta en paus.

jag kan säga att jag är på 3 dagen med småillande hela tiden.men det är väll bara fantasi. får väll se vart det slutar. kurvan sköter ju sig än så länge som du ser.

hur går det för dig då?  inte så långt kvar nu hihihi
    ååh shit ja den ser FIN ut ju bara slappna av andas och se vad som händer åååh men hoppas ni har haft det mysigt och bara tänkt på varandra gumman
    Nu ska det hända saker det är DU värd !!!

Jora igår blev jag 26år haha gammla jag idag e jag överklycklig danmark är vit över allt allt är snöööö och det kommer fortfarande massa snö så vi ska ut nu hihi med barnen jag och abrnen sambon jobbar
    Jag har blivit mammaledig redan och enligt BF har jag bara 4 veckor kvar snart 3 veckor imorgon går jag in i vecka 37
    Men nästa vecka har vi KANSKE får son hos oss redan hoppas han är stor nog att ta honom ut
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • PåvägMotSyskon
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-23 11:30:45 följande:
    Nu längtar jag bara 7 dagar kvar till avglrandet i mitt och sambons liv.
    Det är så jag ska på Tillväxtultraljud 30 nov kl 12.30 redan då blir det att avgöra ska han ut nu eller ska vi vänta
    Är i vecka 37+6 alltså vecka 38 då
    Det kommer gå jättebra gumman,, åh när ja läser båda dina inlägg så blir ja rörd... du KANSKE får eran son då... lämnar mig i väntans tider, men jag är ju iof inte så långt efter.. men de e känsligt detta när de närmar sig..  Försöker verkligen njuta av magen, men det är inte lätt när man har 2 småttingar sen innan..  SOM vi längtar, å kul o se hur barnen reagerar över sitt nya syskon... GUD.. det är inte långt kvar.... på torsdag gör jag troligen mitt sista arbetspass 7-16.30.. sen blir de troligtvis hemmavistelse tills tul som är 1-2v innan nyår. Dvs om 3-4 v på lördag... då vi troligen gör hinnsvepning, som starta min förra förlossning...

Åh nu spelar lugna favoriter "whitney houston med låten " i have nothing" den e ju så fin.... känslig  för låtar jag Obestämd
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • 3 barns mamma84
    PåvägMotSyskon skrev 2010-11-23 11:47:07 följande:
    Det kommer gå jättebra gumman,, åh när ja läser båda dina inlägg så blir ja rörd... du KANSKE får eran son då... lämnar mig i väntans tider, men jag är ju iof inte så långt efter.. men de e känsligt detta när de närmar sig..  Försöker verkligen njuta av magen, men det är inte lätt när man har 2 småttingar sen innan..  SOM vi längtar, å kul o se hur barnen reagerar över sitt nya syskon... GUD.. det är inte långt kvar.... på torsdag gör jag troligen mitt sista arbetspass 7-16.30.. sen blir de troligtvis hemmavistelse tills tul som är 1-2v innan nyår. Dvs om 3-4 v på lördag... då vi troligen gör hinnsvepning, som starta min förra förlossning...

Åh nu spelar lugna favoriter "whitney houston med låten " i have nothing" den e ju så fin.... känslig  för låtar jag Obestämd
    Ska man lyssna på sådan romatiska gråtade låtar jora det är bara så mysigt att lyssna på dem.
    Igår lyssnade jag på Jul låtar ''såg tomten kyssa mamma'' haha ja det var värsta spratlet i magen haha ja elias diggade muskin han är en julgosse redan

Vet du när min pojk kommit kommer din pojk med jag vet för du kommer inte få honom 31 dec utan 20-23 december han kommer att komma innan det vet jag bara
    Du har trotts allt två vilda killar hemma såklart Lillebror vill vara med då haha

Ja nu längtar jag på måndag kommer jag inte kunna sova alls kommer drarra i hela kroppen och vara så nervös.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • Minnie69
    Melitta69 skrev 2010-11-23 11:05:46 följande:

Iadg var tempen fortsatt hög 37,0 fick lite spottings dock . Men på nån sett så känner jag mej annorlunda denna gången . Hoppas bara att det inte börjar blöda mer .
    Nån som vill kolla min kurva ??

Lite synd att du missade ett par tempar i "implantations-fönstret", men den verkar ju hålla hög och fin temp efter den tidpunkten
  • miapia43
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-23 11:37:23 följande:
    ååh shit ja den ser FIN ut ju bara slappna av andas och se vad som händer åååh men hoppas ni har haft det mysigt och bara tänkt på varandra gumman
    Nu ska det hända saker det är DU värd !!!

Jora igår blev jag 26år haha gammla jag idag e jag överklycklig danmark är vit över allt allt är snöööö och det kommer fortfarande massa snö så vi ska ut nu hihi med barnen jag och abrnen sambon jobbar
    Jag har blivit mammaledig redan och enligt BF har jag bara 4 veckor kvar snart 3 veckor imorgon går jag in i vecka 37
    Men nästa vecka har vi KANSKE får son hos oss redan hoppas han är stor nog att ta honom ut
    stort grattis gumman i efterskott
  • miapia43
    PåvägMotSyskon skrev 2010-11-23 11:47:07 följande:

men om hon lämnar dig vännen så finns jag och vi andra.
  • miapia43
    jag måste bara få tala om att jag testade mig i morse med testlgrets stickor och dag tyckte det var ett svagt streck. så jag brydde mig inte.

men för en stund sedan kunde jag inte hålla mig och tog ett annat från testlagret och det kom upp ett streck. syntes bättre på dagen.

var då tvungen att ta ett rfsu och det blev ett jättesvagt extra streck. jag är ju bara dpo 10. men jag har ju fått svaga förut och då har det inte varit något.

pratade med min gynläkare och ska dit på torsdag ville han. men jag mår småilla hela tiden. jättejobbigt har haft så i 3 dagar nu.

mådde ni illa innan ni fick +?

• PåvägMotSyskon
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-23 12:44:06 följande:
    Ska man lyssna på sådan romatiska gråtade låtar jora det är bara så mysigt att lyssna på dem.
    Igår lyssnade jag på Jul låtar ''såg tomten kyssa mamma'' haha ja det var värsta spratlet i magen haha ja elias diggade muskin han är en julgosse redan

Vet du när min pojk kommit kommer din pojk med jag vet för du kommer inte få honom 31 dec utan 20-23 december han kommer att komma innan det vet jag bara
    Du har trotts allt två vilda killar hemma såklart Lillebror vill vara med då haha

Ja nu längtar jag på måndag kommer jag inte kunna sova alls kommer drarra i hela kroppen och vara så nervös.
    ja jag spelar ju musik så man får lite mys härhemma innan man häjmtar dem på dagis. o så kom den låten =)
    haha julgosse, ja de kan jag tro =) fint me jullåtar.
    ja, jag hoppas hinnsvep sätter igång, isf blir de ju innan.. men har ej fått kallelsen ÄN.. Grrr, nån vecka innan  lär väl va i dec nångång vill ha datum o räkna ner till liksom.. o va nervös som en gris :S
    hihi, vilda pojkar, ja de har du rätt i *ler* Dina busfrän lär ju också längta som en tok nu efter lillebror =)

Förstår att du e nervös, MEN om bebispojken inte är så stor som du/ni tror, avvaktar du då lite till?
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • MiAmore
    miapia43 skrev 2010-11-23 13:05:21 följande:
    jag måste bara få tala om att jag testade mig i morse med testlgrets stickor och dag tyckte det var ett svagt streck. så jag brydde mig inte.

men för en stund sedan kunde jag inte hålla mig och tog ett annat från testlagret och det kom upp ett streck. syntes bättre på dagen.

var då tvungen att ta ett rfsu och det blev ett jättesvagt extra streck. jag är ju bara dpo 10. men jag har ju fått svaga förut och då har det inte varit något.

pratade med min gynläkare och ska dit på torsdag ville han. men jag mår småilla hela tiden. jättejobbigt har haft så i 3 dagar nu.

mådde ni illa innan ni fick +?
    Spännande! Jag kan inte minnas att jag mådde illa innan jag plussade med sonen. Där emot fick jag små yrsel attacker till o från
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*