• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • MiAmore
    miapia43 skrev 2010-11-25 08:15:00 följande:
    godmorgon alla! idag ska jag till läkaren. det ska bli spännande för jag mår fortfarande småilla hela dagarna.
    sedan är jag så trött sover till och med middag dom sista dagarna annars så orkar jag ingenting. så man undrar om mitt svaga + är något. läkaren kanske inget ser eftersom jag har bim söndag eller måndag. men ni får alla hålla tummarna. kommer in senare och talar om vad som hände.stor kram till alla
    Håller tummarna!

jag har ytterligare en fråga till er vana tempare. *ler* Hur mycket kan det skilja beroende på tid man tempar sig? Min temp gjorde en ordentlig dipp idag, från 36,6 som jag haft två dagar på raken, till 36,3. Om man ska se på endast detta skulle man kunna tänka sig att jag har äl idag. MEN. Äl-testen visar inget, varken igår eller idag. Och vore det äl jag har idag borde väl äl-testet ha visat starkt pos både igår och idag? Jag tempade mig lite mer än en timme tidigare än dem andra dagarna, idag. Kan dippen bero på det?
  • Minnie69

Det är omöjligt att säga hur känsligt det är för en viss person, vissa gör tiden jätteskillnad för och för andra inte. Gör en notering så du kan jämföra senare. Det tar några kurvor innan man lär känna sig själv. 

Dessvärre börjar man visst om på noll efter grav och amning. Jag fattar inte vad som sker med mig. Skitlåg temp? Vad som enligt alla tecken borde vara post ÄL *förvirrad* 

• 3 barns mamma84

Miapia:
    Hur gick allt

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • Minnie69

Önskar hon hade skrivit vid vilken tid besöket skulle vara

• 3 barns mamma84
    miapia43 skrev 2010-11-25 17:32:47 följande:
    hej alla ser att ni är nyfikna hihihi
    ååååh har du en bebbe i magen!!!!! NYFIKEN
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • miapia43
    som sagt så var jag hos läkaren. berättade att jag mått småilla  i flera  dagar. vid undersökningen så var min slemhionna 11-12mm. han sa att antingen är mensen på vag eller så är jag bara i vecka 4. jag berättade att jag tagit tester och dom visat svagt positivt. han sa att det gör dom i vecka 4 om dom ens syns då. men han såg inget som såg ut som att mensen skulle komma och han tyckte slemhinnan var lite stor.. så på tisdag ska jag göra ett hcg i blodet. innan jag skulle gå sa han att vi ses nog om 2 -3 veckor och skrattade.
  • miapia43
    jag har ju inte vågat skriva på fertlity ännu att jag + svagt. man blir ju så besviken om mensen skulle komma. så jag fyller i det i så fall senare
  • BejbyBoo
    miapia43 skrev 2010-11-25 17:41:11 följande:
    som sagt så var jag hos läkaren. berättade att jag mått småilla  i flera  dagar. vid undersökningen så var min slemhionna 11-12mm. han sa att antingen är mensen på vag eller så är jag bara i vecka 4. jag berättade att jag tagit tester och dom visat svagt positivt. han sa att det gör dom i vecka 4 om dom ens syns då. men han såg inget som såg ut som att mensen skulle komma och han tyckte slemhinnan var lite stor.. så på tisdag ska jag göra ett hcg i blodet. innan jag skulle gå sa han att vi ses nog om 2 -3 veckor och skrattade.
    Låter lovande!
    ♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*