• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • MiAmore
    Bubblamaj skrev 2010-12-01 20:58:29 följande:
    Skriv du in dina tempar även om det blir på olika tider. Jag går också upp lite oregelbundet precis som du men i det långa loppet tycker jag mig ändå se ett mönster i mina cykler. Tex har jag helt nyligen kommit på att min äl är flera dagar senare varje månad än jag alltid trott. Kan du inte försöka övertala din man om en dag till så har ni gjort vad ni kunnat sen? Äl-krysset får man ju även om man inte har VIP.
    Får göra det nästa månad, om det nu inte tar sig denna månaden *ler* Har inte skrivet ner alla temparna. Tror tyvärr inte det går att övertala guben. Det är inte så mycket det att han inte vill, det är mer att han känner att han inte klarar av det. Har haft sex var annan dag sen i fredags, och det har vi inte haft på väldigt länge *ler*
  • Bubblamaj

Ah, jag förstår. Lycka till den här gången ändå!

• 3 barns mamma84

Hur går det för er flickor ?
    Ska läsa nu allt det jag kan
    Om 6 dagar tittar vår pojk ut fick planeradsnitt 17 dagar över BF datum
    Så BF är nu 8:e december

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • MiAmore

Tempen på 36,7 idag också (samma tid), så den har varken höjts el sänkts. Har fortfarande en dov mensvärk i mellanåt, o tidigare idag fick jag en jätte konstig flytning. Den var typ som tjockt lim. Är det någon av er som haft en sån flytning o som vet vad det kan vara? Har fått en sån en gång tidigare

• 3 barns mamma84
    MiAmore skrev 2010-12-02 14:22:56 följande:
    Tempen på 36,7 idag också (samma tid), så den har varken höjts el sänkts. Har fortfarande en dov mensvärk i mellanåt, o tidigare idag fick jag en jätte konstig flytning. Den var typ som tjockt lim. Är det någon av er som haft en sån flytning o som vet vad det kan vara? Har fått en sån en gång tidigare
    Äl flytning hmm jag hade bara massa lotion fram till äl och graviditet så jag vet inte kunde aldrig göra
     ''broar som folk kunde'' alla e ju olika.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Bjornis
    Ja, såna äl-flytningar om det är det du menar?, som 2barnsmamma84 skriver, såna man kan "bygga broar" med. Alltså att det blir trådar om man drar ut fingrarna. Såna brukar jag få mer eller mindre varje gång vid äl. 

Om man tittar på din kurva så står det att du har 36,4 i temp? Jag skulle nog säga att baserat på din gamla kurva så har du inte så jättetidig äl utan kanske att det är äl idag? Eller imorn?
  • Bjornis
    Minnie69: Vad händer med din kurva? Inte så att du tagit nåt gravtest?? Ser ju oerhört intressant ut...
  • MiAmore

Nej det är inte äl-flytningar. Den här var verkligen som tjockt lim. Äl-flytningar är ju mer som rå äggvita, och det hade jag i lördags och/eller söndags.
    Min temp låg på 36,4 i torsdags, fick utslag på äl-testet i söndags, hade äl troligtvis i tisdags. Min morgon temp gick upp från 36,5 till 36,7 igår. Men är osäker fortfarande på om det räknas som en höjning eftersom att jag haft 36,7 tidigare denna temp perioden, men då när jag testat mig 2-3h senare. Den har aldrig legat på 36,7 när jag tempat mig vid den tiden jag gjort hela denna veckan (05:30), så jag antar att det kan räknas som en höjning ändå?

• BejbyBoo
    Bjornis skrev 2010-12-02 15:22:42 följande:
    Minnie69: Vad händer med din kurva? Inte så att du tagit nåt gravtest?? Ser ju oerhört intressant ut...
    Minnie är på semester!  Solig
    ♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
  • Smurfette77

Hej på er allihop Glad Har inte varit inne här på länge eftersom bebisproduktionen går minst sagt trögt...Känner mig helt hormonstinn med både pergo och progesteron (och har dessutom börjat med akupunktur den här veckan) men vi får väl hoppas det tar sig någon gång.

Jag kan ha lite sådana flytningar efter ÄL, precis när de torkar upp efter att jag haft äggviteflytningar. Om du menar att det är ganska tjockt, segt och vitt? Om den temp du hade på 36,7 var tagen väldigt sent så tror jag nog du kan se det som en höjning nu. Jag brukar oftast ha en liten höjning först och så stiger det mer sen.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*