• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • Bjornis
    Smurfette77 skrev 2010-12-03 10:47:30 följande:
    Hej på er allihop Glad Har inte varit inne här på länge eftersom bebisproduktionen går minst sagt trögt...Känner mig helt hormonstinn med både pergo och progesteron (och har dessutom börjat med akupunktur den här veckan) men vi får väl hoppas det tar sig någon gång.Jag kan ha lite sådana flytningar efter ÄL, precis när de torkar upp efter att jag haft äggviteflytningar. Om du menar att det är ganska tjockt, segt och vitt? Om den temp du hade på 36,7 var tagen väldigt sent så tror jag nog du kan se det som en höjning nu. Jag brukar oftast ha en liten höjning först och så stiger det mer sen.
    HEJ!! Längesen! Jag spanade på dina kurvor igår. Förstår om det känns trögt. Men progesteronet verkar ju göra sitt med lutealfasen och aku tror jag stenhårt på. Det körde ju jag på!
  • Bjornis
    BejbyBoo skrev 2010-12-02 20:33:19 följande:
    Minnie är på semester!  Solig
    Ah... Spännande att se vad hon har att komma med när hon kommer hem då. Hehe.
  • Kinderägg

Har märkt att julstressen bara ökar i affärerna nu, så även min ÄL-stress. I förrgår hade jag nästan fullt utslag på mitt ÄL-test så om jag testat igår hade det garanterat blivit positivt, hade även en enorm ÄL-smärta igår. Lyckades efter mycket mycket "övertalning" få med mannen på noterna igår, är helt säker på att ÄL är idag då smärtan är borta och äggvitan riklig. Känner mig enormt stressad över detta då jag vet att vi knappast får till det idag igen, båda två är helt enkelt för trötta för det. Visst kan det räcka med gårdagen men med tanke på hur svårt vi verkar ha för att bli gravida så vill man ju "fylla på" så mycket som möjligt, det borde ju iaf öka chanserna. Men men...inget att göra nåt åt, det är bara att gilla läget, får försöka glädjas åt blodprovstagning vid mens och spermaprov innan jul, hoppas utredningen kommer igång fort sen.

• MiAmore
    Hej på er allihop Glad Har inte varit inne här på länge eftersom bebisproduktionen går minst sagt trögt...Känner mig helt hormonstinn med både pergo och progesteron (och har dessutom börjat med akupunktur den här veckan) men vi får väl hoppas det tar sig någon gång.Jag kan ha lite sådana flytningar efter ÄL, precis när de torkar upp efter att jag haft äggviteflytningar. Om du menar att det är ganska tjockt, segt och vitt? Om den temp du hade på 36,7 var tagen väldigt sent så tror jag nog du kan se det som en höjning nu. Jag brukar oftast ha en liten höjning först och så stiger det mer sen.
    Ja dem gånger jag haft 36,7 (innan i tisdags) har jag tempat mig mellan 08:00-08:30. Så det är typ 2,5-3h senare än jag tempat mig denna veckan. Den ligger iaf fortfarande på 36,7, gjort det nu tre dagar på raken
  • MiAmore
    glömde ena frågan. Jo det är sådan flytning jag menade. Skönt att man inte är ensam om att få sådana ibland. Så att det troligtvis inte är något konstigt menar jag
  • MiAmore

Alltså jag blir inte klok på min temp. Jag vaknade kl.05:20 i morse (av att sonen vaknade). Tog tempen då som sjunkit från 36,7 till 36,6. Visst, fortfarande 1 grad (eller vad det blir. Den har legat på 36,5 hela tiden, vid 05:30, fram till när jag hade den förmodade äl.) mer än jag haft vid den tiden, men dock så har den sjunkit. När vi sedan vaknade igen ca 2 h senare tempade jag mig igen. Den låg då på 36,8. Visst, fortfarande ganska högt, men har för mig att jag haft det en gång tidigare i denna temp perioden innan den förmodade äl, vid ungefär samma tid (runt 08:00). Så jag vet i katten jag jag ska tro och hoppas. Temp metoden hjälper inte mig för fem öre denna månaden känns det som Ändå kan jag inte låta bli att tempa mig varje dag..

• Bjornis
    MiAmore skrev 2010-12-04 13:10:37 följande:
    Alltså jag blir inte klok på min temp. Jag vaknade kl.05:20 i morse (av att sonen vaknade). Tog tempen då som sjunkit från 36,7 till 36,6. Visst, fortfarande 1 grad (eller vad det blir. Den har legat på 36,5 hela tiden, vid 05:30, fram till när jag hade den förmodade äl.) mer än jag haft vid den tiden, men dock så har den sjunkit. När vi sedan vaknade igen ca 2 h senare tempade jag mig igen. Den låg då på 36,8. Visst, fortfarande ganska högt, men har för mig att jag haft det en gång tidigare i denna temp perioden innan den förmodade äl, vid ungefär samma tid (runt 08:00). Så jag vet i katten jag jag ska tro och hoppas. Temp metoden hjälper inte mig för fem öre denna månaden känns det som Ändå kan jag inte låta bli att tempa mig varje dag..
    Det är så svårt att säga nåt när man inte har en kurva att titta på heller. Såg ju nu att den kurvan man kan se slutade den 25 nov? Eller har du nån mer aktuell?
  • Bubblamaj

Jippi, ett rött kryss efter en extremt låg temphöjning!

• MiAmore
    Bjornis skrev 2010-12-04 22:49:23 följande:
    Det är så svårt att säga nåt när man inte har en kurva att titta på heller. Såg ju nu att den kurvan man kan se slutade den 25 nov? Eller har du nån mer aktuell?
    Nej jag slutade skriva in efter det eftersom att jag tempade vid så olika tider, och vid ett par tillfällen tempade jag inte mig alls. Idag var tempen iaf uppe i 36,9 Vid 09:00 visserligen, men det högsta den legat på vid den tiden är 36,8, och det har den bara legat på en gång, annars runt 36,7. Imorgon ska jag upp vid 05:30, så då blir det tempning vid "normal tid". Så ska bli spännande att se vad den visar då. Förhoppningsvis runt 36,8 (eller högre. Bara den inte visar lägre än 36,7)
    Bubblamaj skrev 2010-12-05 08:12:57 följande:
    Jippi, ett rött kryss efter en extremt låg temphöjning!
    Vad betyder ett rött kryss? Att äl varit eller?
  • Bubblamaj

Japp, äl var för tre dagar sen vilket stämmer väl överens med magontet o sekret vid den tiden.

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*