• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • BejbyBoo

Här har äl passerat och väntan på BIM (16/12) inletts. 
    Kom igen, kom igen, kom igen!!!!  

♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
  • yellow88
    Bubblamaj skrev 2010-12-06 15:27:46 följande:
    Yellow: gick in på din pres för att se om du lagt upp nån bild, alltid intressant med gravtester det troligaste är väl tyvärr att det mensen som kom men man hoppas ju in i det sista! Lycka till!
    Ja, det känns ju som att man inte borde ha mens samma dag som man plussar :S Iofs hade jag blödningar i början av graviditeten med sonen, men inte riktigt så här tidigt tror jag.
    Här finns en länk där jag lagt upp testet, du får gärna kolla och skriva vad du tror :)
    http://iseeuglypeople.blogg.se/images/2010/gg-kopiera_120450340.jpg
  • Kinderägg
    yellow88 skrev 2010-12-06 17:12:33 följande:
    Ja, det känns ju som att man inte borde ha mens samma dag som man plussar :S Iofs hade jag blödningar i början av graviditeten med sonen, men inte riktigt så här tidigt tror jag.
    Här finns en länk där jag lagt upp testet, du får gärna kolla och skriva vad du tror :)
    iseeuglypeople.blogg.se/images/2010/gg-kopier...
    Det ser ju onekligen positivt ut. Förvånad Man ska inte se svaga streck på graviditetstest, speciellt inte färgade streck, är dom grå/ofärgade så kan det vara spökstreck tyvärr. Du får testa om ett par dagar igen. Håller tummarna för dig !!
  • MiAmore

Nu är jag iaf inte tveksam när det gäller tempen längre. Har haft 36,9 två dagar på raken nu. Både igår när jag tempade mig vid 09:00, och idag när jag tempade mig vid 05:30. Nu är det bara att hoppas att den håller sig hög. Bim på lörd.

PåvägMotSyskon skrev 2010-12-06 15:29:40 följande:

bytt tid idag hos spec mvc, Troligen så blir det om 2veckor tul & hinnsvepning om allt går som det ska..

Vill ja ha  tidigare tid så får jag ringa o kolla om de kommit in nån de dagar som är aktuell för hinnsvepning + tul.... hoppas på det.
    Snart är bebis här BabyHjärta

tänkte berätta lite bara =)

Spännande! Lycka till!
  • BejbyBoo
    Jag håller med Kinderägg!! Det där ser helt klart ut som ett positivt grav-test!!!
    Och att du blöder nu behöver inte betyda något, det är jättevanligt att ha en/några blödningar i början av graviditeten, särskilt vid tiden då du vanligen har mens.
    Spännande!!!  
    ♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
  • PåvägMotSyskon
    Jag kan säga grattis, det där är ett positivt test,. om så svagt. =)
    Du har en liten minibebis i magen din  
    Det är ju förskjutton rosa hihi.. =))
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • PåvägMotSyskon
    MiAmore skrev 2010-12-06 18:12:55 följande:
    Nu är jag iaf inte tveksam när det gäller tempen längre. Har haft 36,9 två dagar på raken nu. Både igår när jag tempade mig vid 09:00, och idag när jag tempade mig vid 05:30. Nu är det bara att hoppas att den håller sig hög. Bim på lörd.Spännande! Lycka till!
    Tusen tack =) måste in o berätta lite då jag också varit i denna tråd lite tidigare i vår =)

Håller mina tummar för att den hlåler sig hög =) Men kan tillägga att min temp gjorde en REJÄL dip dagen innan jag testade +, så va inte rädd om den sjunker, BARA den höjs nästa =)) du kan se den under tempar sidan
  • MiAmore
    PåvägMotSyskon skrev 2010-12-06 18:18:32 följande:
    Tusen tack =) måste in o berätta lite då jag också varit i denna tråd lite tidigare i vår =)

Håller mina tummar för att den hlåler sig hög =) Men kan tillägga att min temp gjorde en REJÄL dip dagen innan jag testade +, så va inte rädd om den sjunker, BARA den höjs nästa =)) du kan se den under tempar sidan
    Ja jag minns att jag också fick en ganska rejäl dipp strax innan jag plussade med sonen. Så jag ska försöka hålla modet uppe om jag skulle få enn dipp denna veckan *ler*

Yellow88: Ska du göra fler grav test försäkerhets skull?
  • PåvägMotSyskon
    MiAmore skrev 2010-12-06 18:21:44 följande:
    Ja jag minns att jag också fick en ganska rejäl dipp strax innan jag plussade med sonen. Så jag ska försöka hålla modet uppe om jag skulle få enn dipp denna veckan *ler*

Yellow88: Ska du göra fler grav test försäkerhets skull?
    åhå, samma sak för dig, häftigt =)) Ja, håll hoppet uppe Ja tror på dig =)))
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*