• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • MiAmore
    Bubblamaj skrev 2010-12-05 15:33:36 följande:
    Japp, äl var för tre dagar sen vilket stämmer väl överens med magontet o sekret vid den tiden.
    Trevligt trevligt Lycka till nu då
  • Kinderägg
    MiAmore skrev 2010-12-05 10:15:14 följande:
    Nej jag slutade skriva in efter det eftersom att jag tempade vid så olika tider, och vid ett par tillfällen tempade jag inte mig alls. Idag var tempen iaf uppe i 36,9 Vid 09:00 visserligen, men det högsta den legat på vid den tiden är 36,8, och det har den bara legat på en gång, annars runt 36,7. Imorgon ska jag upp vid 05:30, så då blir det tempning vid "normal tid". Så ska bli spännande att se vad den visar då. Förhoppningsvis runt 36,8 (eller högre. Bara den inte visar lägre än 36,7)
    Bubblamaj skrev 2010-12-05 08:12:57 följande:
    Jippi, ett rött kryss efter en extremt låg temphöjning!
    Vad betyder ett rött kryss? Att äl varit eller?
    Jag tempar olika tider varje dag och det fungerar utmärkt för mig att använda FF iaf. Om du skriver in dina temperaturer så blir det mycket lättare för oss att se och då lättare att svara på dina frågor. Jag kan ju bara tala för mig själv men jag tycker att det är jättesvårt att tänka mig in i hur din kurva ser ut genom att bara se några temperaturer som du skriver.
  • MiAmore
    Kinderägg skrev 2010-12-05 17:23:16 följande:
    Jag tempar olika tider varje dag och det fungerar utmärkt för mig att använda FF iaf. Om du skriver in dina temperaturer så blir det mycket lättare för oss att se och då lättare att svara på dina frågor. Jag kan ju bara tala för mig själv men jag tycker att det är jättesvårt att tänka mig in i hur din kurva ser ut genom att bara se några temperaturer som du skriver.
    Jo jag har förstått det så här i efterhand *ler* Ska fylla i varje dag nästa månad om jag nu inte blivet gravid denna månaden *ler*
  • yellow88

Hej allihopa. Jag har precis börjat tempa, är nu på dag 22 (8 dagar efter ÄL). Är första försöket överhuvudtaget så har väl inte så stora föhoppningar om att det ska ta sig med en gång (eller jo, okej då, jag kommer bli superbesviken när mensen kommer även om jag inte vill erkänna det).

Jag fattar inte vart jag hittar länken till min kurva.. FF-sharing-home page setup men sen då? :O ..

• Smurfette77
    Bjornis skrev 2010-12-03 10:53:18 följande:
    HEJ!! Längesen! Jag spanade på dina kurvor igår. Förstår om det känns trögt. Men progesteronet verkar ju göra sitt med lutealfasen och aku tror jag stenhårt på. Det körde ju jag på!
    Hej Glad Ja det var ett tag sen jag var här inne! Nu är det inte långt kvar för dig eller hur? Ja progesteronet funkar för lutealfasen, men min senaste cykel var helt rubbad (och vi missade timingen helt) och just nu känns det som att jag fått en cysta på äggstocken (eller jag tror det iaf, det känns som när jag har ägglossning trots att jag fortfarande har mens). Men nya tag, jag hoppas akupunktur+progesteron+pergo ska vara kombinationen som gör att det äntligen tar sig...
  • Bjornis
    yellow88 skrev 2010-12-05 18:45:26 följande:
    Hej allihopa. Jag har precis börjat tempa, är nu på dag 22 (8 dagar efter ÄL). Är första försöket överhuvudtaget så har väl inte så stora föhoppningar om att det ska ta sig med en gång (eller jo, okej då, jag kommer bli superbesviken när mensen kommer även om jag inte vill erkänna det).

Jag fattar inte vart jag hittar länken till min kurva.. FF-sharing-home page setup men sen då? :O ..
    Välkomme hit!!
    Ute till höger när du är inne på din kurva så har du en knapp som heter "my homepage" om du klickar på den så kan du kopiera länken i adressrutan högst upp!
    Annars har du länken där du säger fast högst upp på den sidan. Där står det:
    Your Charting Home Page Web Address och i rutan under har du din adress!
  • yellow88
    Bjornis skrev 2010-12-05 19:53:58 följande:
    Välkomme hit!!
    Ute till höger när du är inne på din kurva så har du en knapp som heter "my homepage" om du klickar på den så kan du kopiera länken i adressrutan högst upp!
    Annars har du länken där du säger fast högst upp på den sidan. Där står det:
    Your Charting Home Page Web Address och i rutan under har du din adress!
    Tack så mycket :) Nu har jag lagt in min kurva!
  • yellow88

Efter att ha haft bruna flytningar nästan varje dag sen ÄL så har det idag övergått i riktigt blod :/ Antar att det är mensen.. Ser ut nu som om jag hade en cykel på 22 dagar, men jag tror det var 27 för jag hade lite blodflytningar dagarna innan mensen kom igång förra månaden men jag räknade inte det som mens eftersom det var så lite..

Tog iaf ett grav-test imorses eftersom jag har en del hemma. Det var ett Wondfo-sticka, som ska visa två streck om man öär gravid, ni vet.. Jag tyckte det blev ett svagt, svagt streck där gravis-strecket ska vara. Tror inte det var inbillning, däremot är det kanske så att man alltid kan se ett jättesvagt streck?

• Bubblamaj

Yellow: gick in på din pres för att se om du lagt upp nån bild, alltid intressant med gravtester det troligaste är väl tyvärr att det mensen som kom men man hoppas ju in i det sista! Lycka till!

• PåvägMotSyskon

bytt tid idag hos spec mvc, Troligen så blir det om 2veckor tul & hinnsvepning om allt går som det ska..

Vill ja ha  tidigare tid så får jag ringa o kolla om de kommit in nån de dagar som är aktuell för hinnsvepning + tul.... hoppas på det.
    Snart är bebis här BabyHjärta

tänkte berätta lite bara =)

♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*