• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • BejbyBoo
    Yellow, hur går det? Några nya, tydligare test?

MiAmore, vad tråkigt att tempen sjunkit. Förstår att det känns surt.

Cizzicilia, ja, väntan kan ibland kännas oändlig. Men så skönt för er att veta att ni snart får hjälp. Hoppas att det leder till ett snabbt plus för er! 

Ego, här är det väntan på BIM. Är på 8 dpo och tempen har gått stadigt uppåt i etapper. Känns ju onekligen lovande, men vågar inte hoppas på något än. Jag har haft liknande temp efter ÄL förut, utan att det betydde något annat än att mensen kom. Men den som vill får gärna titta och kommentera!
    www.fertilityfriend.com/home/1f7f38 
    ♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
  • Kinderägg
    Flake Z: Kan bara hålla med om att det verkligen ser lovande ut men man vågar ju som sagt aldrig hoppas, man har blivit lurad av tempen många gånger. Inga andra symtom ?

För min egen del känns det totalt kört även denna gång, tempen gjorde en störtdykning idag så det är väl bara att invänta mensen när som helst. Jag trodde att tempen skulle vara lite högre än vanligt idag eftersom jag är tokförkyld men ack så fel jag hade. Men men...jag slipper ju gå och hoppas på nåt pga av hög temp iaf. Börjar jag blöda imorgon så blir det blodprovstagning på dag 3, sen är det bara att skicka mannen på provtagning och till sist vänta på en kallelse för ett första besök på utredningen.
  • MiAmore

Tempen låg idag med, så det är bara att inse att mensen är på intågande. Fan fan fan. Är så trött på att bli skengravid varenda jäkla månad

Flakez: Låter lovande för din del! Håller tummarna!

• Bjornis
    BejbyBoo skrev 2010-12-11 13:17:07 följande:
    Ego, här är det väntan på BIM. Är på 8 dpo och tempen har gått stadigt uppåt i etapper. Känns ju onekligen lovande, men vågar inte hoppas på något än. Jag har haft liknande temp efter ÄL förut, utan att det betydde något annat än att mensen kom. Men den som vill får gärna titta och kommentera!
    www.fertilityfriend.com/home/1f7f38 
    Hehe, men vilken kurva. Man vill ju gärna tro att det där betyder nåt! Hoppas hoppas!!
  • BejbyBoo

Ja, det har känts lovande, men så idag på 9 dpo dök den plötsligt till 36,8! Så nu fattar jag ingenting igen. :-/

• BejbyBoo
    Kinderägg skrev 2010-12-11 15:47:08 följande:
    Flake Z: Kan bara hålla med om att det verkligen ser lovande ut men man vågar ju som sagt aldrig hoppas, man har blivit lurad av tempen många gånger. Inga andra symtom ?
    Både ja och nej.
    Har en hel del molvärk till och från och har varit obeskrivligt trött. Men det känns alldeles för tidigt att ha den typen av symptom (förutom värken då). Det känns på något vis inom mig, som att det är något på G. Men jag vågar inte tro.
    Vill så otroligt gärna. Men vem här inne vill inte det?!
    Kommer bli väldigt besviken och ledsen om mensen kommer på torsdag. 
  • yellow88
    FlakeZ: Jag testade igen i torsdags och fick ett jättestarkt plus.. Igår så fick jag en brunröd blödning, så vet inte hur det kommer gå. Självklart så ska sånt alltid hända på en lördag så att jag inte kunde ringa gyn, det var samma när jag var gravid med sonen, hade blödningar då också.

Imorgon så ska jag ringa gyn iaf och hoppas jag får komma in och kolla.. Det är ju väldigt tidigt än, är ju vara i vecka 5 så vet inte om de kan se någontig, men de borde ju kunna kolla i veckan och sen en vecka efter och se om något har förändrats.. Mycket tankar nu... Får se hur det går! Det har inte kommit något mer blod, och jag har inte ondare än lite vanlig molvärk. Så försöker hoppas på det bästa, även om jag är ganska inställd på att det är missfall..
  • Bubblamaj
    BejbyBoo skrev 2010-12-12 14:41:36 följande:
    Både ja och nej.
    Har en hel del molvärk till och från och har varit obeskrivligt trött. Men det känns alldeles för tidigt att ha den typen av symptom (förutom värken då). Det känns på något vis inom mig, som att det är något på G. Men jag vågar inte tro.
    Vill så otroligt gärna. Men vem här inne vill inte det?!
    Kommer bli väldigt besviken och ledsen om mensen kommer på torsdag. 
    Åh, jag hoppas verkligen att det har tagit sig för dig den här månaden! För egen del har tempen sjunkit en tiondel både igår och idag så det är antagligen kört, suck. Tror definitivt mens kommer i morgon...
  • MiAmore

Så var mensen här. *suckar* Är SÅ jäkla trött på detta nu. Vet att vi bara försökt i fem månader och att det inte är så länge, men jag ser framför mig att vi kommer få försöka lika länge denna gången som med sonen. Dessutom är det extra jobbigt när man ser vännernas och svägerskans mage växa o bli större och större.

• BejbyBoo
    MiAmore skrev 2010-12-12 20:53:24 följande:
    Så var mensen här. *suckar* Är SÅ jäkla trött på detta nu. Vet att vi bara försökt i fem månader och att det inte är så länge, men jag ser framför mig att vi kommer få försöka lika länge denna gången som med sonen. Dessutom är det extra jobbigt när man ser vännernas och svägerskans mage växa o bli större och större.
    Ledsen vännen.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*