• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • BejbyBoo
    Kinderägg skrev 2010-12-15 09:40:50 följande:
    Nä vad tråkigt Bubblamaj !

Nu börjar det bli dags för lite plus i tråden igen tycker jag !

Hur går det för dig FlakeZ ? Har dina spottings försvunnit ?
    Det kom lite rosa igår vid 3 tillfällen (bara så pass att det kom på pappret, aldrig i trosorna), men sen inget mer. Tempen håller stadig nivå på 37,0.
    Men jag känner mig inte så hoppfull. Har som sagt haft så här de senaste månaderna. Antingen har jag haft lite spottings varje dag 1-3 dagar eller så har det kommit en dag, uppehåll en dag och sen kom mensen.

Är på 12 dpo idag och mensen bör komma imorgon eller senast fredag. 
    ♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
  • Bubblamaj
    BejbyBoo skrev 2010-12-15 09:47:26 följande:
    Det kom lite rosa igår vid 3 tillfällen (bara så pass att det kom på pappret, aldrig i trosorna), men sen inget mer. Tempen håller stadig nivå på 37,0.
    Men jag känner mig inte så hoppfull. Har som sagt haft så här de senaste månaderna. Antingen har jag haft lite spottings varje dag 1-3 dagar eller så har det kommit en dag, uppehåll en dag och sen kom mensen.

Är på 12 dpo idag och mensen bör komma imorgon eller senast fredag. 
    Åh, jag hoppas fortfarande på dig- en hög temp håller oss glada!
  • BejbyBoo
    Bubblamaj skrev 2010-12-15 10:03:59 följande:
    Åh, jag hoppas fortfarande på dig- en hög temp håller oss glada!
    Tack!
  • BejbyBoo

Här kommer ett klagoinlägg....

Gråter Nu har den där jäkla sk*t-h*lvetes-f*cking-p*ss-mensen kommit igen.
    Jag känner mig så ledsen och uppgiven. Hur ska vi göra för att lyckas???? Vad är det som är fel???

Återkommer om någon dag när jag hämtat mig. 

• MiAmore
    BejbyBoo skrev 2010-12-15 18:58:52 följande:

Jag känner mig så ledsen och uppgiven. Hur ska vi göra för att lyckas???? Vad är det som är fel???

*STOR KRAM!!*
  • MiAmore

Tack vare dig Bjornis känner jag mig positiv och peppad inför nästa försök. Jag blev gravid den månaden jag åt Glandin när vi försökte med sonen. Jag provade Glandin för ett par-tre månader sedan, men dem var utgågna, så jag hoppas att det var därför det inte tog sig då, och känner mig hoppfull inför ett nytt försök med Glandin som inte "gått ut". *ler*

• Bubblamaj

Jag är ju ganska ny här i tråden o här dålig koll på allas historia, ni som har lust får gärna säga ett par ord! Själv är jag 30 år, har en liten kille på 1,5 o vill gärna ha minst en till! Ska börja på 6:e försöket nu. Förra gången tog det sig på 4:e. Har endometrios i familjen men inte själv vad jag vet.

• MiAmore
    Bubblamaj skrev 2010-12-15 20:14:22 följande:
    Jag är ju ganska ny här i tråden o här dålig koll på allas historia, ni som har lust får gärna säga ett par ord! Själv är jag 30 år, har en liten kille på 1,5 o vill gärna ha minst en till! Ska börja på 6:e försöket nu. Förra gången tog det sig på 4:e. Har endometrios i familjen men inte själv vad jag vet.
    Jag är 29 år (blir 30 i febr), har en kille på snart (nästa månad) 2 år. Med sonen tog det ett år innan vi äntligen fick vårt plus. Efter mensen är vi nu inne på vårt 6:e försök
  • Bjornis
    MiAmore skrev 2010-12-15 19:41:49 följande:
    Tack vare dig Bjornis känner jag mig positiv och peppad inför nästa försök. Jag blev gravid den månaden jag åt Glandin när vi försökte med sonen. Jag provade Glandin för ett par-tre månader sedan, men dem var utgågna, så jag hoppas att det var därför det inte tog sig då, och känner mig hoppfull inför ett nytt försök med Glandin som inte "gått ut". *ler*
    Va bra. Då hoppas vi de kommer i posten imorn!

Flake: Blä.
    Jag kan tipsa om pre-seed, det är ju ett spremievänligt glidmedel som numera finns på tub har jag sett:
    http://www.billiga-tester.se/pre_seed_multi_use_tub-p-127.html
    Jag har ju två tidiga mf och ett ma innan denna graviditeten och de ggrna har jag använt pre-seed. Har jag inte plussat har jag inte använt det. Kan ju va så enkelt som att man är lite för "sur" eller nåt där nere. Inte kul att tänka men skit samma. Haha. Det kan va värt ett försök! Det är f.ö. ett riktigt bra glidmedel något vi ändå behövde efter att ha tvångssexat i ett år!
  • Kinderägg
    BejbyBoo skrev 2010-12-15 18:58:52 följande:

Jag kunde inte ha skrivit det bättre själv, skriver under på varenda ord du skrivit. Gråter Allt känns bara skit skit skit !!! vårat 14:e försökt gick käpprätt åt helvete det med, precis som alla andra gånger. Någonting är fel men VAD !?!? Och VARFÖR ska dom flytta det där förbannade labbet ?!?! Skulle också vilja testa Glandin och allt som kan hjälpa mig på traven men jag har verkligen inte råd som läget är just nu, har inte ens råd med sonens mediciner bara för att mitt ex (hans pappa) vägrar hjälpa till.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*