• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • BejbyBoo

Hej vänner,
    Hjälp mig gärna med tolkning. Vad är det som händer med min kurva?
    Har fått temphöjning samtidigt som äl-flytningarna kom och har nu fått äl utsatt på dag 9!!
    Jag har sovit hemma o bra, så inget konstigt med det som kan ha påverkat tempen.

• Kinderägg
    BejbyBoo skrev 2010-11-26 08:18:09 följande:
    Hej vänner,
    Hjälp mig gärna med tolkning. Vad är det som händer med min kurva?
    Har fått temphöjning samtidigt som äl-flytningarna kom och har nu fått äl utsatt på dag 9!!
    Jag har sovit hemma o bra, så inget konstigt med det som kan ha påverkat tempen.
    Hmm...det där ser ju onekligen konstigt ut, enligt kurvan ser det ju faktiskt ute som ÄL men negativa ÄL-test. Hur har testen sett ut, någon antydan till att vara på väg att bli positiva eller ? Testen talar emot ÄL, så även tiden i cykeln, du brukar väl ha ganska sen ÄL precis som mig ?
  • Minnie69

Hmmm, börjar mer och mer grunna på om amningen inte är min tempfiende. Idag så hade jag sovit i vardagsrummet under natten för att få sova själv en enstaka gång. Tog tempen och hade runt 36.7 vid två mätningar. Sedan kom lilla fröken och tog tag om tutten och när jag då tempade så var det helt plötsligt 36.4 någonting som gällde

• MiAmore
    Minnie69 skrev 2010-11-25 16:01:56 följande:
    Det är omöjligt att säga hur känsligt det är för en viss person, vissa gör tiden jätteskillnad för och för andra inte. Gör en notering så du kan jämföra senare. Det tar några kurvor innan man lär känna sig själv. 

Dessvärre börjar man visst om på noll efter grav och amning. Jag fattar inte vad som sker med mig. Skitlåg temp? Vad som enligt alla tecken borde vara post ÄL *förvirrad* 
    Idag var den uppe i 36,7.. Men vet inte om jag ska räkna med denna tempningen, vaknade och tempade inte mig förens kl.09:15 idag, så nästan 2h senare än jag brukar tempa. Har äl-flytningar idag och svag "mensvärk". (haft "mensvärk" i ca tre dagar nu), men har inte ont vid äggstockarna som jag brukar ha när jag har äl. Ska äl-testa mig nu i em. och se vad den visar. Fick ju inget utslag på testen varken igår eller förrigår, vilket jag tycker jag borde ha fått om äl var på G inom 48 h
    miapia43 skrev 2010-11-25 17:41:11 följande:
    som sagt så var jag hos läkaren. berättade att jag mått småilla  i flera  dagar. vid undersökningen så var min slemhionna 11-12mm. han sa att antingen är mensen på vag eller så är jag bara i vecka 4. jag berättade att jag tagit tester och dom visat svagt positivt. han sa att det gör dom i vecka 4 om dom ens syns då. men han såg inget som såg ut som att mensen skulle komma och han tyckte slemhinnan var lite stor.. så på tisdag ska jag göra ett hcg i blodet. innan jag skulle gå sa han att vi ses nog om 2 -3 veckor och skrattade.
    Låter ju klart lovande iaf
  • 3 barns mamma84

Miapia:
    Vågar säga GRATTIS

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • PåvägMotSyskon

miapia. vet att man känner sig skraj innan, men ja hoppas det är ett plus, och hans ord låter lovande. smyger in med ett grattis till lyckad undersökning sålänge! =)

♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • miapia43
    hej alla! ja jag hoppas att era grattisar ska stämma denna gång. jag kan ju säga att jag är så trött så jag knappt kan stå på bena. igår fick jag sån mensvärk så jag trodde det skulle komma hela tiden. men inget kom. har som mensvärk idag också känns som det rinner men inget än så länge. ja vi får se vad hcg visar på tisdag.
  • PåvägMotSyskon
    miapia43 skrev 2010-11-26 16:35:44 följande:
    hej alla! ja jag hoppas att era grattisar ska stämma denna gång. jag kan ju säga att jag är så trött så jag knappt kan stå på bena. igår fick jag sån mensvärk så jag trodde det skulle komma hela tiden. men inget kom. har som mensvärk idag också känns som det rinner men inget än så länge. ja vi får se vad hcg visar på tisdag.
    Precis så hade jag nu sist, mensvärk och att de kändes som de kom o haft förut vid <graviditet, så jag tror verkligen på detta för dig nu!! =)
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • Jin

Hej!

Jag har tempat i ca 2 månader men det var inte förens för 11 dagar sen jag hittade FF Glad Jag tycker sidan är superbra!

Då jag har skrivit upp mina temp.resultat under dessa två månader så har jag nu skrivit in dem i FF i efterhand.

Kort om mig själv: Jag slutade med p-piller i januari 2009 efter att ha tagit dem i 8 år utan uppehåll, under den här tiden har jag även genomgått cancer vilket var en av anledningarna till att jag sedan slutade med p-pillren. De behandlingar jag gick igenom kan nämligen göra kroppen infertil, och jag ville helt enkelt se om min kropp fungerade som den skulle. Jag har varit till läkare och tagit prov på mina hormonnivåer och där såg allt bra ut. Sen är det ju fortfarande ingen säkerhet att allt fungerar ändå.

I augusti i år så började jag och min sambo resan emot en liten bebis, våra första tre försök vet jag i efterhand att vi förmodligen inte prickade ÄL, vi är nu på vårt femte försök och jag hoppas så otroligt mycket att det har tagit sig den här gången.

Jag är dock lite fundersam över min FF kurva och tänkte att ni som har tempat betydligt längre kanske kan hjälpa mig?

Här är mina två senaste kurvor; vårt fjärde försök som inte blev något och vårt femte (aktuella) försök. Men den hittar inte ÄL den här månaden, varför blir det så? Jag ser ju att jag inte har haft någon temp.dipp efter positiva ÄL-test, men när jag kollade i galleriet så var det långt ifrån alla som hade det men ändå fått fram det röda krysset...

Kolla och se vad ni tror:

http://www.fertilityfriend.com/home/323648

Jag kan tillägga att jag provar ProgesterAll krämen ifrån Hormoni den här månaden då jag har vissa saker som tyder på brist av progesteron. Jag har dessutom en väldigt kort lutealfas och kort cykel ö.h.t. så jag känner att det är värt ett försök.
    Är det sedan i den här tråden jag ska lägga in min aktuella kurva?
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Tacksam för hjälp! Glad
  • Bengalen

Hej Jin,
    Fertility Friend sätter inte ut ägglossningen förrän du har haft 3 dagar i sträck med höga temperaturer så imorgon kommer du alla gånger att få ett heldraget sträck.

Det stämmer bra att det är i den tråden du lägger in din länk till FF och BIM-dag om du känner för det.

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*