*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
Hej!
Jag har tempat i ca 2 månader men det var inte förens för 11 dagar sen jag hittade FF Jag tycker sidan är superbra!
Då jag har skrivit upp mina temp.resultat under dessa två månader så har jag nu skrivit in dem i FF i efterhand.
Kort om mig själv: Jag slutade med p-piller i januari 2009 efter att ha tagit dem i 8 år utan uppehåll, under den här tiden har jag även genomgått cancer vilket var en av anledningarna till att jag sedan slutade med p-pillren. De behandlingar jag gick igenom kan nämligen göra kroppen infertil, och jag ville helt enkelt se om min kropp fungerade som den skulle. Jag har varit till läkare och tagit prov på mina hormonnivåer och där såg allt bra ut. Sen är det ju fortfarande ingen säkerhet att allt fungerar ändå.
I augusti i år så började jag och min sambo resan emot en liten bebis, våra första tre försök vet jag i efterhand att vi förmodligen inte prickade ÄL, vi är nu på vårt femte försök och jag hoppas så otroligt mycket att det har tagit sig den här gången.
Jag är dock lite fundersam över min FF kurva och tänkte att ni som har tempat betydligt längre kanske kan hjälpa mig?
Här är mina två senaste kurvor; vårt fjärde försök som inte blev något och vårt femte (aktuella) försök. Men den hittar inte ÄL den här månaden, varför blir det så? Jag ser ju att jag inte har haft någon temp.dipp efter positiva ÄL-test, men när jag kollade i galleriet så var det långt ifrån alla som hade det men ändå fått fram det röda krysset...
Kolla och se vad ni tror:
Jag kan tillägga att jag provar ProgesterAll krämen ifrån Hormoni den här månaden då jag har vissa saker som tyder på brist av progesteron. Jag har dessutom en väldigt kort lutealfas och kort cykel ö.h.t. så jag känner att det är värt ett försök.
www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html
Tacksam för hjälp!