• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • BejbyBoo
    miapia43 skrev 2010-11-23 13:05:21 följande:
    jag måste bara få tala om att jag testade mig i morse med testlgrets stickor och dag tyckte det var ett svagt streck. så jag brydde mig inte.

men för en stund sedan kunde jag inte hålla mig och tog ett annat från testlagret och det kom upp ett streck. syntes bättre på dagen.

var då tvungen att ta ett rfsu och det blev ett jättesvagt extra streck. jag är ju bara dpo 10. men jag har ju fått svaga förut och då har det inte varit något.

pratade med min gynläkare och ska dit på torsdag ville han. men jag mår småilla hela tiden. jättejobbigt har haft så i 3 dagar nu.

mådde ni illa innan ni fick +?
    Spännande, spännande!! Håller tummarna!

(jag kan inte minnas att jag hade något illamående innan jag plussade, men alla är ju olika!) 
    ♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
  • Minnie69
    jag måste bara få tala om att jag testade mig i morse med testlgrets stickor och dag tyckte det var ett svagt streck. så jag brydde mig inte.

men för en stund sedan kunde jag inte hålla mig och tog ett annat från testlagret och det kom upp ett streck. syntes bättre på dagen.

var då tvungen att ta ett rfsu och det blev ett jättesvagt extra streck. jag är ju bara dpo 10. men jag har ju fått svaga förut och då har det inte varit något.

pratade med min gynläkare och ska dit på torsdag ville han. men jag mår småilla hela tiden. jättejobbigt har haft så i 3 dagar nu.

Kollade min gravidchart och jag började må illa 3-4 dagar före första positiva gravtestet
  • Kinderägg

Vad spännande !! Har du tagit nån bild på testet så vi får se ?

Jag har haft kvällsillamående tidigt i tre av mina graviditeter.
  • Minnie69

Vad jag minns mest är de extremt mökiga fisarna, snacka om rutten fisk Kräks

• miapia43
    Kinderägg skrev 2010-11-23 13:18:31 följande:
    Vad spännande !! Har du tagit nån bild på testet så vi får se ?

Jag har haft kvällsillamående tidigt i tre av mina graviditeter.
    ja men dom blir inget bra. ska försöka lägga in dom sedan
  • miapia43
    Minnie69 skrev 2010-11-23 13:20:20 följande:
    men det har jag också. otyroligt mycke gaser. visste inte att det kan vara ett tecken hihihi
  • Minnie69

Oh ja, jag serverade några rejäla stinkisar, mannen som inte brukar vara känslig reagerade

• Minnie69

Å så frös jag som en hund, fast det tror jag var senare?

• 3 barns mamma84
    Minnie69 skrev 2010-11-23 13:20:20 följande:
    mohahaha jag ocskå då insåg jag att hmm jag e nog gravid hahahaha
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • Melitta69

Hej !
    Har inte varit inne på ett tag nu men nu börjar det bli lite spännade
    Tempen var fortsatt hög 37,0 idag, fick lite spottings dock . Men på nån sett så känner jag mej annorlunda denna gången . Hoppas bara att det inte börjar blöda mer .
    Nån som vill kolla min kurva ??

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*