• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • BejbyBoo

Tack tjejer...
    Känns så himla jobbigt när ÄL kommer först omkring dag 20, cyklerna blir så långa.  

♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
  • Melitta69
    BejbyBoo skrev 2010-11-14 20:22:31 följande:
    Nej, ingen bebis den här gången heller... Gråter
    Mensen är här...
    Usch så , tråkigt .
    *Kram* till dig
  • 3 barns mamma84
    BejbyBoo skrev 2010-11-15 12:06:25 följande:
    Tack tjejer...
    Känns så himla jobbigt när ÄL kommer först omkring dag 20, cyklerna blir så långa.  
    Då e det bara o prova igen och jag håller tummisarna för dig
    När hade du ägglosnsing med förra barnet kommer du ihåg ?
    Tänkte om det ligger något bakom detta att du kanske blir gravid samma år som du fick 1:a

Alltså jag blev gravid med nr 2 14 nov hade jag ägglossning och han var beräknad 4 aug
    Sen blev jag gravid igen med MA barnet hade ägglossning 14 nov och den var beräknad 4 aug samma dag men olika år
    2:a 08 och den andra 09 skulle komma 2010 4 aug

har sammankoppligar med alla mina graviditeter ..

dotter hade jag ägglossning 7 sep 04 hon kom 7 juni 05
    Samma dag som min mammas man dog 7 sep 04

Denna jag har i magen ja den blev till samma dag  som jag fick MA 09 den 15 dec fick jag MA men 15 dec var denna pojk beräknad enligt mens 2010
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • BejbyBoo
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-15 12:26:31 följande:
    Då e det bara o prova igen och jag håller tummisarna för dig
    När hade du ägglosnsing med förra barnet kommer du ihåg ?
    Tänkte om det ligger något bakom detta att du kanske blir gravid samma år som du fick 1:a

Alltså jag blev gravid med nr 2 14 nov hade jag ägglossning och han var beräknad 4 aug
    Sen blev jag gravid igen med MA barnet hade ägglossning 14 nov och den var beräknad 4 aug samma dag men olika år
    2:a 08 och den andra 09 skulle komma 2010 4 aug

har sammankoppligar med alla mina graviditeter ..

dotter hade jag ägglossning 7 sep 04 hon kom 7 juni 05
    Samma dag som min mammas man dog 7 sep 04

Denna jag har i magen ja den blev till samma dag  som jag fick MA 09 den 15 dec fick jag MA men 15 dec var denna pojk beräknad enligt mens 2010
    Vet inte riktigt vad du menar.
    Men skulle jag bli gravid samma månad som jag blev det med vår dotter så dröjer det till april. Men så vidskeplig är jag inte att jag tror att det spelar någon som helst roll för när jag blir gravid den här gången.
    ♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
  • FrancesBean

Dag sju började jag tempa. Nu är jag på dag 19. Hade kraftiga ÄL-flytningar och värk dag 14. Vet att jag hade ägglossning då läkaren konstaterade detta då  jag blödde ut till bukhinnan när folikeln släppte ägget (vilket gjorde svinont och krävde läkarbesök )

Min husläkare sa att jag kankse hade progesteron till att släppa ägget men att det kanske sjunker "onormalt" sen?

Har ni sett något liknande nån gång? Känns så otryggt att tempen sjunker och inte håller sig uppe alls länge..

Är rädd för att jag inte kommer kunna  behålla nått befruktat ägg efter ÄL då det verkar vara så lite progesteron.

Gjorde progesteronprovtagning för några månader sen som visade 2,3... men det konstiga var att jag hade värk och ÄL-flytningar den månaden med..
  • Kinderägg

Jag ställer mig sist i ledet igen tillsammans med Flake Z och gråter en skvätt. Ingen bebis denna gång heller, allt känns så jädrans hopplöst. Jag har inte heller ÄL förrän runt dag 20 och det är en lång lång väntan varje gång, att min man jobbar skift gör inte saken lättare. Dom gånger han jobbar fm är han ofta helt slut på kvällen, har han em så är jag oftast väldigt trött när han kommer hem, jobbar han natt ja då är det helt omöjligt att få till något. Idag har jag iaf ringt till fertilitetskliniken och pratat in på deras svarare, hoppas dom ringer upp imorgon redan.

• FrancesBean

Tilläggande info:

CD 20 och frammåt är värden som stod där från början i programmet. Ignorera dem :) De är inte mina värden.

Jag har tempat mellan dag 7 och 19.

ÄL har inträffat enligt läkaren (dag 14). Var på en lättare gynundersökning idag och hon sa med säkerhet att min ÄL varit  och nu har jag inte fertilt sekret längre.

Det verkar finnas progesteron vid peaken(strax efter ÄL) men att av nån konstig anledning sjunker snabbt efter..

• FrancesBean

Det är mystiskt att ÄL sker med proghöjning och sedan sänks progesteronet... men tydligen kan det  vara så  enligt läkaren. Känns dock som att det vore svårt att behålla det befruktade ägget :/ Då sa läkaren att kroppen kan känna av när ägget befruktas och utsöndra mer progesteron. Vet inte om jag vågar tro på det :/

Ska börja ta Primolut  Nor i tre månader och sedan se om kroppen fattar galloppen och ställer in sig bättre och tar bort spottingsen

• Melitta69

Hej ! Min temp gick upp från 36,6 till 36,9 idag .. Har en del molvärk också..
    Är på dpo 6 idag . Glad

• MiAmore

Hejsan! Jag började tempa idag, och blev tipsad om denna tråden. Är det i er "Bim tråd" man ska lägga till sin kurva antar jag?

Lite om mig: Skånetjej som blir 30 i februari nästa år. Är inne på vårt femte försök till syskon till vår son född i jan 09. Med sonen tog det ett år innan jag blev gravid, hoppas att det ska gå fortare denna gången.

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*