Inlägg från: FrancesBean |Visa alla inlägg
  • FrancesBean

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Dag sju började jag tempa. Nu är jag på dag 19. Hade kraftiga ÄL-flytningar och värk dag 14. Vet att jag hade ägglossning då läkaren konstaterade detta då  jag blödde ut till bukhinnan när folikeln släppte ägget (vilket gjorde svinont och krävde läkarbesök )

Min husläkare sa att jag kankse hade progesteron till att släppa ägget men att det kanske sjunker "onormalt" sen?

Har ni sett något liknande nån gång? Känns så otryggt att tempen sjunker och inte håller sig uppe alls länge..

Är rädd för att jag inte kommer kunna  behålla nått befruktat ägg efter ÄL då det verkar vara så lite progesteron.

Gjorde progesteronprovtagning för några månader sen som visade 2,3... men det konstiga var att jag hade värk och ÄL-flytningar den månaden med..
  • FrancesBean

Tilläggande info:

CD 20 och frammåt är värden som stod där från början i programmet. Ignorera dem :) De är inte mina värden.

Jag har tempat mellan dag 7 och 19.

ÄL har inträffat enligt läkaren (dag 14). Var på en lättare gynundersökning idag och hon sa med säkerhet att min ÄL varit  och nu har jag inte fertilt sekret längre.

Det verkar finnas progesteron vid peaken(strax efter ÄL) men att av nån konstig anledning sjunker snabbt efter..

• FrancesBean

Det är mystiskt att ÄL sker med proghöjning och sedan sänks progesteronet... men tydligen kan det  vara så  enligt läkaren. Känns dock som att det vore svårt att behålla det befruktade ägget :/ Då sa läkaren att kroppen kan känna av när ägget befruktas och utsöndra mer progesteron. Vet inte om jag vågar tro på det :/

Ska börja ta Primolut  Nor i tre månader och sedan se om kroppen fattar galloppen och ställer in sig bättre och tar bort spottingsen

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*