• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • Barbabok
    Bjornis skrev 2010-11-07 17:24:04 följande:
    Om man tittar på kurvan så skulle jag säga att du inte ägglossat än... Tyvärr.
    Vad är DI? (insemination gissar jag, men vad står D:et för?? - nyfiken!)
    Ja jag misstänker också det, D står för Donator.
    Le, och någon kanske ler tillbaka
  • Bjornis
    Barbabok skrev 2010-11-07 17:27:29 följande:
    Ja jag misstänker också det, D står för Donator.
    Ah, så klart. Skäms
    Men du skrev att det fanns bara en chans? Forever eller just denna månaden/gången?
  • Barbabok
    Bjornis skrev 2010-11-07 19:51:48 följande:
    Ah, så klart. Skäms
    Men du skrev att det fanns bara en chans? Forever eller just denna månaden/gången?
    Nejdå, den här gången/månaden, men det kostar 7500 per försök så lite surt är det om ÄL uteblev.
  • MuM2girls

Gud här var det rätt slött förr var det ju redigt ös i denna tråd, tråkit att så många inte väljer att tempa längre:(

• Bjornis
    Barbabok skrev 2010-11-07 20:27:29 följande:
    Nejdå, den här gången/månaden, men det kostar 7500 per försök så lite surt är det om ÄL uteblev.
    Ah, ja, det förstår jag!! 7500 kronor kan man ju göra mycket annat med. Håller tummarna för nästa försök!!
  • Barbabok
    Bjornis skrev 2010-11-08 22:45:16 följande:
    Ah, ja, det förstår jag!! 7500 kronor kan man ju göra mycket annat med. Håller tummarna för nästa försök!!
    Tack
  • Melitta69

God morgon !
    Så va det dags igen plus på älstickan igen . Inget sexande sen i lördes gällerväl att passa på att mysa lite ikväll :) Hm, om det nu inte e för sent ??

• BejbyBoo

Melitta, hoppas det tar sig!

Jag är på 9 dpo nu och har inga känningar alls. Jag brukar vanligen känna hur mycket som helst mellan äl och mens, men nu är kroppen helt lugn. Tempen ökade ju dramatiskt efter ÄL för att sedan på 4 dpo störtdyka ner till coverline. Sedan dess har den klättrat uppåt, något steg i taget.

Jag har en förhoppningsfull känsla i kroppen, men vet ju att det inte är något att lita på.  

♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
  • Melitta69
    BejbyBoo skrev 2010-11-11 20:33:19 följande:
    Melitta, hoppas det tar sig!

Jag är på 9 dpo nu och har inga känningar alls. Jag brukar vanligen känna hur mycket som helst mellan äl och mens, men nu är kroppen helt lugn. Tempen ökade ju dramatiskt efter ÄL för att sedan på 4 dpo störtdyka ner till coverline. Sedan dess har den klättrat uppåt, något steg i taget.

Jag har en förhoppningsfull känsla i kroppen, men vet ju att det inte är något att lita på.  
    jag har Bim den 24 nov så nu e det en spännade resa framåt .  Har prickat båda dagarna vid äl .
    Ja, oj vilket dyk i din tempkurva , men en jättebra höjning efter äl .
    Håller mina tummar för dig med Glad.
  • Kinderägg

Idag är jag på 9 dpo men mitt hopp försvann för en stund sen, när jag var på toa så var det lite färgat på pappret så det känns kört även denna gång. I min vildaste fantasi så trodde jag att min slemhinna var tjock och inbjudande för ett litet ägg denna månad när jag äter Provera men i fantasin kan man ju även få rosa elerfanter att gå på vattnet också. Obestämd

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*