Inlägg från: Bengalen |Visa alla inlägg
  • Bengalen

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Hej temp-vänner, {#emotions_dlg.flower}

En liten fråga:
    Jag brukar ganska ofta vakna ca 30-40 minuter innan klockan ringer. Vilket är då bäst, att jag ligger kvar vaken i sängen och sen tempar på min vanliga tid eller att jag tempar direkt när jag vaknar trots att det är lite tidigare?

Min känsla säger att temperaturen hinner sjunka någon tiondel när jag ligger och inväntar tiden.

Hur hade ni gjort? Dessa problem har nog bara vi som är morgonpigga, hahaha!!!

• Bengalen

Vad bra, då ska jag göra det och så slipper jag ligga kissnödig och vänta i all oändlighet. Flört

• Bengalen
    mallanis skrev 2010-09-12 15:10:59 följande:
    Jag hade väldigt ojämn kurva förra månaden så nu provar jag vaginalt. Och termometern bestämmer sig mycket fortare nu än när jag tempade oralt.
    Var hittar man sådana termometrar?
  • Bengalen
    BejbyBoo skrev 2010-10-12 22:12:58 följande:
    Tjejer, jag behöver er hjälp.
    Jag har haft små, små spottings i tre dagar nu och ikväll började jag få riktig mensvärk. Mycket riktigt så verkar det hela ha kommit igång, äntligen!
    Men skulle ni sätta idag som mensens första dag, även fast det kom lite först nu på kvällen??
    Min IVF-klinik brukade säga att kommer blödningen innan kl 18 så är det första dagen men efter 18 är det nästa dag som är dag 1. 
  • Bengalen
    Cizzicilia skrev 2010-10-25 15:51:53 följande:
    Hur ha du fått det till svensk version???
    Det undrar jag också för om man klickar på översätt sidan måste man logga in som en ny användare. Det är kanske kört för oss som redan har användar-id på den engelska sidan?...
  • Bengalen
    Melitta69 skrev 2010-10-30 08:03:53 följande:
    Hej igen!
    Detta är bara så skumt. Mensen har kommit men jag är :
    illamående och öm i brösten . Fattar ingenting ??
    Nån som vill säga nått om detta  er fa´renheter ??
    Hur ser dina temperaturer ut nu sen du började blöda? Är de fortfarande höga?
  • Bengalen
    MiAmore skrev 2010-11-19 15:43:43 följande:
    Då kanske du kan svara på min fråga: när man har äl, får man alltid en dipp då? Alltså att tempen går ner från tex 36,5 till 36,3?
    Du menar en dipp innan ÄL? I så fall är svaret nej.
  • Bengalen

Då menar vi ändå samma. Du menar innan tempen stiger och det är inte något man alltid har utan det händer ibland.

• Bengalen

Det är väl främst genom ökade flytningar dagarna innan. Annars får du ju kolla med ÄL-stickor. FF sätter ju ut när du har dina mest fertila dagar vilket är baserat på dina tidigare cykler.

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*