Inlägg från: Bengalen |Visa alla inlägg
  • Bengalen

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Bobofina: FF ändrade även min ÄL-dag så nu hade vi båda ÄL i lördags. Även min testdag är framflyttad en dag. Jag har haft en ytterst märklig cykel denna gång. Fick utslag på min monitor på CD 13, vilket bör innebära att ÄL ska ske dag 14 men inte hände det nåt där. Även stickorna gav utslag för att sen bli svaga dagarna efter men ökade igen på dag 17, hmmm....

SaraK83: Grattis till heldraget kryss! Det var ju verkligen i grevens tid. Flört

• Bengalen

Jag frågade min akupunktör en gång om just det där med samma längd på lutealfasen och han sa att det stämmer inte. Den kan variera från gång till gång, dock kanske inte lika mycket som follikelfasen.

• Bengalen

Håller med Vi4 om att det är många fina kurvor för tillfället. Då ska det väl kunna bli ett par plus i tråden inom kort kan man tycka.

För egen del har jag noll tro till att det skulle kunna vara något. Blev så bränd förra månaden och nu med denna lite småkonstiga cykel har jag inga förhoppningar alls. Är dock supernöjd med att moi är på dag 30 idag!!!!
    Nytt rekord för mig. Jag som alltid har pendlat mellan 17-23 dagar och dessutom inga spottings denna cykeln heller.

• Bengalen

Tack för era kramar tjejer! Det värmer verkligen. Hjärta
    Denna gången blev jag knappt inte ens besviken när blödningen dök upp, i alla fall inte mer än jag är varje dag oavsett var i cykeln jag befinner mig. Efter så här många års försök är man ganska luttrad.
    Jag är däremot så glad att min akupunktör äntligen börjar få rätt på min kropp. Nu är nästa steg att även förbättra äggkvalitén.

In the making: Tråkigt med minus. Rynkar på näsan Din kurva är ju hur snygg som helst så kanske var det bara för tidigt.

SaraK83: Håller tummarna för att mensen håller sig borta även om du har slutat med progresteronkrämen.

Bobofina: Inte dags för ett test snart? Din kurva är ju verkligen grym. Man kan ju inte vara annat än avis på din lååååånga lutealfas.

Vi4 och Kinderägg: Era kurvor ser ju också väldigt lovande ut. Spänningen stiger varje dag.

Det är verkligen synd att temperaturerna inte är allt. Tyvärr säger dem ju ingenting om äggkvalitén, men det är en god början med fina temperaturer i alla fall. 

• Bengalen

Bobofina: Visst är det superjobbigt. Rynkar på näsan Åren bara går och aldrig någonsin har jag fått se ett endaste plus. Min akupunktör jobbar nu med att förbättra även äggkvalitén i örtmedicinen som jag dricker.
    Idag kom det brev från sjukhuset, vi står ju i kö för att göra vårt sista landstingsfinansierade äggdonationsförsök, att det är dags att börja planera in höstens donationer.
    Det är med blandade känslor. Hade för ett drygt år sedan lagt alla tankar på att vi någonsin skulle kunna lyckas på egen hand på hyllan, har ju tom gjort en äggdonation i Riga men efter att jag nu har gått på TCM (traditionell kinesisk medicin)  i 15 månaderna har hoppet kommit tillbaka igen men man får väl vara realist och tacka och ta emot för all den hjälp man kan få.  

Ja, tyvärr är ju inte en fin kurva någon garanti för att lyckas men det är en bra början i alla fall. Fina och jämna temperaturer visar ju att där inte är några övriga fel i cykeln men sen är det ju även ägg och spermiekvalitén det hänger på.
    Jag fortsätter hur som helst att hålla mina tummar för dig! 

• Bengalen

Oj, vad det händer mycket här i tråden nu.

SaraK: Märkligt att de bara tog ett vanligt gravtest och inte ett blodprov. I så fall hade de ju haft något att jämföra med vid nästa veckas besök om HCG:et stiger som det ska.

Kinderägg och In the making: Trist att det inte verkar bli nått denna cykeln heller. Kramar till er båda.

Bobofina: Det ser ju verkligen ut som det kommer att bli bingo denna månaden. Jag fortsätter att hålla mina tummar det hårdaste jag bara kan. Det samma gäller för dig Vi4.

Anledningen till att det är äggdonation och inte IVF är att vi redan har gjort 7 stycken IVF:er och kliniken tyckte att vi hade för dåligt utfall. Jag har varit väldigt svårstimulerad och bara fått ut max 3 ägg och det har gjort att vi bara har fått tillbaka embryon vid 2 tillfällen så de ville inte låta oss fortsätta utan remitterade oss vidare till ÄD.
    Nu är det ju lite skillnad eftersom jag har gått på TCM i snart 1,5 år och förhoppningsvis har fått rätt på en hel massa bitar som tidigare inte har varit optimala i kroppen.
    Tyvärr har ju sjukvården inte mycket tilltro till österländsk medicin. När jag för ett år sedan bad att få flytta fram vårt ÄD-försök för att min cykel var helt rubbad och kroppen i obalans fick jag bara höra att "jaja, man ska göra det man tror på". Precis som det är värsta hokus pokus! Märkligt i så fall att jag nu har cykler på upp mot 30 dagar när jag i hela mitt liv aldrig har haft mer än max 23-24 dagar. Dessutom brukar ju alltid cyklerna bli kortare och kortare ju äldre man blir.   

• Bengalen
    Vi 4 skrev 2011-08-25 22:38:39 följande:
    Bobofina, är det bröllopsdag i morgon? Då måste du ju testa det är ju bästa presenten.

Usch, nu känner jag mig helt knäckt, mens kom NU, och det blir en superkort cykel, bara 24 dagar, det har jag ALDRIG haft och det sägs ju att man ska få kortare och kortare cykler när man kommer i klimakteriet, tänk om det är det som är på G nu?! De senaste cyklerna har ju blivit kortare och kortare, jag som alltid haft 28 eller 29 dagar förr. Usch jag står inte ut med att tänka på det ens. Vad kan man göra?
    Fy vad tråkigt att du redan har börjat blöda. Dock tror jag inte du behöver oroa dig för att du redan är på väg in i klimakteriet. Du har ju ägglossning varje månad och att någon cykel nån gång ibland blir kortare är inget att oroa sig för. Du kan ju gissa om jag oroade mig för det innan när mina cykler låg på 17 dagar och till och med assistenten till en gynekolog jag var hos nämnde att det kunde vara en början på klimakteriet, men det trodde definitivt inte min akupunktör.
    Du kan ju alltid be att få ta FSH och ev AMH-prov så får du en hint om läget. Dock säger dessa prover inte allt utan man kan ha förhållandevis höga FSH-värden utan att det på något sett skulle vara kört.

Jag kan verkligen rekommendera TCM. Var nånstans bor du?

Varma kramar
  • Bengalen

SaraK: Vad trist att det inte gick vägen. Rynkar på näsan
    Jag har bara hört att man ska börja med Pergo på cd 5 alternativt cd 3 enligt vissa kliniker. Aldrig senare men ring och fråga.

• Bengalen

Bobofina: Vad ledsen jag blir att läsa att det slutade på det viset. Ta hand om dig!
    Kramar i massor!

• Bengalen

Bobofina: Mycket märkligt med 19-dagars lutealfas. Det kan inte vara så att du inte hade ägglossning förrän på dag 21, då blir ju lutalfasen bara 15 dagar? Men stämmer dina noteringar om flytningar bör det ju verkligen inte vara så. Trist som tusan i vilket fall som helst. Rynkar på näsan

Det är ju inte helt lätt att vänta in dig med tanke på dina lååååånga cykler. Flört
    Jag som tyckte jag var riktigt duktig som fick till 30 dagar nu sist. Nu verkar det dock inte bli så sen ägglossning denna gången och precis som du nämnde visar min monitor redan på "high", vilket är stadiet innan "peak" men i vissa cykler har den visat "high" i flera dagar innan. I förra cykeln gick den direkt från "low" till "peak" så det känns som man får ta det med en nypa salt. Jag hoppas i alla fall att jag kan hålla mig ett par dagar till. Inga direkta känningar ännu så det är ju alltid något. 

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*