Vi 4 skrev 2011-08-25 22:38:39 följande:
Bobofina, är det bröllopsdag i morgon?
Då måste du ju testa
det är ju bästa presenten.
Usch, nu känner jag mig helt knäckt, mens kom NU, och det blir en superkort cykel, bara 24 dagar, det har jag ALDRIG haft och det sägs ju att man ska få kortare och kortare cykler när man kommer i klimakteriet, tänk om det är det som är på G nu?!
De senaste cyklerna har ju blivit kortare och kortare, jag som alltid haft 28 eller 29 dagar förr. Usch jag står inte ut med att tänka på det ens. Vad kan man göra?
Fy vad tråkigt att du redan har börjat blöda. Dock tror jag inte du behöver oroa dig för att du redan är på väg in i klimakteriet. Du har ju ägglossning varje månad och att någon cykel nån gång ibland blir kortare är inget att oroa sig för. Du kan ju gissa om jag oroade mig för det innan när mina cykler låg på 17 dagar och till och med assistenten till en gynekolog jag var hos nämnde att det kunde vara en början på klimakteriet, men det trodde definitivt inte min akupunktör.
Du kan ju alltid be att få ta FSH och ev AMH-prov så får du en hint om läget. Dock säger dessa prover inte allt utan man kan ha förhållandevis höga FSH-värden utan att det på något sett skulle vara kört.
Jag kan verkligen rekommendera TCM. Var nånstans bor du?
Varma kramar