*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
Kul i alla fall med en perfekt cykel och 14 dagars lutealfas är ju rena önskedrömmen. Då kommer det alla gånger att funka inom en snar framtid.
Kramar
Kramlo: Det verkar ju som din kropp är på rätt väg och har börjat stabilisera sig nu. Vad kul!
Nattfrost: Hur länge har ni försökt? Vad jag förstod på din presentation är du väldigt ung och har redan ett barn så jag tror inte ni får hjälp förrän ni har försökt i minst ett år, men som sagt det verkar variera från ställe till ställe.
Kramlo: Jag har också haft en massa cykler där jag inte har fått utslag på ÄL-testerna men ändå klockrena temphöjningar. Du kan scrolla ner bland alla mina gamla kurvor så ser du själv. Min akupunktör säger att det finns vissa som aldrig får utslag på ÄL-tester men ändå alltid har ÄL. Sen finns det dem som har fullt utslag alltid oavsett var i cykeln de befinner sig. Testerna visar ju endast att man har en stegring av LH-hormonet och inget om att man verkligen ägglossar.
Vi4: Vad trist att din temp sjönk idag. Kurvan har ju sett jättebra ut hitintills så än är det ju inte kört. Jag håller mina tummar som alltid.
Skumt att du fick till en så lång lutealfas förra månaden. Du märkte inte av några tecken på att det kunde varit ett tidigt missfall?
Själv väntar jag på utslag på min monitor. Förra cykeln hade jag ÄL redan på CD 11 men nu på samma dag ligger jag fortfarande på low. I övrigt ser allt strålande ut. Daggmaskarna har verkligen gjort susen känns det som, nästan inga nattsvettningar och ingen beläggning på tungan. Det visar på att fukten i kroppen äntligen har börjat stabilisera sig så jag är mer än nöjd.
Bobofina: Hihi, galen i ben, hmmm, skulle vara smalben i så fall.
Nja, du får nog hellre tänka på mig som en Bengal-katt precis som på mitt foto, min fina lilla kattflicka.
Oj, vad kul Hormonstinn, stort grattis!
Vi4: Vad tråkigt att det inte blev nåt denna gången heller. Varma kramar
SaraK83: Jag kan också varmt rekommendera akupunktur.
Efter att bara ha fått low på min CB monitor nu i 6 dagar hoppade den idag på CD 13 direkt upp max så det lutar åt ägglossning imorgon, kanon!
Bobofina: Hur går det för dig, ägglossning i sikte? Jag som har hållt mig och väntat in dig och allt...