Inlägg från: Bengalen |Visa alla inlägg
  • Bengalen

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Bobofina skrev 2012-05-07 10:03:35 följande:
    Bengalen - Usch så ledsen jag blev för din skull. Och förlåt att jag inte skrivit tidigare. Jag följer din kurva varje dag, men har inte haft möjlighet att skriva. Håller tummarna för nästa försök.

Vi 4 - Heja heja! 
    Vad kul att höra av dig! Hjärta
    Hur mår du och magen? Hur långt gången är du nu?

Vi ska på det igen med nytt IVF-försök antagligen redan i nästa cykel.
  • Bengalen
    skjuter illa skrev 2012-05-08 19:04:48 följande:
    Vad tråkigt att mitt inlägg verkar ha missats för det vore kul att höra vad erfarna tempare säger om min kurva. Flört
    Postar länken igen o mitt första inlägg finns att finna längre upp i tråden.

www.fertilityfriend.com/home/3c981d
    Oj, vilken spridning mellan temperaturerna i lutealfasen. Jag skulle nog vilja se fler cykler innan jag kan ge mig på någon "diagnos" men rent spontant känns det inte helt bra att tempen först går upp till 37,1 för att sedan bara dala men eftersom du fattas en hel del dagar bör du ta denna kurva med en nypa salt.
    Tempar du med samma förutsättningar varje dag? Samma tid, direkt innan du stiger upp, under tungan i munnen osv?
  • Bengalen

Vad gullig du är Bobofina! Jag blir alldeles rörd. Det är så skönt att veta att du finns där med dina tummar.
    Stort lycka till nu på VUL:et. Jag ska tänka på dig!
    Kramar!

• Bengalen
    ssb skrev 2012-05-09 09:34:02 följande:

Idag hade tempen stigit ytterligare, till 37,0. Samma tid (kl05.30) som vanligt. 

När brukar den går ner inför mens? Har hört både dagen innan och upp till 3 dgr innan..
    Är på DPO 12 idag, min cykel brukar vara ca 28 dgr, ibland 26 dgr. (Alltid 28 dgr vid p-piller etc och 26-28 dgr "á naturell" )

Med risk för att ta upp något som ni redan diskuterat, hur länge har ni andra aktiva hållt på med tempningen?

Tempen kan gå ner ett par dagar innan, samma dag eller ett par dagar efter blödningen har startat så tyvärr är det inget säkert tecken att gå efter att den fortsätter att vara hög.
    Det skiljer sig dessutom från cykel till cykel så aldrig kan lita på nåt. Flört

Jag har tempat mig varenda dag i 2 år och 3 månader nu så snacka om att det går på rutin.
  • Bengalen

Tja, mina cykler lever sitt eget liv eller egentligen gör de nog inte det utan det beror vilken örtmedicin jag får. Innan jag började med örter och att tempa hade jag alltid regelbundna cykler men nu varierar det allt från 17 dagar till 45 dagar men så länge jag vet vad det beror på känns det helt okej.

• Bengalen
    Du och Jag ver2 skrev 2012-05-15 20:38:05 följande:
    Ja, för om mensen är sparsam så tyder det på tunna hinnor (det är ju dem man blöder ut) om jag förstått det rätt - som då inte orkar hålla kvar ägget. Testa Rosenrot! Ska vara den gul/röda förpackningen - "Arctic Root"!
    Det kan även bero på att man inte blöder ut den gamla slemhinnan ordentligt. Då bildas ny ovanpå den gamla och det är inte bra, så visst ska man blöda ut rejält för att det ska vara optimalt ur fertilitetssynpunkt.
  • Bengalen
    Kinderägg skrev 2012-05-19 21:13:04 följande:
    Någon som vet om ÄL kan komma tidigare än vanlig cykeln efter man tagit sprutor ? Har så ont över ena äggstocken precis som vid ÄL men jag är bara på dag 9 och det är alldeles för tidigt för min del. Jag har aldrig någonsin haft ÄL tidigare än dag 16, mest normalt för mig är 20-22. Eller kan det kanske vara en cysta som ger sig till känna på samma sätt som ÄL ?
    Det är inte alls omöjligt eftersom kroppen har varit påverkad av hormoner. Jag fick själv ägglossning nu på dag 10. (Visserligen är det ju inte helt ovanligt för att vara mig...Flört)

Emerenthia: Grattis till plusset!

Miss Boring: Min temperatur brukar också gå ner efter att jag har stigit upp. 
  • Bengalen
    Miss Boring: Du fyller i FSH under medications för Menopur. Sen klickar du i HCG när det är dags för äggmognadssprutan. Eventuellt behöver du skriva in när du har ägglossning/äggplockningsdag för att få upp ett kryss/streck. Det gör man under shart settings och detector tuning. Se min kurva nu.
  • Bengalen
    MissBoring skrev 2012-06-17 20:33:28 följande:
    Tack. Ska kolla in din när jag har datorn nästa gång
    Kör ni en gång själva nu å nästa månad Ivf igen eller hur blev det?
    Så mycket hemmaförsök känns inte lönt längre efter domen att där inte finns någon passage varken på höger eller på vänster sida. Man bör ju vila en cykel emellan IVF:erna så då ska jag passa på att skicka ner lite blod till en klinik i Grekland för att kolla Klamydia mm. Om bara den förbenade mensen behagar att dyka upp. Så här lång lutealfas har jag aldrig haft innan och inte ens en tillstymmelse till spottings heller. Drygt! Rynkar på näsan
  • Bengalen
    MissBoring skrev 2012-06-17 22:56:23 följande:
    Aj då, det med passagen hade jag missat Så du har varit i kontakt med Grekland. Ja det verkar ju klokt att kolla lite blodprover. Är det Penny du kontaktat?
    hmm låter ju konstigt med lutefasen! Kroppen är banne mig mystisk. :-/
    Yes, det är Penny. Glad
    Tempen sjönk rejält idag men inte har det dykt upp något blod för det. Snacka om en långdragen historia.

Vilken dag har du ditt första VUL?
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*