Inlägg från: Bengalen |Visa alla inlägg
  • Bengalen

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Yes, ett helt nytt upplägg som jag aldrig har hört att de gör i Sverige. Vi har vänt oss till Köpenhamn nu, blev ju portade på vår gamla klinik men tänkte att det kunde vara kul att se om örtmedicin och akupunktur under 2 års tid kan göra någon skillnad på resultatet.  Hade mer än gärna hängt på dig. Glad

• Bengalen

Kinderägg: Jag hade inte räknat idag som dag 1. Det är viktigt att man har kommit igång och blött ut rejält innan man börjar stimuleringen. Man brukar börja med sprutorna på dag 2 eller 3 så vänta tills i övermorgon 

• Bengalen
    Kinderägg skrev 2012-04-23 17:44:14 följande:
    Usch vad besviken jag är nu, blir ingen inseminering denna gång heller, känns som att tiden bara går och går.
    Var på VUL idag efter att ha sprutat i 12 dagar, jag hade 6 st äggblåsor 12-16 mm och 5 st mindre på ena sidan och 5 st 13-19 mm och 5 st mindre på andra sidan.
    Tråkigt att höra! Rynkar på näsan Varför avbröts det egentligen? Hade du för många äggblåsor så att risken för flerbörd är för stor? Annars tycker jag att det låter som ett kanon antal men det är väl mer i IVF-sammanhang antar jag. Var i alla fall glad att det är på det hållet. Det visar ju att dina äggstockar är aktiva. Glad Blir det sänkt dos till nästa försök?   
  • Bengalen

Ja, temperaturen är galet hög. Fortsätter det såhär måste det ju snart klassas som feber. Flört

• Bengalen
    Vilvarin skrev 2012-04-27 18:24:52 följande:
    Har du inte testat än? :)
    Nix, har testdag på måndag och gillar inte att tjuvtesta. Hatar att se det ensamma strecket dyka upp på stickan.
    Har gjort IVF i Köpenhamn så därför gäller inte det vanliga BIM-datumet. 
  • Bengalen

Miss Boring: Du har helt perfekta temperaturer. Man ska ligga på mellan 36,3-36,5 i follikelfasen. Att det sen blir en dipp precis innan ägglossning är helt normalt. Du har inte haft ägglossning utan jag tippar på att det är idag och att du då kommer få en rejäl temp ökning imorgon bitti.
    Har du fått glada gubbar på CB? Fyll i det i så fall på ditt diagram.

• Bengalen

Missförstod dig, trodde att du hade fått glada gubbar men inte fullt streck på vanliga stickor. Då kan du nog andas ut. Det är möjligt att du kommer att ha ett par dagar till med låga temperaturer innan tempen sticker upp så fortsätt att kolla varje dag när LH-stegringen kommer.

• Bengalen
    ssb skrev 2012-05-08 18:26:57 följande:
    MissBoring och Vilvarin: tack för välkomnandet Mätningarna vid DPO 1,2,3 och 4 är tagna ca 1,5 timmar senare än "normalt", hade lite sovmorgon då det var långhelg Den högre temperaturen som kom efter och har hållt i sig är tagna vid både normal mättid och "sovmorgontid". Men skönt att allt såg normalt ut Nu ska jag läsa ikapp mig lite på tidigare inlägg
    Jag tycker också att det ser normalt ut. Det kan ta lite tid för kroppen att bilda progesteron vilket ligger till grund för temperaturökningen. Skulle kurvan ha blivit trifasisk pga graviditet kommer den tredje temp ökningen ett par dagar senare. Du verkar ha jämna låga temperaturer i follikelfasen så din cykel ser väldigt fin ut.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*