Inlägg från: Bengalen |Visa alla inlägg
  • Bengalen

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Lövfallet skrev 2011-11-15 08:59:30 följande:
    ego: Själv fick jag idag glädjefnatt när jag ringde till RMC i Malmö och fick besked om att våran remiss äntligen har kommit fram! Längtar mig nu framåt i tiden cirka 3 månader!! Det där med att leva för stunden tar jag med en nypa salt just nu!  
    Vad kul! Jag går också på RMC i Malmö.
  • Bengalen
    Vi 4 skrev 2011-11-17 19:48:39 följande:

Bengalen, hur gick läkarbesöket med mätningen? De kollar nte om jag är nedreglerad utan jag börjar spruta på onsdag, fick träna mig på att sticka mig i magen idag. Det gick bra, (förutom att jag tycker det är lite jobbigt med den brännande känslan när man sprutar in själva vätskan).

Läkarbesöket gick bra. Slemhinnan var 12 mm. Fick reda på igår att donatorns äggplock blir på måndag så det lutar åt återföring på onsdag. Har dock redan haft ägglossning vilket jag inte trodde jag skulle ha överhuvudtaget nu när jag äter Progynon (östrogen) men men, hoppas inte att det ska förstöra något bara. Tur man har fortsatt tempa sig så att man har koll. Flört

Usch ja, inget vidare med alla sprutor. Ska du ta Pregnyl eller Ovitrelle sen som äggmognadsspruta? Jag föredrar Ovitrelle. När är det sprutsstart?
  • Bengalen

Vi 4: Spännande med sprutstart snart!

Pregnylen måste man blanda själv och gör mer ont att ta. Man ska ju dessutom ta äggmognadssprutan på en exakt tidpunkt och då hålla på och mecka med en massa små glasflaskor gör en bara nervös. Ovitrelle är färdigblandad och är lätt som en plätt att ta.
    Det är klart att du ska komma så långt som till äggplocket. Har de sagt något om hur många äggblåsor de vill ha för att fullfölja?

Jag frågade doktorn i onsdags om det var möjligt att man i teorin kunde bli gravid med 2 olika embryon samtidigt när man tar Progynon. Jag menade på att om man själv bildar en äggblåsa som blir befruktad och sen även får ett embryo från en donator då skulle det ju kunna bli "oäkta tvillingar". Han sa att Progynon påminner om p-piller men att det absolut skulle kunna vara möjligt, dock hade han aldrig hört talas om någon som hade blivit det.
    Han såg att jag hade en ojämn follikel men trodde att den var från förra cykeln, men det är ju säkert den som precis har lossat. Jag tänkte ta upp det med doktorn på onsdag vid återförandet men jag tror inte att det är något de bryr sig om så länge slemhinnan är tjock och fin och det är den ju. 

In the making: Det ser verkligen bra ut och en liten rosa flytning är nästan så att det ökar på förhoppningarna vill jag påstå.

Bobofina: Trist med UVI igen. Verkar vara vanligt att man inte blir av med det i första taget. Själv har jag aldrig haft det, tack å lov!
    Så det är dags även för dig nu med utredning. Skönt att komma igång förstår jag. Jag måste bara passa på att fråga, inte tempar väl du dig med en muntermometer för du har så höga temperaturer under folikelfasen?

• Bengalen

Hahaha, några oäkta tvillingar lär det inte bli här. Jag hade absolut ingen aning om att det var ÄL på gång, trodde inte att jag skulle ha det alls så det blev inget 6:ande överhuvudtaget. Tänker nästan mer att det i så fall kunde störa hela processen. Embryona hade ju i så fall varit olika långt gångna och hur bra kan det vara...?

Vi 4: Tror inte att du har berättat vad du hade för AMH-värde eller är jag bara otroligt glömsk?
    Usch ja, det är verkligen nervöst att inte veta om det blir tillräckligt många äggblåsor. Jag har haft mellan 1-5 på mina IVF-er men eftersom det var landstingsfinansierade försök tyckte de ändå att det var okej att gå vidare med äggplock, dock har det inte lett till återföring särskilt ofta. Rynkar på näsan

• Bengalen
    Vi 4 skrev 2011-11-19 10:55:56 följande:
    Bengalen, 1,3, så för min ålder är det helt ok Ja, nervöst att vänta och inte veta. Jag tänker nog som du att det var bra att ni inte hann något egt försök, tänker också att det sklle kunna störa processen snarast. När man gör ÄD, är det alltid bara ett man får?
    Ja, verkligen jättebra! 1,3 anses ju mer eller mindre normalt. Synd att du inte vet vad du har i FSH så hade du kunnat få en hint om hur stimuleringen kommer att gå. Jag hade 1,6 men eftersom jag alltid haft höga FSH-värden vill de stackars äggen inte bli framstimulerade trots höga mediciner men det är ändå skönt att veta att de finns nånstans där inne...

I Sverige anser de att risken för flerbörd är så stor vid ÄD att man aldrig får mer än ett embryo. Annat är det utomlands där det är vanligt med upp till 3 stycken, men trots det är det VÄLDIGT ovanligt att alla 3 fäster. 
  • Bengalen

Oj, vilket plus in the making! Då hade jag rätt om den färgade flytningen. Flört
    Stort grattis!

• Bengalen

Sådär, då är jag ruvare som det så vackert kallas i IVF-världen. Glad
    Donatorn bidrog med 7 ägg och av dessa blev 5 befruktade och var fina 4-celliga idag så det blev ett till mig och 4 i frysen.
    Jag har lagt in mig på BIM-listan. Hoppas ingen misstycker. Det är ju inte riktigt detsamma som när man kör hemmaförsök men jag satte i alla fall min testdag som BIM.

Tack för era tummar, de kan nog verkligen behövas nu. Jag brukar mest lyckas med att ta död på alla embryon som återförs... Rynkar på näsan Direkt efter insättningen var jag och fick akupunktur, vilket min akupunktör påstår ska öka chanserna med 20%.

• Bengalen
    Cinderella87 skrev 2011-12-01 22:11:55 följande:
    Ff har flyttat fram min bim dag tillden 10e.. Hur ska man förhålla sig till det?
    Kan du inte lägga ut din kurva så att man får se hur den ser ut.? Svårt att svara om man inte ser helheten.
  • Bengalen

lilla M: Att du har ägglossat känns som en självklarhet med den fina tempökningen du hade där på cd 17. Däremot ser det ut som du har någon vajsing med progesterontillförseln nu under lutealfasen. Tempen ska ju helst inte sjunka vid flera tillfällen under lutealfasen men det kan funka ändå. Jag har sett många konstiga kurvor som ändå har slutat med ett plus så ge inte upp hoppet ännu.

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*