*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
Capiche: Kikade på din kurva, ser bra ut, men varför streckad coverline? Förstår inte varför FF anser den vara opålitlig.
Om du vill kan du kolla på min kurva från då jag blev gravid.
Capiche: Kikade på din kurva, ser bra ut, men varför streckad coverline? Förstår inte varför FF anser den vara opålitlig.
Om du vill kan du kolla på min kurva från då jag blev gravid.
Jag är nästan säker på att det beror på creamy-flytningarna men Capiche kan ju experimentera och ändra till EW och se om inte strecket blir heldraget då.
Jag vet att FF inte gillar creamy i samband med ägglossning, då är det nog bättre utan flytningar till och med.
Men hon kan ju ändra tillbaka igen sen.
Kinderägg; Hur gick hyston då? Såg de något som verkar ställa till det?
Miss Boring: Du kan även titta på min kurva från den 1 april. 3 dagar efter att jag slutade kom blödningen.
Pergo används också för att förlänga lutealfasen inte bara för att förstärka ägglossningen.
Yes, jag tog Pergo för ett par sedan för att min gyn tyckte att jag hade en något kort lutealfas och visst blev den ett par dagar längre.
En fråga.......
Ni som tempar och har gjort IVF, med äggplock och ET....... Borde inte tempen gå upp efter Ovitrellesprutan och äggplock, för att sen ligga kvar lite högt. Som den gör när man haft "naturlig" ägglossning?
Min temp steg innan äggplock för att jag delvis ägglossat spontant, men det blev äggplock och återsättning trots allt. Men nu oroar jag mig för tempen är inte så hög som jag tycker den borde vara!
Har precis börjat med Progesteron och då höjs ju tempen, men jag ville nog att den skulle höja sig lite mer innan höjningen bara beror på Progesteron.
Lite svamligt, men ni förstår nog ändå
Planerar: Ju mindre hoppiga temperaturer desto bättre är det.
Stort varmt grattis Bobofina! Vad roligt att höra att er lille bebis har kommit nu. Ta hand om er allesammans!
Kinderägg: Jag skriver nästan aldrig nåt här i tråden längre. Känner väl att jag inte har så mycket gemensamt med övriga här som blir gravida efter ett par försök...
Vi har helt slutat hoppats på att det skulle gå på naturlig väg efter beskedet att det numera är stopp i båda äggledarna. Jag fortsätter dock att tempa mig för att få en bättre helhetsbild av cykeln som äggkvalité, ägglossning etc men det är IVF som gäller. Har haft problem med en cysta som inte har velat försvinna, som har levt rövare och förstört hela cykeln gång efter gång. Nu är den äntligen punkterad så vi ska ge oss på ett nytt IVF-försök i nästa cykel.
Vad tråkigt att höra att du också har fått en massa problem med cykeln. Vet inte var du bor men IVF-behandlingar är billigare i DK än i Sverige om man bara har en läkare som kan skriva om recepten.