Inlägg från: Bengalen |Visa alla inlägg
  • Bengalen

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Nej, det gör det nog inte tyvärr. Det verkar vara en VIP-tjänst.

• Bengalen

Hej Jin,
    Fertility Friend sätter inte ut ägglossningen förrän du har haft 3 dagar i sträck med höga temperaturer så imorgon kommer du alla gånger att få ett heldraget sträck.

Det stämmer bra att det är i den tråden du lägger in din länk till FF och BIM-dag om du känner för det.

• Bengalen
    miapia43 skrev 2010-11-27 10:38:21 följande:
    hej alla! imorse tog jag ett cb och kan ni tänka er det kom upp ett svagt +. har aldrig fått + på cb förut. men det är svagt. kanske beror på att jag är på bim -2 eller bim -3. men på tisdag ska jag ta hcg i blodet och då vet man mer. försökte ta en bild men kameran är värdelös.
    Det låter ju onekligen väldigt lovande. Själv har jag aldrig sett något annat än minus så jag har tyvärr ingen erfarenhet av svaga plus, men så länge du är innan BIM är det ju inte så konstigt om det bara är svagt.
  • Bengalen

Usch vad deppigt det var här. Jag kan ju bara ansluta mig i klubben fast jag toppar den med hästlängder. Vi har försökt i snart 5 år, har aldrig sett ett plus. Har gjort 7 IVF:er och en äggdonation utan att lyckas.
    Nu går jag hos en TCM akupunktör sedan 9 månader tillbaka. Jag tempar varje cykel och dricker örtmedicin, har blivit expert på allt vad temperaturer heter och hur en cykel bör se ut.

• Bengalen

Tack, vad gulliga ni är! Hjärta
    Vi kämpar vidare och det verkar som jag börjar få hyfs på min cykel. Har haft en period nu där lågtemperaturfasen var så gott som borta men nu börjar det rätta till sig. Har dock inte för vana att skriva in mig på BIM-listan då det känns som mission impossible.
    Vi siktar på att göra ett nytt IVF-försök till våren när jag får klartecken från min akupunktör. 

• Bengalen
    MiAmore skrev 2010-12-16 19:36:29 följande:
    Tänkte höra med er, en sak jag gått och tänkt på. Jag hade ju aldrig någon ordentlig höjning efter äl. Det var först dem 3-4 sista dagarna innan mensen sedan kom, som jag hade en temp på upp mot 36,9. Men jag hade aldrig högre än 36,9, så den var aldrig riktigt hög egentligen, även om den var högre än min grund temp. Och innan dess låg den ju bara på 36,7-36,8 (har 36,5 som grundtemp). Kan det vara därför det inte tog sig för oss denna månaden? Att min äl kanske inte var så stark sas?
    Om man tempar i munnen är det idealt om temperaturen ligga på mellan 36,3-36,5 i follikelfasen och sen går upp till 36,8 och uppåt. Att du ligger på 36,9 är absolut inte dåligt. Ju större temp-höjning desto starkare ägglossning, men det kan funka lika bra med mindre ökning också.
    Klart du ska fortsätta tempa...Flört

• Bengalen

Folikelfasen är lågtemperaturfasen, dvs perioden innan ägglossningen. Progresteronet ökar ju efter att embyrot har fäst därav ännu högre temperaturer. Klart du kan våga hoppas om tempen går upp ytterligare. Glad

• Bengalen

Tänk vad olika det kan vara!
    Ni klagar på att ni får ägglossning sent och jag hade gjort vad som helst för att slippa få den för tidigt varje månad, mellan dag 10-12. Aldrig att nån av oss får vara nöjda. Flört

• Bengalen
    BejbyBoo skrev 2011-01-11 20:12:40 följande:
    Men varför vill du inte ha den tidigt??! Det är väl bra att det kommer då?
    Det är på tok för tidigt. Mina sämsta cykler blir bara ca 18-19 dagar långa och det är inte bra. Dock är min akupunktör väldigt nöjd med mina temperaturer men han hade hoppats på att kunna förlänga cyklerna.
  • Bengalen
    Minnie69 skrev 2011-01-11 23:53:36 följande:
    Säker på att du hade ägglossning då? Jag har ibland fått onormalt korta men då verkar kroppen ha klappat ihop vid dålig eller ingen ÄL. Ibland har det t.ex varit tydligt att mensen  (spottings) kommer när det om det hela hade funkat skulle ha varit implantationstider t.ex.
    Jag får visserligen inte alltid utslag på ÄL-stickorna men dessa indikerar ju endast att man har ett höjt LH-värde och betyder inte nödvändigtvis att man verkligen har ägglossning. Däremot har jag alltid temperaturhöjning och det är ett säkert tecken på att det verkligen har varit ägglossning.
    Jag lider av för höga FSH-värden där det är normalt att man får korta cykler med tidig ägglossning. Dock har jag lyckats sänka mitt höga FSH-värde med hjälp av akupunktur och kinesiska örter men än så länge har jag inte fått rätt på längden på cykeln. 
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*