Förälder/Blivande Förälder i Bryssel
Hejsan,
Jag söker efter föräldrar i Bryssel med omnejd. Finns det några därute?
Själv har jag bott här i 10 år och har en dotter på 2år och hoppas att snart kunna få ett till barn om möjligt.
MvH,
Sanna
Hejsan,
Jag söker efter föräldrar i Bryssel med omnejd. Finns det några därute?
Själv har jag bott här i 10 år och har en dotter på 2år och hoppas att snart kunna få ett till barn om möjligt.
MvH,
Sanna
Woluwe shoppingcenter blir bra, där finns caféer, det vet jag :)
Det verkar som att några caféer öppnar redan 8.30, så ska vi säga 9.30? Ska vi ses under rulltrappan där man kan mata sina barn, så ser vi vilket som är öppet för fika?
Fikalista:
Onsdag 1 december Woluwe shoppingcenter
9.30?
- Mrs KF (Karin)
- Rundabullar (?)
Det blir bra, jag ska fråga min kompis om hon vill följa med också!
Linda.
Hej! Jag fick besök från Sverige och glömde att kolla av tråden igen - himla kul att så många dykt upp!
Jag kommer gärna också med till Woluwe Shoppingcenter på onsdag om det är ok? Jag var där häromdagen och såg att det fanns några barnmatstolar vid nåt café precis utanför Match! livsmedelsbutiken (uppe bland butikerna verkar det vara sämre ställt med den saken).
Tar så klart med mina tvillingar som är ca ett år...
Roligt!!!
/Charlotte
Självklart får alla som vill hänga på, det är bara skoj! Vad bra med barnstolar, då klarar vi oss :)
Hej. Vad roligt att ni träffats. Om ni träffas en helg skulle jag gärna hänga på. Jag bor inte i Bryssel utan ganska lång ifrån men arbetar i Bryssel.
Det vore roligt om min sån på 18 månader ibland kunde träffa andra svenska barn.
Jag träffar också gärna svenska mammor i Belgien. Dock kommer jag ju inte tillbaka förens nästa sommar! =) Vet en mamma i närheten av Gent som har barn och väntar ett till och en mamma i Lebbeke som väntar barn :)
Hej, vi bor i Leuven sen två månader tillbaka. Det ligger rätt nära Bryssel. Jag jobbar under veckorna, men om ni träffas en helg skulle jag gärna följa med. Min son är 2.5 år och går i flamländsk förskola, men talar än så länge mest svenska. Det var lite svårt för honom ibörjan, men nu tror jag att han börjar trivas bättre.
tack för en trevlig fika i onsdags tjejer, det får vi göra om! Hinns det med innan jul tro? Nästa vecka kan jag nog måndag och onsdag och veckan därpå onsdag och eventuellt fredag, vi åker hem till Sverige på eftermiddagen där. Hur gick det med tvillingarna på förskolan? Lämnar man in dem eller är kvar?