Förälder/Blivande Förälder i Bryssel
Hejsan,
Jag söker efter föräldrar i Bryssel med omnejd. Finns det några därute?
Själv har jag bott här i 10 år och har en dotter på 2år och hoppas att snart kunna få ett till barn om möjligt.
MvH,
Sanna
Hejsan,
Jag söker efter föräldrar i Bryssel med omnejd. Finns det några därute?
Själv har jag bott här i 10 år och har en dotter på 2år och hoppas att snart kunna få ett till barn om möjligt.
MvH,
Sanna
Jag minns inte om jag hade vatten med som jag drack lite av, men hungrig var jag inte, droppet gav energi. Dessutom har jag svårt att tro att de låter dig ligga med värkar i två dygn utan att göra nåt. Får du epidural sätter de troligtvis även in värkstimulerande dropp och då går det ju oftast fort.
Jag hade dr hutchings. Det var han som förlöste iom att jag födde på dagtid, så de ringde upp honom från mottagningen bara. Skönt med nån som pratade engelska, för jag kan ingen franska.
Hejsan,
Har inte kunnat ta mig till Kine eller yoga p ga sammandragningar som ökat trots medicin. Idag var jag på koll och mina värden för blodsocker var något höga så nu ska jag minska socker intaget och göra ett nytt test om en månad. Hon ville sjukskriva mig för sammandragningarna men jag bad om att få försöka arbeta ett tag till p g a jag arbetar bara morgnar och jag vet att december är väldigt komplicerat med kollegor som ska opereras och ledighet som måste tas ut. Jag hade hoppats kunna arbeta fram till slutet av januari, nu får vi se vad som händer.
Ingen påverkan på livmodertappen och lilltjejen verkar må bra. Ska kontakta Kine för att få lite hjälp med massage och anding inför förlossning. Tänkte kontakta Virgine Louis eftersom hon arbetar på MOntgomery dit jag går för monotoring och för att träffa gyn.
På Erasme får man dricka, juicer och vatten. Dock ej med fruktkött eller med bubblor. Man får ta med sig egen Kine ochmin gynekolog kan följa med. Så det känns skönt. Men de erbjuder också bara epidural. SUCK.
Ha en skön kväll,
Jag är kvar :)_ fast jag bor ju i sverige med min belgiska man är i belgien ofta :)
Hej igen, jag undrade om något hade hänt eftersom du försvann ett tag. Skönt att höra att allt är ok, även om jag förstår att det är jobbigt med sammandragningarna. Jag har varit sjukskriven denna veckan. Gick till vår husläkare för jag var helt utmattad, sover inte på nätterna och sammandragningarna ökar när jag stressar och är trött. Nu ska jag vara hemma denna veckan sen tänkte jag försöka jobba fram till jul. Därefter går jag på mammaledighet.
Har du fått ökad dos av utrogestan nu? Hur mår du av medicinen, den har ju en del bieffekter?
Det vore väldigt roligt att ses, kanske under jullovet när man är ledig?
Hejsan,
Var inne akut idag på Erasme eftersom sammandragningarna ökat, Hidén bad mig åka in. De kollade allt och allt verkade stängt och bra. Jag ska fortsätta att ta det lugnt och om jag får ont igen och om de ökar igen ska jag inte tveka att åka in. Bebisen i magen är superaktiv men det är ett bra tecken. Har mina föräldrar på besök över julen, känns skönt med avlastning.
marzilb: Äter fortfarande 200mg x 3 per dag, har ganska låg puls och blodtryck men jag föredrar att äta denna medicin än att också äta betablokerare vilket jag annars gör p g a min arytmi.
Har nu jullov hoppas sedan kunna arbeta halvtid fram till 1 februari.
FruKF: Tack för tipset på Kiné, hon har dessutom rätt att följa med till Erasme, Har varit på en träff hos henne och det kändes jättebra.
jessamy: Kul att du tittar in, vore kul att ses någon gång då du är i Belgien.
Om jag inte tittar in mer före jul så önskar jag er alla en riktigt god jul!
Hoppas att vi snart kan ses.
MvH,
Hejsan,
Ligger mest och tar det lugnt. Ska kolla mitt blodsocker imorgon bitti igen låg högt sist. Rädd för att det gör det igen har ju inte lyckats hålla igen på sockret under julen. Hemlagat bröd, hemlagat godis etc.
Ska till gynekolog igen den 8 januari hoppas då att livmodertappen är stängd. Jag hoppas att inget händer innan dess.
Ska försöka arbeta imorgon och fredag, plus måndag. Sen får vi se vad Hidén säger den 8 januari.
Hur mår går det för er andra? Har julen varit bra? Själv hade vi mamma och pappa på besök, julen blev lugn och skön.
Vore kul att se, men just nu är jag sällan utanför huset. Försöker hålla lilltjejen kvar därinne så länge som möjligt.
MvH,
På grund av mina sammandragningar har jag blivit sjukskriven. Ska undvika att röra på mig för mycket och vara observant på om sammandragningarna ökar. Hur har du det?
MvH
har det blivit några bebisar än?
Hej!
Ja vi fick en liten flicka den 25 januari, en vecka tidigare än beräknat. Imorgon fyller hon redan fyra veckor, tiden går så fort!!! Vi börjar så smått vänja oss vid allt det nya, och nu i mars kommer den stora invasionen med alla föräldrar och syskon som kommer och hälsar på :))