Förälder/Blivande Förälder i Bryssel
Hejsan,
Jag söker efter föräldrar i Bryssel med omnejd. Finns det några därute?
Själv har jag bott här i 10 år och har en dotter på 2år och hoppas att snart kunna få ett till barn om möjligt.
MvH,
Sanna
Hejsan,
Jag söker efter föräldrar i Bryssel med omnejd. Finns det några därute?
Själv har jag bott här i 10 år och har en dotter på 2år och hoppas att snart kunna få ett till barn om möjligt.
MvH,
Sanna
Tack Rundabullar!
Parc Leopold låter perfekt - nära mitt jobb också. Ska prova där tror jag, och hos ett tips från en bekant. Man kanske kan kolla två olika för att se att det känns bra. Ska kolla med min man också, det är rätt långt från hans jobb, men det är ju bättre att det är nära minst en av oss.
När ska du få ditt barn?
Rundabullar: Här i Sverige lämnar man inte heller på öppna förskolan. Man går dit med barnen och leker och träffar andra mammor. De har sångstunder och man kan måla etc etc.
:)
Bara intressant att höra eftersom mina vänner som har barn i belgien ALDRIG har hört talas om att man ska träffa andra mammor på öppna förskolor! =)
Ska höra med sambon ifall något av ställena ligger nära där svärmor bor! =)
Men som sagt skulle gärna vilja ha en flamländsk talande öppen förskola! =)
Konstigt med de öppna förskolorna, för i våra informationsböcker som vi fått om Belgien och Bryssel står det om öppna förskolor, men intressant att det inte verkar vara några belgare som hört talas om det ;) är det någon som har lust att träffas någon dag? fika kanske? Det verkar ju inte vara särskilt barnvänligt på caféerna här i stan, ett alternativ är ju att ses på tex Ikea. Där finns fika och gott om barnstolar. för vår del är förmiddagarna bäst, sonen har börjat sova relativt länge på eftermiddagarna. Nästa vecka är onsdag bäst för oss.
Jag kan gärna hänga på nästa onsdag! Däremot har jag lite svårt att ta mig till Ikea i Zaventem..men jag kanske kan ta metro någonstans (stokkel, Woluve, Kraaniem?) och så plockar ni upp mig?
Eller så frågar jag min kompis (hon har 1-åring) om hon vill med, då kan vi ta hennes bil.
Vi måste ju inte ses på Ikea, kanske finns bättre ställen som är lättare att ta sig till. jag kom just på att jag inte heller stämt av med min man att jag kan ha bilen :) Har någon nåt förslag på var vi i så fall kan ses? Fråga gärna din kompis också om du vill. Hennes barn råkar inte heta Eddie? i så fall har jag träffat dem :)
Hej mammor. Jag hade gärna följt med er om jag varit i Belgien. Behöver lära känna flera svenskor i Belgien :) Hur har ni hamnat där
hej, Vi döttrars gir i början av november eftersom min man ärnutsänd av sitt jobb. vi kommer nog stanna i tre år som t ser ut nu. jag är ju mammaledig för tillfället, så får vi se om det blir jobb för min del också framöver eller om jag är hemma hela tiden vi bor här. Jessamy, ska du och barnen också flytta till Belgien framöver eller ska ni bli kvar i sverige och sambon här?
Ursäkta min kassan stavning i inlägget ovan;iPaden hittar på egna ord, Skulle skriva att vi flyttade hit i början av nov.