Förälder/Blivande Förälder i Bryssel
Hejsan,
Jag söker efter föräldrar i Bryssel med omnejd. Finns det några därute?
Själv har jag bott här i 10 år och har en dotter på 2år och hoppas att snart kunna få ett till barn om möjligt.
MvH,
Sanna
Hejsan,
Jag söker efter föräldrar i Bryssel med omnejd. Finns det några därute?
Själv har jag bott här i 10 år och har en dotter på 2år och hoppas att snart kunna få ett till barn om möjligt.
MvH,
Sanna
Jag är på en träff nästa måndag! Fler som kan? Är det svårt att hitta? Vad gäller svenska kyrkans barngrupper skulle jag tro att de gör ett längre sommaruppehåll, men jag vet inte säkert, däremot kanske kyrkan är öppen ändå så man kan ses där och låta barnen leka. Om jag kommeer ihåg det ska jag fräga nästa gång jag är där.
Det kan vara lite knepigt att hitta första gången. Svårt att förklara i varje fall.. Men om du tar metro till Trone. (Du måste alltså byta vid Art Loi och åka en station till) eller till Art Loi så kan jag möta dig där, så går vi tillsammans. Det är ½km från Trone och kanske drygt 1km från Art Loi.
Det är min enklaste lösning.
Hejsan,
Välkommen ner Jenny. Har också svårt att mötas denna vecka, är fortfarande sjukskriven i en förkylning vilket helt har slagit ut mig p g a mitt försämrade immunförsvar. Vet inte hur det blir nästa vecka ännu. Men om jag inte fortsättningsvis är sjukskriven så kan jag nog när som helst. Boka gärna en tid när det passar er så får vi se hur det ser ut för mig, en normal dag arbetar jag till 12:30. Ska kolla svenska kyrkan också, skulle vilja att lillan fick lite fler svenska vänner, hon älskar att sjunga och dansa. Tack för länken. Vi hörs.
Jag frågade om sommaren på svenska kyrkan idag. Det verkar som att barngrupperna håller på en bit in i juni och nog börjar i september igen. Kyrkan är stängd från början av juli till slutet av augusti trodde hon jag pratade med.
Sanna2; ta du din dotter till onsdagsgruppen, det skulle nog passa henne jättebra. Tror där är många barn i hennes ålder.
Hej igen, måndag 14/2 passar mig bra, ska vi säga vid 14 på Blomqvists så kanske Sanna2 kan hinna hänga med också? Var där i söndags och det var väldigt lätt att hitta, goda kanelbullar dessutom
Kvart i 2 vid place Trone! Vi ses!
Hejsan alla,
Oj, vad trevligt det låter med fika på måndag. Tyvärr kan jag inte komma då. Sorry. Måste hämta lillan på dagis och lämna över till barnvakten plus hinna packa och fixa för den kvällen. Jag och min man ska ha en efterlängtad barnfri natt på hotell på alla hjärtans dag. Hoppas att ni får det trevligt och hoppas att vi ses snart.
Mysigt med romantisk helkväll på tumis!
Ser fram emot att träffa er andra imorgon då! Mrs KF: jag blir jätteglad om du råkar få med dig er bärsele så får jag kika på den!
Ses!
Låter riktigt romantiskt att åka iväg på tu man hand :) Eundabullar; bärselen kommer med!