• ANOF

Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.

Jag har nu ingenstans i närheten där jag kan handla mat vilket är ett stort problem. Matbutiken har stängt av mig på helt ologiska grunder för att jag handlar för lite och dom vill försöka tjäna mer pengar på det här uppenbatr märkliga sättet.

• Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.
  • knäppisen
    ANOF skrev 2010-08-14 14:31:24 följande:
    Det var en massa påhitt som var helt orimliga, bl annat om brandrisk, vilket det absolut inte fanns. Nu har jag gjort som han sa men då måste han komma med andra påhitt för att få bort mig.
    Självklart kan inte en skottkärra självantända, det han menade är antagligen att den står ivägen om butiken skulle behöva utrymmas vid en brand. Tänk lite längre än näsan räcker nästa gång.

• Purpurbräcka
    Det var en massa påhitt som var helt orimliga, bl annat om brandrisk, vilket det absolut inte fanns. Nu har jag gjort som han sa men då måste han komma med andra påhitt för att få bort mig.
    Det handlade inte om utrymning då, att kärran delvis blockerade utrymningsvägarna, så att det gjorde det svårare för folk att ta sig ut OM det började brinna?

Jag tolkade det först som att du parkerat kärran utomhus, vid sidan av entrén. Gjorde du det eller stod kärran i vägen?
  • Anton Chigurh
    ANOF skrev 2010-08-14 14:19:58 följande:
    Nu har jag vart och handlat i butiken igen. Och jag gjorde som jag och BC kom överens om igår, jag hade med kedja och lås och tog inte med kärran in bland matvarorna utan låste fast den vid inpasseringen. När jag var inne i butiken kom chefen och började med en massa gnäll och sa att jag inte var välkommen bl annat. Dom vill stänga av mig helt och hållet och tar till vilka påhitt som helst.
    Min bästa ANOF, har du möjligen funderat på att följa rådet du fick av mig tidigare, så slipper du troligen liknande bekymmer i andra butiker du ämnar besöka. Iaf när ryktet så småningom kommer ifatt dig.

En komplett och mycket kompetent lösning. Om jag själv får säga det.
    Don't run, you'll only die tired - US Sniper Team.
  • Uhngoliant
    Brandrisk? Med för du en större brandrisk än någon annan? Vad har du med dig mer till affären en dunk med bensin? En fackla?
    ♥IDUN♥
  • MBert

I vilken tidning kan jag läsa om detta, för det måste ju vara förstasidesnyheter i denna nyhetstorka. Då hade vi kanske kunnat få läsa butikens version.

Eloge till dig ANOF som fått så  många att dra på smilbanden. Vad får du allt ifrån.

• glorious
    Uhngoliant skrev 2010-08-14 15:10:56 följande:
    Brandrisk? Med för du en större brandrisk än någon annan? Vad har du med dig mer till affären en dunk med bensin? En fackla?
    Dom kanske inte tyckte det var så lysande med en fastkedjad skottkärra ifall det börjar brinna och butiken måste utrymmas?
  • fröken Morris

I min Konsumbutik är "varugångarna" så himla smala att jag aldrig skulle få plats med en skottkärra där. Man får inte ens plats med normalstora kundvagnar. Tänk ändå vad smart med en skottkärra, bara gå in o plocka ihop sina varor, sen vid utgången kunde de ha nån slags superkänslig scanner som uppfattade alla varor som ligger där huller om buller i skottkärran. Så slapp man plocka upp och ner sina varor på först varubandet och sen ner i påsen. Bara att betala o gå ut, snacka om tidssparande och dessutom bra för ryggen!
    Kanske det finns nån modell mindre skottkärra som får plats i min Konsumbutik...

• Anton Chigurh
    knäppisen skrev 2010-08-14 14:37:17 följande:
    Självklart kan inte en skottkärra självantända, det han menade är antagligen att den står ivägen om butiken skulle behöva utrymmas vid en brand. Tänk lite längre än näsan räcker nästa gång.

Har ANOF haft skottkärran på släp efter bilen kan hjulet bli jävligt varmt, tom fatta eld, hon kanske har 2 mil på motorvägen innan hon kommer fram till affären.

Du måste tänka ett steg längre, knäppis.....
    Don't run, you'll only die tired - US Sniper Team.
  • Skogsflickan

Kan förstå butikschefen (tvivlar fortf på trådens sanninghalt) men hellre förlorar jag EN kund som vägrar inse saker o ting än att förlora 20 andra kunder...

Tycker bara det är konstigt att efter alla svanar,grannar,badhus m.m,m.m att kommunen inte tillsätter en överförmyndare/personlig assistent/vårdare eller att soc kopplas in för hennes barns skull...

• Sanningsdan
    ANOF skrev 2010-08-14 07:00:26 följande:
    Men jag HAR ju skrivit! Jag gick ini butiken och när jag kom fram till mjölken för att köpa smör så upptäckte jag att det var punktering. Jag ställde kärran uppochner och sa till personalen att dom skulle laga den. Dom vägrade att hjälpa mig och undrade varför jag hade kärran. Jag gick då därifrån och åkte till benisnmacken där jag köpte saker för att laga slangen, och sen åkte jag hem för att äta och hämta grannar och annan utrustning för att laga den. Sen tog vi oss ner till butiken och lagade och pumpade däcket medans personalen stod och gnällde. Sen handlade jag och när jag betalöa kom BC fram och sa att jag inte längre var välkommen tillbaka för att jag handlade "orimligt lite" med tanke på omständigheterna som innebar att dom fick använda stora resurser för att städa, ställa till rätta och annat påhitt.
    "SA TILL PERSONALEN ATT DE SKULLE LAGA DEN" Kan tänka mej att butikspersonalen inte tog det särskilt bra att bli beordrade att laga din skottkärra?
Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.