• ANOF

Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.

Jag har nu ingenstans i närheten där jag kan handla mat vilket är ett stort problem. Matbutiken har stängt av mig på helt ologiska grunder för att jag handlar för lite och dom vill försöka tjäna mer pengar på det här uppenbatr märkliga sättet.

• Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.
  • lilla V
    Purpurbräcka skrev 2010-08-14 12:51:02 följande:
    Var har du läst att hon tog med skottkärran? Mellan raderna?

När ANOF skriver "åkte" så kan det betyda nästan vad som helst (bil, buss, tåg, moped, åkgräsklippare, bobbycar, berg-och-dal-bana...). Man ska inte ta någonting för givet!
    Du får väl läsa tidigare inlägg.
  • Michisen
    lilla V skrev 2010-08-14 13:15:45 följande:
    Det har jag gjort - och det hon har skrivit är att hon lämnade skottkärran vid mejeriavdelningen och sedan åkte buss till en mack där hon införskaffade lagningsattiraljer, åkte hem med bussen igen, åt lite middag, tog med sig några grannar och sedan gick till affären och lagade sin skottkärra.
    För att undvika kritik, säg ingenting, gör ingenting, var ingenting. - E. Hubbard.
  • Purpurbräcka
    lilla V skrev 2010-08-14 13:15:45 följande:
    Det har jag gjort. Jag skrev mitt inlägg som ett svar till Katja83, som uppenbarligen inte läst ordentligt utan dragit en massa egna slutsatser.
  • lilla V
    Michisen skrev 2010-08-14 13:21:19 följande:
    Det har jag gjort - och det hon har skrivit är att hon lämnade skottkärran vid mejeriavdelningen och sedan åkte buss till en mack där hon införskaffade lagningsattiraljer, åkte hem med bussen igen, åt lite middag, tog med sig några grannar och sedan gick till affären och lagade sin skottkärra.
    Okej:) Denna historien är ju så knäpp så det är inte klokt. Orkar inte följa den merGlad
  • ANOF

Nu har jag vart och handlat i butiken igen. Och jag gjorde som jag och BC kom överens om igår, jag hade med kedja och lås och tog inte med kärran in bland matvarorna utan låste fast den vid inpasseringen. När jag var inne i butiken kom chefen och började med en massa gnäll och sa att jag inte var välkommen bl annat. Dom vill stänga av mig helt och hållet och tar till vilka påhitt som helst.

• ALM
    ANOF skrev 2010-08-14 14:19:58 följande:
    Nu har jag vart och handlat i butiken igen. Och jag gjorde som jag och BC kom överens om igår, jag hade med kedja och lås och tog inte med kärran in bland matvarorna utan låste fast den vid inpasseringen. När jag var inne i butiken kom chefen och började med en massa gnäll och sa att jag inte var välkommen bl annat. Dom vill stänga av mig helt och hållet och tar till vilka påhitt som helst.
    Påhitt? Finns väl ingen affär som vill bli av med en skötsam kund. Så nått mer en det där med kärran har också kanske hänt eller? Bara undrar
  • Purpurbräcka
    Nej, vad tråkigt! Vad klagade butikschefen på den här gången?
  • Kodia
    Jag tror att personalen förutsatte att du skulle låsa fast kärran _utomhus_! det brukar man ju göra med andra stora saker, som cyklar, mopeder, cykelkärror osv... På öar där det inte finns bilar brukar man ju också dra maten i stora kärror, och de ställen man på utsidan.
  • ANOF
    Purpurbräcka skrev 2010-08-14 14:24:42 följande:
    Nej, vad tråkigt! Vad klagade butikschefen på den här gången?
    Det var en massa påhitt som var helt orimliga, bl annat om brandrisk, vilket det absolut inte fanns. Nu har jag gjort som han sa men då måste han komma med andra påhitt för att få bort mig.
  • ALM
    ANOF skrev 2010-08-14 14:31:24 följande:
    Det var en massa påhitt som var helt orimliga, bl annat om brandrisk, vilket det absolut inte fanns. Nu har jag gjort som han sa men då måste han komma med andra påhitt för att få bort mig.
    Blockerade du entren med kärran?
Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.