• ANOF

Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.

Jag har nu ingenstans i närheten där jag kan handla mat vilket är ett stort problem. Matbutiken har stängt av mig på helt ologiska grunder för att jag handlar för lite och dom vill försöka tjäna mer pengar på det här uppenbatr märkliga sättet.

• Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.
  • 08Klara

Hej!
    Har läst tråden och jag kan ärligt talat inte riktigt förstå varför du känner dig orättvist behandlad.
    Om man lägger en stor skottkärra i någons butik kommer tillbaka timmar senare med hjälp och lagar den och samtidigt "skrämmer" bort kunder från smöret och dyl. efter att man innan bett personalen laga din egen skottkärra(!?) och sedan köper smör och ägg... skottkärror är inte stöldbegärliga. Och att ha lastat skottkärran innan med skräp dessutom som man sedan drar med sig in i butiken eller resterna av i varje fall... ställer den uppochner.. jag vet inte var jag ska börja eller sluta egentligen. jag tror de flesta butiksinnehavarae hade agerat likadant eller liknande. du har ju orimliga krav på din butikspersonals förståelse.

• Shorona

Hade jag vart BC för den butiken hade jag inte vart lika snäll och låtit skottkärran stått kvar... Jag hade ställt ut den utanför!

• Hannah76
    ANOF skrev 2010-08-14 07:00:26 följande:
    Men jag HAR ju skrivit! Jag gick ini butiken och när jag kom fram till mjölken för att köpa smör så upptäckte jag att det var punktering. Jag ställde kärran uppochner och sa till personalen att dom skulle laga den. Dom vägrade att hjälpa mig och undrade varför jag hade kärran. Jag gick då därifrån och åkte till benisnmacken där jag köpte saker för att laga slangen, och sen åkte jag hem för att äta och hämta grannar och annan utrustning för att laga den. Sen tog vi oss ner till butiken och lagade och pumpade däcket medans personalen stod och gnällde. Sen handlade jag och när jag betalöa kom BC fram och sa att jag inte längre var välkommen tillbaka för att jag handlade "orimligt lite" med tanke på omständigheterna som innebar att dom fick använda stora resurser för att städa, ställa till rätta och annat påhitt.
    Och du är förvånad över att de inte vill ha dig som kund?

Är du på riktigt?
  • Hannah76

Varför skulle de laga din skottkärra??
    Och varför går du omkring med en skottkärra?

Kan du inte flytta och bo granne med mig, då skulle jag slänga ut tvn direkt.

• Skruttunge
    Men jag HAR ju skrivit! Jag gick ini butiken och när jag kom fram till mjölken för att köpa smör så upptäckte jag att det var punktering. Jag ställde kärran uppochner och sa till personalen att dom skulle laga den. Dom vägrade att hjälpa mig och undrade varför jag hade kärran. Jag gick då därifrån och åkte till benisnmacken där jag köpte saker för att laga slangen, och sen åkte jag hem för att äta och hämta grannar och annan utrustning för att laga den. Sen tog vi oss ner till butiken och lagade och pumpade däcket medans personalen stod och gnällde. Sen handlade jag och när jag betalöa kom BC fram och sa att jag inte längre var välkommen tillbaka för att jag handlade "orimligt lite" med tanke på omständigheterna som innebar att dom fick använda stora resurser för att städa, ställa till rätta och annat påhitt.
    Det är ju en väldigt skillnad. Jag förstår varför de portade dig! De finns fler kunder än du och med tanke på vad du kostade dem vs vad du handlade för så lönar sig inte dina besök i butiken på lååånga vägar.
    ~ Beräknad födelse 5 januari 2011 ~
  • Trynträ
    ANOF skrev 2010-08-13 22:20:16 följande:
    Det finns inget mer praktiskt än skottkärra, man kan anvönda den till att lasta en massa andra saker också. Mina nya grannar ser att det är en väldigt bra lösning och flera har velat låna. Det var också flera av grannarna som följde med till butiken när däcket skulle lagas.
    En skottkärra är ju bara tung och vinglig. En barnvagn är ju mycket stabilare och enklare att ställa ifrån sig. Man slipper dessutom böja sig när man ska köra iväg. Arbetsställningen är ju inte den bästa när man kör en skottkärra. Dessutom har den ju inte räta linjer så mjölkpaket och liknande går ju inte att ha stående. Å framförallt tar den mindre plats i sidled inne i en trång affär. Dessutom är den inte lika smutsig som en skottkärra brukar kunna vara.
  • Trynträ
    Så det är personalen i en mataffärs jobb att laga punktering?  Cheesus!
  • Tygtiiger

Baserat på vad du berättat så blev du inte avstängd för att du handlar för lite utan för att du betedde dig för illa inne i butiken.

Krupke, we've got problems of our own!
Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.