• valkyrie

vi unga med PCO nr 2

tyckte det va dax för att skaffa en ny tåd nr 2

här är en tråd för oss unga som har fått PCO eller PCOs

här kan vi prata utredning, behandling, symtom, vardagens motgångar och annat skoj eller jobbigt händelse.

finns många tråda om PCO men ingen för oss som är unga och längtar efter barn.

även ni som tror att ni har PCO/PCOs är välkommna för råd och stödj.

vi är ett gäng tjejer som har skrivigt med varandra sen april. och har lärt känna varandra och varandras olikheter i denna sjukdom. (tilståd för er så känner så)  alla nya är vällkommna in

VI SKA Plus tjejer!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-11 09:47
    vår gamla tråd:

www.familjeliv.se/Forum-7-133/m52107605.html

• Svar på tråden vi unga med PCO nr 2
  • valkyrie

Jaha i morgon är det dax för maken att lämna sperma prov. Vi är väldigt nervösa båda två men hoppas på det bästa.

Hur går det för er andra?

Kram

• ettplustack
    valkyrie skrev 2011-10-24 23:08:10 följande:
    Jaha i morgon är det dax för maken att lämna sperma prov. Vi är väldigt nervösa båda två men hoppas på det bästa.

Kram
    Jag ska till gyn på lördag och kräva att min man får lämna prov så får vi se =)
  • roxicc
    valkyrie skrev 2011-10-24 23:08:10 följande:

Kram

Hur gick det???

Jag har åkt på överstimulering av äggstockarna. Aj aj! Men det är på bättringsvägen nu iaf. Vätska som läker ut i buken från äggstockarna + att jag har sett tokgravid ut. Just pga svullnaden. Ironiskt liksom!

Hur går det för er?? Så tyst här!

• valkyrie

Roxicc:
    Det gick jätte bra va lättare än vi trodde. Men nu måste vi vänta 2 veckor på svaret

Håller med dej det är lite tyst.

Usch det låter inte skönt det du råkat ut för. Varför får man det?

• n0c87

Roxicc: min kompis fick samma som dig av pergo men fick operera sig... Hoppas att det blir bättre för dig :)

• terror
    roxicc: Va läskigt med överstimuleringen! Har du ätit pergo?

Själv gjorde jag vul idag och han såg ingenting. Så jävla tragiskt! Trodde verkligen att jag med dubbeldos pergo skulle släppa..
    Nu skickas vi vidare till sofia hemmet där jag troligtvis ska få testa sprutor. Han jag går hos nu kan inte sätta igång den behandlingen då han bara jobbar varannan vecka och då inte kan hålla koll på mig genom vul. Vi har även ställts i kö för ivf.

Vill bara lägga mig ner och storböla :(
  • roxicc
    valkyrie skrev 2011-10-26 10:23:54 följande:
    Roxicc:
    Det gick jätte bra va lättare än vi trodde. Men nu måste vi vänta 2 veckor på svaret

Håller med dej det är lite tyst.

Usch det låter inte skönt det du råkat ut för. Varför får man det?

Okej vad bra. Men vad jobbigt, vi får svar på en gång på våran klinik. Hoppas resultatet är bra

Äggstockarna reagerade starkt på min Ovitrellespruta (äl-sprutan) så de har förstorats och läker ut vätska i buken. Fick åka in akut i lördags. Men mår iaf bättre nu. Går på koll varannan dag.

n0c87 skrev 2011-10-26 10:56:16 följande:
    Roxicc: min kompis fick samma som dig av pergo men fick operera sig... Hoppas att det blir bättre för dig :)
    Konstigt. Vad fick hon op? Det ska gå till av sig självt säger läkarna. Hoppas jag också, lät läskigt med operation haha.

terror skrev 2011-10-26 18:16:59 följande:
    roxicc: Va läskigt med överstimuleringen! Har du ätit pergo?

Själv gjorde jag vul idag och han såg ingenting. Så jävla tragiskt! Trodde verkligen att jag med dubbeldos pergo skulle släppa..
    Nu skickas vi vidare till sofia hemmet där jag troligtvis ska få testa sprutor. Han jag går hos nu kan inte sätta igång den behandlingen då han bara jobbar varannan vecka och då inte kan hålla koll på mig genom vul. Vi har även ställts i kö för ivf.

Vill bara lägga mig ner och storböla :(
    Nej, inge pergo. Hormonsprutor, Puregon + Ovitrelle. Ganska läskigt, vill att det ska försvinna nu Nej, se positivt till att få börja med sprutor. Då får du garanterat äl! Och om det inte skulle ta sig så står ni iaf i kö redan och slipper välja det efter hopplösheten av sprutorna också intagit. Det kommer gå bra, det är jag säker på. Lycka till!
  • terror
    roxicc skrev 2011-10-26 21:11:26 följande:

Okej vad bra. Men vad jobbigt, vi får svar på en gång på våran klinik. Hoppas resultatet är bra

Äggstockarna reagerade starkt på min Ovitrellespruta (äl-sprutan) så de har förstorats och läker ut vätska i buken. Fick åka in akut i lördags. Men mår iaf bättre nu. Går på koll varannan dag.

n0c87 skrev 2011-10-26 10:56:16 följande:
    Konstigt. Vad fick hon op? Det ska gå till av sig självt säger läkarna. Hoppas jag också, lät läskigt med operation haha.

Nej, inge pergo. Hormonsprutor, Puregon + Ovitrelle. Ganska läskigt, vill att det ska försvinna nu Nej, se positivt till att få börja med sprutor. Då får du garanterat äl! Och om det inte skulle ta sig så står ni iaf i kö redan och slipper välja det efter hopplösheten av sprutorna också intagit. Det kommer gå bra, det är jag säker på. Lycka till!

Jaha. Det är alltså väldigt lätt att bli överstimulerad av sprutorna. Lite läskigt men bra att man blir kollad ofta! Jag ska smälta detta "misslyckade" försök och sedan ta nya tag. Jag längtar tills jag får äl!!!!!
  • AgnesGN

Jag har en rolig nyhet, det visade sig att jag fått ÄL på egen hand tack vare min viktnedgång och den gången jag fick det så lyckades vi pricka rätt för jag har blivit gravid. Helt magiskt och osannolikt och underbart... I v. 8 nu, 7+3. Håller bara alla tummar och tår att pyret vill stanna...

• roxicc
    terror skrev 2011-10-26 21:32:07 följande:
    Jaha. Det är alltså väldigt lätt att bli överstimulerad av sprutorna. Lite läskigt men bra att man blir kollad ofta! Jag ska smälta detta "misslyckade" försök och sedan ta nya tag. Jag längtar tills jag får äl!!!!!

Ja alltså, har man PCO (med väldigt många äggblåsor), är ung och på gränsen till underviktig så ökar risken. Men gå inte och oroa dig för det sen då du tar sprutorna Jag har använt sprutor sen i Mars och jag har alla de ovanstående punkterna, men detta är  första gången det drabbar mig. Ja, det förstår jag. Snart så, håll ut!

Svar på tråden vi unga med PCO nr 2