roxicc skrev 2011-10-06 15:20:49 följande:
Åh jag vet, det är en evig väntan.. Om spermierna visar sig simma dåligt blir det per automatik IVF. Ni kommer isf bli placerade i kö. Jag vet inte vilken kommun du bor i. Men uppsala och söderut har 3 gratis försök av landstinget. Medans norr över uppsala endast har 1 gratis.
Nu håller vi iaf tummarna för att spermierna simmar fin fint så ni slipper gå direkt till ivf 
okej ja vi får vänta och se. jag har boka tid till min man nu att han ska lämna sperma prov den 25 :) känns bar börjat hända litre nu. min mens har men kommit så där är dte med snart dax :)
Ell86 skrev 2011-10-06 17:26:03 följande:
Hej!
Valkyrie - jag håller också tummarna!! Man är orolig innan svaren kommer och väntan är jobbig, men man får försöka se det som att spermaprovet är en viktig del i att få rätt behandling för att det ska leda till bebis.
Vi fick precis hem brev igår om att min killes spermaprov "visar normala resultat" och"i fall som detta rekommenderar vi ingen ytterligare åtgärd vad gäller mannen". Helt fantastiskt!! Blev så sjukt glad av att läsa dessa rader, men sansade mig snabbt.. PCOn kvarstår ju, så än är resan till att bli föräldrar inte slut, men detta besked var skönt eftersom att man nu vet att det "bara" är mig det är fel på.
Det var dock långa 4 veckors väntan på provsvaret..
En fråga som säkert nån vet svaret på: Kan man börja med Pergotime på 6:e dagen i menscykeln? (Jag har läst att man ska börja på 5:e dagen?)
Jag fick mens efter provera i onsdags och har besök hos läkaren på måndag som då är dag 6, jag hoppas då att hon kan skriva ut pergotime som jag kan hämta ut samma dag och börja med då. Är det för optimistiskt av mig att hoppas på det?
Man blir ju så frustrerad när månaderna bara går och går och vill snabba på saker och ting så mycket det går.
tack :) ni är så snälla här i gruppen

va roligt att din mans prov va bra

ett problem minder som jag brukar säga

har du nylligen fått pregro?
terror skrev 2011-10-06 18:17:36 följande:
Det tog prick 7 dagar när min sambo lämnade spermaprov och fick svar. Så det behöver inte ta 4 veckor!
Tycker det är bra att dom vill kolla upp din sambo så du slipper äta pergo eller liknande i onödan!
hoppas att det går fort nu bara. orkar inte vänta på det.