• valkyrie

vi unga med PCO nr 2

tyckte det va dax för att skaffa en ny tåd nr 2

här är en tråd för oss unga som har fått PCO eller PCOs

här kan vi prata utredning, behandling, symtom, vardagens motgångar och annat skoj eller jobbigt händelse.

finns många tråda om PCO men ingen för oss som är unga och längtar efter barn.

även ni som tror att ni har PCO/PCOs är välkommna för råd och stödj.

vi är ett gäng tjejer som har skrivigt med varandra sen april. och har lärt känna varandra och varandras olikheter i denna sjukdom. (tilståd för er så känner så)  alla nya är vällkommna in

VI SKA Plus tjejer!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-11 09:47
    vår gamla tråd:

www.familjeliv.se/Forum-7-133/m52107605.html

• Svar på tråden vi unga med PCO nr 2
  • AgnesGN

Nu har gyn ringt. Jag får utskrivet gulkroppshormon (provera) som jag ska äta varannan månad för att få igång en blödning, medan jag kämpar med vikten. Förhoppningsvis kanske min ÄL startar av sig själv i och med viktnedgång, annars får jag kontakta barnlöshetskliniken när jag gått ner nog mkt i vikt, alltså ca 15 kg för BMI under 30. I will keep on fighting. Aldrig varit så motiverad att gå ner i vikt förr så... =)

• terror
    AgnesGN skrev 2011-09-23 20:47:09 följande:
    Nu har gyn ringt. Jag får utskrivet gulkroppshormon (provera) som jag ska äta varannan månad för att få igång en blödning, medan jag kämpar med vikten. Förhoppningsvis kanske min ÄL startar av sig själv i och med viktnedgång, annars får jag kontakta barnlöshetskliniken när jag gått ner nog mkt i vikt, alltså ca 15 kg för BMI under 30. I will keep on fighting. Aldrig varit så motiverad att gå ner i vikt förr så... =)
    Hejja hejja!
  • roxicc
    valkyrie skrev 2011-09-23 00:04:09 följande:
    Roxicc: usch det låter jobbigt det där med sprutor. Men dom är mer efektiva än va pregro är va? Tråkigt att det inte funkar. Vet du varför det inte går?

Det är inte alls så farligt faktiskt. Ja, det är dom. Jag har inte en aning :-/

längtarmkt skrev 2011-09-23 07:30:47 följande:
    en ynka detalj bara... njicerar du dessa sprutor själv eller går du till läkare varje gång? Hoppas att det skall börja fungera för dig! Jag håller tummarna
    Jag injicerar dom själv. Ser ut som en insulinpenna, gör inte ont och det är klart på 30 sek
  • dumdummast

Ni som försöker gå ner i vikt fungerar LCHF bra för er?

Jag har ca. 10 kg att gå ner innan vi kan anmäla oss till barnlöshets kliniken.
    Så jag kämpar på, men går inte så jävla bra som jag hade velat.

• Lizard19
    AgnesGN skrev 2011-09-23 20:47:09 följande:

Bra gjort =))

Lycka till nu =) 
  • Lizard19
    dumdummast skrev 2011-09-25 02:41:28 följande:

LCHF funkar bra tycker jag.. Gubben min ha tappa 16 kg på att äta LCHF.

Dock tycker jag personligen när man gått på den ett tag så klarar jag inte av den dåliga andedräkten och sen vart jag å sakna potatis å ris :P

Men funkar det gör den tycker jag =)    
  • AgnesGN
    dumdummast skrev 2011-09-25 02:41:28 följande:

Hej. LCHF är grejen för mig i alla fall. Jag har gått ner 12 kg sen i maj, med lite fusk under semestern och utlandsresan. Om du tror på det du gör med LCHF tror jag att det kommer gå väldigt bra. Jag hoppas det i alla fall. Jag har ca 15 kg kvar att gå ner innan jag får hjälp av barnlöshetskliniken. Så vi kan kämpa på tillsammans om du vill?! =)
  • AgnesGN
    Lizard19 skrev 2011-09-25 09:48:01 följande:
    Bra gjort =))

Lycka till nu =) 
    Jag ska kämpa! =) Har mkt som motiverar en nu.
  • dumdummast
    AgnesGN skrev 2011-09-25 14:34:37 följande:
    Hej. LCHF är grejen för mig i alla fall. Jag har gått ner 12 kg sen i maj, med lite fusk under semestern och utlandsresan. Om du tror på det du gör med LCHF tror jag att det kommer gå väldigt bra. Jag hoppas det i alla fall. Jag har ca 15 kg kvar att gå ner innan jag får hjälp av barnlöshetskliniken. Så vi kan kämpa på tillsammans om du vill?! =)
    Tolv kg, väldigt bra jobbat. Jag började i april sen har jag haft uppehåll typ hela sommaren och gått ner typ sju kilo tror jag. Förra veckan visade den -0.8 och denna vecka -0.4 så det är ju minus i alla fall.
    Ja, gärna man behöver alltid någon som hjälper en och puschar på :)

Aah, då har vi ungefär lika mkt. Men man får alltid hoppas att det kommer av sig själv när man gått ner i vik t:)
  • AgnesGN
    dumdummast skrev 2011-09-25 15:17:58 följande:
    Tolv kg, väldigt bra jobbat. Jag började i april sen har jag haft uppehåll typ hela sommaren och gått ner typ sju kilo tror jag. Förra veckan visade den -0.8 och denna vecka -0.4 så det är ju minus i alla fall.
    Ja, gärna man behöver alltid någon som hjälper en och puschar på :)

Aah, då har vi ungefär lika mkt. Men man får alltid hoppas att det kommer av sig själv när man gått ner i vik t:)
    Jag har bara ändrat kosten, och nästan slutat träna.  Nu har motivationen för träning kommit tillbaka hoppas jag för jag var ute på en powerwalk med inslag av jogging nyss och känner mig levande igen. Jag hoppas viktnedgången går fortare i och med träning för det har varit några få hekto per vecka sen i juli... Denna vecka var de -0,3 kg. Hoppas på mer inför nästa vecka, för sen ska jag till Turkiet med familjen så jag hoppas att jag inte drar på mig för mkt skrot där...

Minus är alltid minus, fortsätt kämpa! Jag tror på LCHF, eftersom det funkar för mig. Min läkare tror oxå på det.

Kom igång ordentligt med kosten och sen när den motivationen är på topp rekommenderar jag träning. Powerwalka, simning, jogging och lite gymträning kommer det bli för mig i höst... Hoppas jag. Men jag vill så gärna detta nu så bara att ösa på!

Inget negativt kan ju hända när jag går ner i vikt, bara positiva saker. Så bara ånga på nu! Nu kör vi!
Svar på tråden vi unga med PCO nr 2