AgnesGN skrev 2011-09-25 15:52:00 följande:
Jag har bara ändrat kosten, och nästan slutat träna. Nu har motivationen för träning kommit tillbaka hoppas jag för jag var ute på en powerwalk med inslag av jogging nyss och känner mig levande igen. Jag hoppas viktnedgången går fortare i och med träning för det har varit några få hekto per vecka sen i juli... Denna vecka var de -0,3 kg. Hoppas på mer inför nästa vecka, för sen ska jag till Turkiet med familjen så jag hoppas att jag inte drar på mig för mkt skrot där...
Minus är alltid minus, fortsätt kämpa! Jag tror på LCHF, eftersom det funkar för mig. Min läkare tror oxå på det.
Kom igång ordentligt med kosten och sen när den motivationen är på topp rekommenderar jag träning. Powerwalka, simning, jogging och lite gymträning kommer det bli för mig i höst... Hoppas jag. Men jag vill så gärna detta nu så bara att ösa på!
Inget negativt kan ju hända när jag går ner i vikt, bara positiva saker. Så bara ånga på nu! Nu kör v
Jätte bra :) Det är väldigt skönt med en powerwalk speciellt när man kommer hem sen. Man känner sig så himla pigg, det gäller bara att ta sig ut och verkligen promenera.
Jag är en sån människa att jag vill att allt ska hända på en gång så då sätter jag upp tok höga mål för mig själv också blir det bara pannkaka av alltihopa i stället. Men nu jäklar det är ju "bara" 10 kg kvar. Sen har jag tolv till, till målvikten. Jo precis det är som första steget att komma igång med kosten ordentligt, det är ju oftast första veckorna som är jobbiga med godis sug och allt sånt skit.
Precis som du säger kommer det ju bara positiva saker ut av det hela. Så nu kör vi 100% ånga på bara :)