• valkyrie

vi unga med PCO nr 2

tyckte det va dax för att skaffa en ny tåd nr 2

här är en tråd för oss unga som har fått PCO eller PCOs

här kan vi prata utredning, behandling, symtom, vardagens motgångar och annat skoj eller jobbigt händelse.

finns många tråda om PCO men ingen för oss som är unga och längtar efter barn.

även ni som tror att ni har PCO/PCOs är välkommna för råd och stödj.

vi är ett gäng tjejer som har skrivigt med varandra sen april. och har lärt känna varandra och varandras olikheter i denna sjukdom. (tilståd för er så känner så)  alla nya är vällkommna in

VI SKA Plus tjejer!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-11 09:47
    vår gamla tråd:

www.familjeliv.se/Forum-7-133/m52107605.html

• Svar på tråden vi unga med PCO nr 2
  • valkyrie

Roxicc: tack det va snällt sakt vet inte om jag har varit tålmodigt. Vet inte hur många gånger jag tänkt. Du ger jag upp. Och skiter i detta det går ändå aldrig. Men det känns dö skönt att jag ska få pregro. Hoppas nu bara att den funkar med.

• Junior10

Välkommen till er alla nya. Trevligt att ni hittat hit =)

Valkyrie: Håller tummarna på att det kommer gå bra nu =)

Roxicc: Hur går det för dig ?

Själv har jag haft lite molande värk från igår. Men vi får se. Jag vågar inte hoppas för mycket. Men det är ändå skumt att jag hade ägglossning och ingen mens har kommit, men testet var negativt. Men ja, ska testa igen denna vecka. Så får vi se. 

• roxicc
    valkyrie skrev 2011-09-21 09:36:37 följande:
    Roxicc: tack det va snällt sakt vet inte om jag har varit tålmodigt. Vet inte hur många gånger jag tänkt. Du ger jag upp. Och skiter i detta det går ändå aldrig. Men det känns dö skönt att jag ska få pregro. Hoppas nu bara att den funkar med.
    Ja men så känner jag typ tretusen ggr per dag haha! Man blir helt knäckt av detta.. Men du står ju kvar och väntar på hjälpen. Och du har kämpat med vikten, det är bra gjort Det hoppas jag också!!
  • roxicc
    Junior10 skrev 2011-09-21 11:33:00 följande:

Själv har jag haft lite molande värk från igår. Men vi får se. Jag vågar inte hoppas för mycket. Men det är ändå skumt att jag hade ägglossning och ingen mens har kommit, men testet var negativt. Men ja, ska testa igen denna vecka. Så får vi se. 

Jag tog min äl-spruta i torsdags. Så jag hoppas hoppas hoppas så in i helvete att detta tar sig. Annars blir det ivf -kön snart = kommer ta minst ett år innan vi får starta om :-/

Okej. Hoppas !! Håller tummarna. Om du inte skulle vara gravid.. Har du varit och tagit ett blodprov som bekräftar att du haft äl?

• AgnesGN

Jag äter LCHF och det tyckte min läkare att jag skulle fortsätta med nu när jag fick veta att jag hade PCOS... Provat GI? Lite mindre extrem variant... =)

• Lizard19
    AgnesGN skrev 2011-09-21 20:44:16 följande:
    Jag äter LCHF och det tyckte min läkare att jag skulle fortsätta med nu när jag fick veta att jag hade PCOS... Provat GI? Lite mindre extrem variant... =)
    Vi åt ju LCHF under ett års tid.. min man äter de än men min mage pallade bara inte..

Grejen är den att jag vill äta normalt.. Fast i mindre mängder... Men de betyder väl en del motion.. Jag är såååå lat :/  
  • valkyrie
    roxicc skrev 2011-09-21 20:22:47 följande:
    Ja men så känner jag typ tretusen ggr per dag haha! Man blir helt knäckt av detta.. Men du står ju kvar och väntar på hjälpen. Och du har kämpat med vikten, det är bra gjort Det hoppas jag också!!

tack. ja men det har alla ni andra med gjort. vi har det inte lätt så är det tyvärr.
    går allt bra för dej?

tack håller tummarna för dej att det är nåt som växer

• roxicc
    valkyrie skrev 2011-09-21 22:51:06 följande:
    tack. ja men det har alla ni andra med gjort. vi har det inte lätt så är det tyvärr.
    går allt bra för dej?

tack håller tummarna för dej att det är nåt som växer
    Ja, man har inte så mkt till val egentligen. Men vi gör det bra! Går inte så bra för mig, tyvärr. Men förhoppningsvis så vänder det snart.. Börjar tröttna efter snart 2 år av metformin, pergo, puregon och ovitrelle. 
  • dumdummast

Oj, hur kan jag har missat denna tråd.
    Jag är 22 år och har Pco jag och min make försöker bli gravid. Har varit utan skydd väldigt länge och jag har ca. 11 kg att gå ner för att få hjälp.

Jag säger precis som längtarmkt säger, hoppas jag är välkommen här.

Svar på tråden vi unga med PCO nr 2