Inlägg från: fluu |Visa alla inlägg
  • fluu

Jag längtar till jul!!!

Koppkaka skrev 2015-11-19 09:18:58 följande:
    SNÖÖÖÖAR!!!
    Åh, fusk! Här bara ösregnar det.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Koppkaka skrev 2015-11-20 11:04:26 följande:
    Årets julvärd är Gina Dirawi.
    Blev besviken där. Gillar Gina, men hon känns inte som någon att hålla i handen. För lite mysfaktor.
  • fluu

Verkar vara snö precis överallt utom här. Suttit vid fönstret i två dar nu och väntat, men icke då. Hör massor på radion om snö ända nere i Skåne och i södra Småland, men inte här i Växjö minsann * deppar bittert*

• fluu

I natt kom det äntligen lite snö här. Den har redan smält bort, men det kändes så trösteriktHjärta Har precis satt en vörtdeg, dricker saffranste och gottar ner mig i stämning.

MissFrost skrev 2015-11-24 08:35:50 följande:
    En månad kvar till julafton! Tomte
    Yay! November brukar gå sakta för mig, men i år går det fort tycker jag!
  • fluu
    Vestra skrev 2015-11-24 13:10:55 följande:
    Årets julklapp... En rorbotdammsugare. Är det något ni skriver på önskelistan? Eller har ni kanske redan en?
    Som förra årets så känns den rätt tråkig. Inget jag skulle önska mig.
  • fluu

Här adventspyntade vi igår. En dag tidigare än vad vi brukar, men dottern blev så sugen och idag har vi fullt upp hela dagen med pepparkaksbak(storbak), fönsterputsning och annat städ så det var lika bra att få det gjort.

• fluu

Hela familjen gillar julkalendern. Och den kommer ju att bli juligare med tiden.

• fluu

T

Fiiee skrev 2015-12-03 08:59:18 följande:
    Har ni någon julstämning ännu?? Jag har noll! Trots att alla adventsgrejer är uppe. Köpt massor av julblommor och gjort fina blomstergrupper till varje rum. Mycket tända ljus osv. Julklapparna är färdiga och inslagna. Granen tar vi nog in luciahelgen..
    Bor en bit utanför Växjö och här är ingen snö. Nada!
    Bor också i Växjö (tyvärr vädermässigt ;P). Trots avsaknaden av snö(som brukar vara avgörande för mig) så har jag haft julstämning deluxe länge. Jag har fokuserat mycket på smaker, kryddor och lukter i år så det kanske är därför. Och att hänge mig och fokusera på det juliga och mysiga istället för vårvädret.
  • fluu
    Aniiee skrev 2015-12-03 20:34:53 följande:
    Vad är jul om inte dofter och smaker? =P
    Precis Skål
  • fluu
    MissFrost skrev 2015-12-03 20:07:45 följande:
    Fick faktiskt lite julstämning idag när jag bakade saffransbullar med vaniljfyllning. Jag älskar verkligen doften av saffran så ska nog också satsa på kryddor och lukter i år jag med. Jag ska köpa hyacinter som jag inte haft på flera år samt även köpa apelsiner och trycka på lite kryddnejlikor. Så kanske jag får  mera julstämning smile2.gif
    Istället för nejlikaapelsiner så kör jag på aromburkar i år. Har köpt små burkar som jag lagt kanelstänger med fina band omkring i och strött nejlikor över. I en annan har jag torkat pomeransskal och limeskal i. Doftar ljuvligt!
    Dottern har gjort en egen med peppar och glitter i
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!