Jag längtar till jul!!!
Haha! Kul att tråden kommit igång igen. Till frukost idag åt vi risgrynsgröt och drack julte...
Haha! Kul att tråden kommit igång igen. Till frukost idag åt vi risgrynsgröt och drack julte...
Nu går vi äntligen mot mörkare tider!
Så. Klar med alla julklapparna till barnet(men vi lär väl slarva dit någon mer innan jul) och nästan klar med paketkalendern. Längtar!
Julen är en underbar tid vanligtvis också, men i år är den alldeles särskilt speciell då vi väntar barn som är beräknat till den 18/12.
Så antingen har vi en liten nyfödd på julafton eller så kommer vi fira jul under spänd förväntan. Eller så blir det barn på självaste julafton!
Kan inte längta nog nu till december!
Stort Grattis Purple Heart, hoppas ni får en alldeles magisk jul i er lilla familj.
Jag älskar den här tråden och jul i vanliga fall, i år vet jag dock inte hur vi ska göra.
Min son dog i vintras och det skulle bli så påtagligt tomt och uppenbart att en av oss saknas om vi firade en traditionell jul som vi alltid gjort på vårt sätt.
Nu skulle det bara kännas fel, men jag vet inte vad vi istället ska göra.
Nån som har något tips på en alternativ jul, så kom gärna med dom,
Jag behöver nya uppslag.
Pynt har vi i drivor så det behöver jag inte köpa, men i år ska jag öntligen köpa en krubba. Det är något jag saknat att ha sedan jag flyttade hemifrån. Vill man gandla pynt nu så finns det online.
I år har vi en liten jul så jag tänker bara köra klassikerna på julbordet och inte heller några nya godissorter. Till fikat blir det däremot kakbuffe så jag kollar recept och kan snart inte hålla mig från att provbaka. Konjakskransar, korintkakor och mandelkransar har jag bestämt hittills.
Pynt har vi i drivor så det behöver jag inte köpa, men i år ska jag öntligen köpa en krubba. Det är något jag saknat att ha sedan jag flyttade hemifrån. Vill man gandla pynt nu så finns det online.
I år har vi en liten jul så jag tänker bara köra klassikerna på julbordet och inte heller några nya godissorter. Till fikat blir det däremot kakbuffe så jag kollar recept och kan snart inte hålla mig från att provbaka. Konjakskransar, korintkakor och mandelkransar har jag bestämt hittills.
Blossas glögg verkar god! Gillar kråkbär.
Första morgonen med rutskrapning! Say yay!